FORMULA 1

De Vlad Roman,
General Manager, Smart Games

Lando Norris a reușit o performanță impunătoare în curtea rivalului Max Verstappen din Olanda. La sosirea la Zandvoort, Norris a simțit că nu a „performat la nivelul unui campion mondial” până acum în acest sezon – dar nu a existat nicio dispută cu privire la calitatea sa în weekendul Marelui Premiu al Olandei, transformând un pole position în victorie pentru prima dată din șase încercări. Turul din pole position al britanicului a fost cu 0,356s mai rapid decât oricine altcineva iar în cursă, deși nu a reușit să conducă în virajul 1 după un alt start prost, a revenit în fruntea plutonului și apoi a câștigat cu 22,896s – cea mai mare marjă de victorie a sezonului.

Atât de mare a fost încrederea și ritmul său, încât a făcut cel mai rapid tur al cursei – cu pneuri dure vechi – în ultimul tur pentru a câștiga punctul suplimentar și pentru a-și reduce deficitul față de rivalul Verstappen la 70 de puncte.

Max trădat de monpostul Red Bull nu și-a putut continua obiceiul de a câștiga Marele Premiu de acasă și a trebuit să se mulțumească cu locul 2. Pentru prima dată din 2021 Red Bull a început să simtă presiunea, în ultimele patru curse au obținut 79 de puncte, la fel ca Ferrari, cu unul mai puțin decât Mercedes și cu 57 mai puțin decât McLaren.

Charles Leclerc a fost la fel de șocat ca oricine de ritmul Ferrari-ului său după o calificare dificilă în care el și coechipierul Carlos Sainz nu au avut ritmul necesar pentru a lupta în calificări dar Ferrari-urile au prins viață în cursă din motive pe care echipa încă nu le-a înțeles pe deplin, cert este că Charles a urcat pe treapta 3 a podiumului, iar Sainz a finalizat pe poziția 5.

Oscar Piastri a fost dezamăgit că a ratat podiumul, dar locul patru îl face cel mai performant pilot din ultimele cinci Mari Premii, cu 92 de puncte adunate, iar McLaren reduce diferența față de liderul campionatului, Red Bull, la doar 30 de puncte.

Mercedes a venit la Zandvoort într-o formă stelară, după ce a câștigat trei din ultimele patru Mari Premii, ritmul lor de vineri a fost încurajator, săgețile argintii părând să fie în lupta pentru pole și victorie cu toate acestea, au fost dezamăgitori în calificări, Lewis Hamilton nereușind să ajungă în Q3 – și au reușit doar P7 și P8 în cursă.

Templul vitezei de la Monza s-a transformat în ”Pista Magica”, în fiecare an ”tifosi” vin la Monza în masă cu visul de a vedea un pilot Ferrari stând pe cea mai înaltă treaptă a podiumului.

După calificări a existat speranță – chiar dacă McLaren și Mercedes păreau puternice – iar duminică, ritmul de cursă al ”scuderiei” și strategia îndrăzneață de a face o singură oprire l-au ajutat pe Leclerc să câștige, ceea ce a revărsat ocupanții tribunelor pe circuit pentru momentul de fiesta în care s-a cântat la unison imnul Italiei – moment inexistent pentru nici o altă echipă din campionat.

Pentru a doua oară în acest an, a fost un caz de „visele devin realitate” pentru Charles Leclerc, după victoria pe teren propriu la Monaco și victoria de la Monza, acasă la Ferrari. Monegascul și-a gestionat pneurile la perfecțiune pentru a obține a doua victorie a sezonului și a șaptea din carieră, de asemenea, al treilea său podium consecutiv – după două locuri trei – ceea ce-l plasează la 86 de puncte în spatele liderului campionatului Max Verstappen și la doar 24 de puncte de Lando Norris.

Oscar Piastri a ratat a doua sa victorie într-un Grand Prix, australianul a fost depășit de coechipierul Norris, dar a recuperat cu una dintre cele mai bune depășiri din toate timpurile pentru a prelua conducerea, cu toate acestea după a doua intrare la boxe și în ciuda ritmului fenomenal de cursă nu a avut timp să reducă avantajul lui Leclerc.

Cu Red Bull în dificultate la Monza, Norris știa că este oportunitatea perfectă de a reduce diferența față de rivalul la titlu Verstappen – și a început bine, a obținut pole position consecutiv pentru prima dată în cariera sa, dar a pierdut două locuri în primul tur. În cele din urmă, a trecut linia de sosire al treilea astfel a redus diferența față de Verstappen la 62 de puncte.

Sainz și Hamilton l-au devansat pe Max, care trebuie să uite adresa Autodromului Național de la Monza, triplul campion mondial s-a plâns de un alt weekend dificil în care a spus că Red Bull trebuie să „schimbe practic întreaga mașină„. Plecat din P7 a recuperat o poziție până la P6, la 37 de secunde de câștigător pe o pistă unde a obținut a 10-a victorie consecutivă anul trecut. Perez a fost P8, echipa fiind acum cu doar opt puncte înaintea McLaren în campionatul constructorilor.

Williams a fost plin de laude pentru noul recrut Franco Colapinto, care a terminat pe locul 12 la debutul său în Marele Premiu de la Monza. Argentinianul a fost chemat ca înlocuitor permanent al lui Logan Sargeant – iar după ce s-a calificat pe locul 18, a gestionat superb pneurile dure pentru a face ca strategia cu o singură oprire să funcționeze.

Tânărul de 21 de ani a trecut linia de sosire la doar 13,852s în spatele lui Albon, care a terminat pe locul nouă – o performanță impresionantă, având în vedere că nu a condus niciodată mai mult de opt tururi consecutive cu Williams cu specificațiile 2024 înainte de weekend.

Circuitul stradal din Baku, capitala Azerbaidjanului, a fost suportul celei de a 17-a etapă a campionatului mondial Formula 1. După calificările ce l-au propulsat pe Leclerc sâmbătă în pole position și startul de duminică, după victoria de la Monza, după al 4-lea pole consecutiv pe circuitul de la Baku, pare că Ferrari și Leclerk sunt pe cai mari, dar…

Oskar Piastri a văzut o oportunitate și a profitat!, în turul 20 după schimbul de pneuri și la doar câteva momente după ce inginerul său de cursă i-a spus să aibă grijă de pneuri, a demonstrat ce poate atât el cat și monopostul McLaren, a preluat conducerea și nu a mai cedat-o până la sfârșitul cursei. În acest moment australianul rămâne cel mai în formă pilot, cu cele mai multe puncte câștigate în ultimele 7 Mari Premii, cu două victorii, două locuri secunde.

Pentru Charles Leclerc, Baku este un blestem, să pleci din prima poziție patru ani la rând fără să câștigi măcar o dată e frustrant, pe de ală parte dacă nu ar fi fost Monaco, ar fi fost 15 starturi din pole position netransformate în victorie. Cu Sainz, altă poveste, a plecat de pe 3, s-a luat la trântă cu Perez în penultimul tur și au sfârșit ambii abandonați în bariera protectoare de pe marginea circuitului. Incidentul nu numai că l-a ajutat pe Charles să-și păstreze locul pe podium, dar l-a promovat și pe George Russel în poziția a 3-a.

Spre deosebire de Verstappen ce a plecat în cursă din P6, Lando Norris plecat din P15, după o cursă nebună de recuperare a trecut în fața lui Max, a luat punctul pentru cel mai rapid tur și a terminat pe locul 4. Punctele acumulate de piloții McLaren au fost suficiente pentru a aduce echipa pe primul loc al clasamentului.

Ollie Bearman, înlocuitorul lui Kevin Magnussen – suspendat pentru că a depășit numărul permis de puncte de penalizare pe super licența sa, a devenit  primul pilot din istoria F1 care a obținut puncte pentru doi constructori diferiți în primele sale două Mari Premii.

Marina Bay, circuitul stradal nocturn din Singapore, gazda celui de-al 18-lea Mare Premiu de Formula 1 a fost în anii trecuți generator de surprize și emoții atât pentru piloți, echipe sau fani. De ce ar fi fost diferit și anul acesta?… și a început de joi când președintele FIA, Mohammed Ben Sulayem, le-a cerut piloților să nu mai înjure pe radio – să nu uităm totuși că mesajele radio transmise la TV sunt cenzurate de FIA, iar un pilot la volanul unui monopost ce rulează cu peste 300 km/h într-o cursă nebună cu alte 19 mașini de același fel, angajat în depășiri, frânări bruște, curbe strânse, tensiune și concentrare maximă, numai la asta nu se gândește – cum să se descarce de tensiune mai elegant fără să folosească cuvinte neadecvate care, sunt convins, sunt folosite și de ”blândul Ben” în momente de tensiune cu mult inferioare față de cele din cursă.

Lando Norris a fost cel mai mare câștigător în Singapore, transformând un senzațional pole position într-o victorie strălucitoare de Grand Prix, a livrat una dintre cele mai impunătoare curse din anul acesta depășind cu un tur toți piloții clasați sub locul 7, inclusiv pe veteranul Fernando Alonso. Diferența față de rivalul la titlu Max Verstappen a fost de 20.945s, a doua cea mai mare din sezon, acum îi despart doar 52 de puncte cu 6 Mari Premii și 3 curse de sprint până la final.

Max Verstappen, cu toate că mașina Red Bull nu se simte bine pe traseul stradal din Singapore, a reușit cu ajutorul echipei și al lui Daniel Ricciardo, care i-a suflat lui Lando turul cel mai rapid, să limiteze avansul în cursă al rivalului său la campionat la doar 7 puncte.

Oscar Piastri a reconfirmat forma bună în care se află, revenind de la o calificare modestă, unde a terminat pe locul cinci pentru a urca un super podium pe poziția trei. A fost al cincilea podium al australianului în șase Mari Premii și al șaptelea din sezon. Este în continuare pilotul care adună cele mai multe puncte (156) din ultimele nouă evenimente, locul 3 de la Marina Bay îl apropie la 15 puncte de Charles Leclerc, iar rezultatul lui combinat cu cel al coechipierului său aduce echipa McLaren la un avans de 41 puncte față de Red Bull.

Au mai punctat Russel, Leclerc, Hamilton, Sainz, Alonso, Hulkenberg și Perez, însă toate acestea au pălit în fața mizei lui Ricciardo, probabil cel mai important weekend din cariera sa. A început bine antrenamentele de vineri, dar sâmbătă în calificări a fost eliminat în primul segment, iar în cursă tot ce-a reușit a fost să bifeze cel mai rapid tur.. și cu asta se pare că s-a încheiat cariera lui Ricci în F1. Simpaticul australian a luat startul în nu mai puțin de 258 de Mari Premii și a trecut linia de sosire primul de 8 ori. Primele 7 victorii au venit în monopostul Red Bull, iar ultimul său triumf a fost obținut, surprinzător, la Monza 2021, alături de McLaren.

Daniel a strâns 32 de clasări pe podium, iar cel mai bun rezultat al său a fost locul 3 în campionatul piloților, obținut în 2014, respectiv 2016, alături de Red Bull. De-a lungul carierei, Ricciardo a fost coleg cu piloți precum Sebastian Vettel, Max Verstappen sau Lando Norris.

Australianul a ținut să transmită un mesaj pe rețelele de socializare, după oficializarea plecării sale de la Racing Bulls: „Am iubit acest sport toată viața mea. E sălbatic, minunat și a fost o reală aventură. Mulțumesc echipelor și persoanelor care au luat parte la ea. Mulțumesc fanilor care, câteodată, iubesc acest sport mai mult decât mine. Va avea mereu părțile lui pozitive, dar și cele negative. Totuși, a fost distractiv și nu aș schimba nimic. Până la următoarea aventură„, au fost cuvintele scrise de Daniel.

Și noi îți mulțumim Daniel, sper să te revedem!

Articolul precedentCentrul de Soluționare a Reclamațiilor Casino Guru sărbătorește 5 ani de succes și repere
Articolul următorPiața jocurilor de noroc online va crește cu 68.310 milioane USD până în 2030 la un CAGR de 11,8%