FORMULA 1

De Vlad Roman,
General Manager, Smart Games

Suntem aproape de startul sezonului 2024 al campionatului mondial Formula 1, Sakhir va găzdui sesiunea de testări, dar până atunci să vedem cine cu ce concurează…

McLaren menține piloții din 2023, respectiv Lando Norris (24 de ani) și Oscar Piastri (22 de ani), monopostul 2024 denumit MCL38 inspirat ușor din designul celor de la Red Bull Racing colorat în negru și portocaliu este de așteptat să facă o figură mai bună anul acesta mai ales că McLaren a reușit să fure doi ingineri de la Red Bull Racing și Ferrari în această iarnă. Partea frontală este mai scurtă și mai îngustă, tot în stilul lui Red Bull, la fel ca și noile deflectoare de podea și capacul motorului mai mic.

Urmașul legendarului Red Bull RB19 va fi propulsat de o unitate de putere Red Bull Powertrains, cu susținere de la Honda. Linia de piloți rămâne neschimbată, cu Max Verstappen și Sergio Perez, iar șeful echipei rămâne Christian Horner. Acesta din urmă este în prezent investigat pentru un presupus comportament inadecvat. Horner a participat la evenimentul lansării, iar echipa pare să îl susțină în continuare. La nivel vizual, monopostul pentru sezonul 2024 păstrează aceeași grafică deja arhicunoscută. În schimb, putem observa câteva diferențe la capitolul aerodinamică, vizibile în special la sidepod-uri, care au formă nouă, precum și la capota motorului.

Noul bolid Mercedes, denumit W15 a fost prezentat la Silverstone, acesta înlocuiește monopostul W14, primul din era hibridă al echipei Mercedes, dar care nu a adus nicio victorie în 2023. În urma anunțului trecerii lui Hamilton la Ferrari în anul 2025 directorul echipei Mercedes, Toto Wolff, prezent la eveniment alături de Hamilton, a spus: „A fost o iarnă plină. Acesta va fi ultimul nostru sezon alături de Lewis, așa că suntem dornici să aducem o mașină rapidă”. Lewis Hamilton a sosit la Mercedes în 2013, de la echipa McLaren, și a cucerit 6 dintre cele 7 titluri mondiale din palmaresul său la bordul „Săgeților argintii”, cum sunt supranumite monoposturile constructorului german.

Sauber a întrerupt colaborarea cu Alfa Romeo la final de 2023 motiv pentru care a adus o nouă schemă cromatică pentru acest sezon, noul monopost C44 mizează pe o combinație de verde și negru. Piloții echipei Sauber (nume oficial Stake F1 Team) pentru acest sezon sunt Valtteri Bottas și Zhou Guanyu. Noul șef al Audi, Gernot Döllner, confirmă pentru prima dată planurile în mod public – Sauber va deveni echipa de uzină Audi în 2026. Până atunci teamul elvețian va folosi motorul Ferrari.

După un sezon 2023 în care a început cu dreptul, dar a căzut în performanță spre finalul anului, Aston Martin speră să se impună mai convingător în noul sezon 2024. Față de monopostul de anul trecut, noul Aston Martin AMR24 aduce o grafică ușor revizuită, cu fibră de carbon expusă în special în partea superioară a sidepod-urilor. La fel ca toate monoposturile echipei de la revenirea acesteia în 2021, noul AMR24 va avea în spate o unitate de putere Mercedes. Acesta este penultimul sezon cu aceste motoare, înainte ca Aston Martin să treacă la propulsoare Honda începând din 2026. Linia piloților rămâne aceeași ca în 2023, cu dublul campion mondial Fernando Alonso și Lance Stroll. De asemenea, șeful echipei rămâne Mike Krack.

Alpha Tauri, urmare a parteneriatului cu sponsorul principal Visa a adus o nouă schemă cromatică pentru 2024, dar și un nou nume oficial pentru echipă: Visa Cash App RB. Piloții confirmați pentru 2024 rămân Daniel Ricciardo și Yuki Tsunoda în timp ce Liam Lawson va fi pilot de rezervă pentru ambele echipe Red Bull, neozeelandezul are șanse mari de promovare după ce a impresionat în cele 3 curse pilotate ca înlocuitor al lui Ricciardo.
„Ne aflăm într-o poziție privilegiată, în care avem la dispoziție mai multe talente mari din lumea Red Bull”, a declarat noul director executiv al AlphaTauri, Peter Bayer, într-o declarație.
„Atât Daniel, cât și Yuki nu doar că au demonstrat o măiestrie fantastică în curse, dar sunt și ambasadori globali extraordinari pentru echipa noastră și pentru sportul nostru. Liam s-a pus în lumina reflectoarelor Formulei 1 în doar trei curse și sunt foarte fericit că putem continua să îl pregătim pentru viitorul său.”

Alpine a făcut, fără îndoială, un pas înapoi, sau chiar doi, în ceea ce privește performanța sa. Perechea Ocon-Gasly, așa cum era de așteptat, nu a funcționat deloc bine și au existat fricțiuni pe pistă și în afara ei. Toate astea, cumulate cu o mașină care nu a funcționat pe multe circuite au ridicat tensiunea și i-au lăsat pe francezi pe locul șase în campionat. Prin urmare, este nevoie urgentă de o revoluție. Noul monopost al echipei franceze poartă numele A524 și mizează, la fel ca în 2023, pe o schemă cromatică alcătuită în principal din albastru, roz și negru.
„Abordarea A524 a fost agresivă, dar deliberată prin faptul că creăm un domeniu de aplicare mai larg pentru a adăuga performanță mașinii”, spune Matt Harman, directorul tehnic Alpine. „Ne-am concentrat cu adevărat pe învățare și pe reacția la ceea ce am învățat, mai degrabă decât pe rezultate. Proiectul a fost îndrăzneț, în care ne-am concentrat pe realizarea unor concepte, pe care ne propunem să le adăugăm la mașină. Ne-am construit o platformă solidă pentru a adăuga performanțe atunci când putem și ne-am stabilit obiective pentru a le realiza.”

Williams Racing a dezvăluit în format digital noua sa mașină de Formula 1 pentru sezonul 2024. Modelul FW46 aduce o nouă abordare semnificativă față de designurile anterioare, monopostul prezentând o nuanță de albastru mai închis care reprezintă istoria de succes a echipei în campionatele de Formula 1 câștigate până în prezent. Ca completare a noii estetici distinctive, partea din față a mașinii poartă dungi roșii și albe, care fac referire la marca emblematică a echipei Williams. La volan, echipa Williams îl va avea din nou pe Alex Albon, însoțit de promițătorul Logan Sargeant.

Haas au fost primii care au publicat imagini cu noul monopost denumit VF-24. Odată cu prezentarea live de la Silverstone când Nico Hulkenberg a scos noul VF-24 pe pistă s-a observat noul șasiu și partea frontală ce prezintă un concept inedit al fluxului de aer. În 2024, piloții rămân aceeași, adică Kevin Magnussen și Nico Hulkenberg. Nu același lucru se poate spune și despre șeful echipei, având în vedere că Guenther Steiner a demisionat locul său fiind ocupat de Ayao Komatsu ce a declarat ”suntem realiști, nu avem așteptări mari, dar prezentarea noii mașini la deschiderea sezonului este un moment extraordinar”.

Ferrari SF24 este o mașină complet nouă cu care Ferrari își lasă în urmă conceptul de bază cu care a concurat de când a început noul regulament, în 2022. Carlos Sainz și Charles Leclerc vor avea ca obiectiv să reducă cât mai mult distanța enormă față de Red Bull. Austriecii au câștigat aproape toate cursele în 2023 și sunt mari favoriți și anul acesta, însă Ferrari și Mercedes promit îmbunătățiri semnificative. Până la venirea lui Lewis Hamilton, în 2025, echipa încearcă să reducă ecartul față de Red Bull pentru a se putea bate cu șanse reale la titlu peste un an. ”SF-24 promite să fie mai puțin sensibil și mai ușor de gestionat și exact de asta avem nevoie noi, piloții, pentru a ne putea descurca. Mă aștept la un pas înainte din multe puncte de vedere și din ceea ce am putut înțelege în simulator cred că suntem acolo unde vrem să fim. Scopul acestui sezon este să fim mereu în frunte: îmi doresc multe curse bune și să obțin din nou victorii”, a spus Leclerc.

Formula 1

Articolul precedentTrenduri în jocurile pe mobil în 2024: un pas înainte spre performanță
Articolul următorMAGNUMBET cere daune 10 milioane euro pentru prejudiciul de imagine adus firmei