FORMULA 1

De Vlad Roman,
General Manager, Smart Games

Așa cum spun cei de la Autosport ”Sezonul 2024 al Formulei 1 a început în același stil în care s-a încheiat sezonul 2023, cu încă o victorie clară a Red Bull. Toate speranțele fanilor că în noul sezon vom vedea o luptă strânsă între echipele de top au fost spulberate încă din primele tururi de circuit. Max Verstappen a fost la fel de stăpân pe situație ca în anteriorul sezon în vreme ce rivalii săi au avut propriile lupte, nici coechipierul Perez nu a oferit o provocare”.

Circuitul Sakhir din Bahrain a fost gazda primului mare premiu din anul 2024, cele 57 de ture de circuit însumând o distanță de 308 km au fost parcurse de monopostul Red Bull pilotat de Max Verstappen în mai puțin de o oră și 32 de minute (1:31:44,742) la un ecart de peste 22 de secunde de următorul clasat, nimeni altul decât coechipierul său.

Ce ne-au dezvăluit până acum sesiunile de antrenamente și marele premiu din Bahrain:

Monopostul RB20, nu are la bază vechiul RB19, inginerul șef Red Bull – Adrian Newey convins pe bună dreptate că echipele rivale se vor inspira din mașina câștigătoare din 2023 a găsit soluții noi (încă nedezvăluite) și a proiectat un monopost ce are toate șansele la prima poziție a podiumului. Au fost probleme cu balansul dar nimic care să-i încurce pe piloții team-ului campion să-și asigure primele două locuri la sfârșitul cursei.

După sesiunea de teste, Ferrari părea să fie echipa ce amenință Red Bull, chiar și calificările l-au adus pe Leclerc pe locul doi cu un timp apropiat de Max… însă odată cursa începută au început problemele cu temperatura frânelor la mașina lui Charles și vibrații în pedala de frână la Sainz. Probabil soluția aleasă de inginerii scuderiei de a reduce dimensiunile conductelor prin care circulă lichidul de frână a fost cam agresivă… totuși locurile 3 și 4 nu sunt un rezultat prost.

Mercedes, deși la fel părea a fi un rival redutabil, s-au lovit de probleme cu sistemul de răcire a motorului cauzate, după părerea lui Russel, de caroseria prea strânsă în jurul propulsorului. Toto Wolff spera să-i livreze lui Hamilton o mașină cu care să câștige cel de al 8-lea titlu mondial, dar din păcate pentru moment a reușit doar să-l pună într-un scaun rupt 😊… asta e o glumă, am cea mai mare considerație pentru team pricipal-ul de la Mercedes.

McLaren nu este deocamdată cu nimic diferit de cel de anul trecut, totuși Sakhir nu a fost niciodată un circuit pe placul mașinii McLaren. Nici la Jeddah, circuit asemănător, nu se așteaptă la rezultate extraordinare datorită acelorași curbe de viteză mică pe care monopostul nu știe să le abordeze… poate Suzuka să fie un circuit mai pe placul mașinii.

Aston Martin nu a arătat nimic nou, rămâne în plutonul fruntaș și reușește să-și claseze piloții pe locurile 9 și 10.

Kick Sauber Ferrari, fosta Alfa Romeo, au început prost calificările fiind eliminați după prima sesiune. Zhou, plecat în cursă din poziția 17, a mers constant, și-a văzut de cursa lui și a reușit clasarea pe locul 11 adică primul din plutonul secund.

Haas, după plecarea lui Guenther Steiner și a lui Simone Resta, au început sezonul cu sentimentul că vor fi ultimii, totuși testele au fost încurajatoare iar clasarea lui Nico Hulkenberg pe 10 în calificări le dă speranța că se pot lupta pentru puncte în acest sezon. Nu au reușit în Bahrain dar vor avea șanse să demonstreze că nu sunt chiar ultima echipă din pluton.

Racing Bulls sau Visa Cash App RB, fosta Alpha Tauri, au făcut o cursă bună fără evenimente cu excepția frustrării lui Yuki Tsunoda determinată de anunțul de la boxe să-i permită lui Daniel Ricciardo să-l depășească. Daniel a venit la Racing Bulls în primul rând din motive de marketing și public relation, este mai volubil decât Yuki, vorbește bine, e popular și este un pilot bun motivat să se întoarcă la echipa mare… normal că japonezul se simte amenințat.

Williams plătește prețul kilometrilor neacoperiți în sesiunile de teste, problemele de la electronica mașinii l-au forțat pe Logan să schimbe volanul iar supraîncălzirea motorului a dus la diminuarea puterii livrate deci rularea cu viteză redusă.

Alpine nu a impresionat nici în sesiunile de teste și nici în cursă, cu o mașină mult prea grea și cu cea mai mică forță de apăsare nici nu avea cum. După plecarea directorului tehnic Matt Harman și a șefului de la aerodinamică Dirk de Beer, știau că startul noului sezon va fi foarte dificil pentru ei, dar nu cred că s-au așteptat să fie ultimii în calificări și aproape ultimii în cursă. Cei doi francezi de la volanul echipei după ce că nu se înțeleg între ei nu reușesc să înțeleagă nici mașina.

O premieră s-a anunțat la marele premiu al Arabiei Saudite de la Jeddah Corniche Circuit – va fi prezentat noul Aston Martin Vantage care alături de Mercedes-AMG GT Black Series vor fi alternativ mașinile de siguranță oficiale a F1 în timp ce Aston Martin DBX707 și Mercedes AMG GT 63S 4MATIC sunt mașinile medicale oficiale.

Articolul precedentBarny Boatman a câștigat EPT Paris Main Event pentru 1,39 milioane $
Articolul următorBitcoin Halving 2024: Cum funcționează și de ce este atât de important