Formula 1

De Vlad Roman,
General Manager, Smart Games

Formula 1 a revenit în China după o absență de cinci ani, ultimul Grand Prix găzduit de această țară având loc în 2019, înainte de izbucnirea pandemiei de coronavirus.

Verstappen a bifat a 58-a victorie în cursele de Mare Premiu, a patra din actualul sezon și primul succes în China, după ce sâmbătă câștigase și proba de sprint. Însă dacă clasarea pe locul 3 a pilotului McLaren – Lando Norris în marele premiu al Australiei a părut o întâmplare, echipa portocalie începe să ne demonstreze contrariul, cu o mașină performantă și cea mai bună echipă de piloți va reuși să fie o prezență constantă a podiumului de premiere.

După Shanghai a căzut ”bomba aerodinamică”!… Adrian Newey părăsește Red Bull, acesta se retrage din programul de dezvoltare a Formulei 1 cu efect imediat, dar va veni în continuare pe circuit pentru anumite curse din 2024 pentru a oferi sprijin selectiv echipei de curse de la fața locului. În ceea ce privește activitatea de zi cu zi, atenția sa se va îndreapta acum către hipercarul RB17, pe care Red Bull îl dezvoltă în prezent și care urmează să fie prezentat la Goodwood în iulie. Potrivit comunicatului de presă, Newey își va lua definitiv adio în “primul trimestru al anului 2025”.

Imediat după anunțul despărțirii de Red Bull șeful echipei Ferrari (Frederic Vasseur) a făcut o escală la Londra unde s-ar fi întâlnit cu Newey – probabil pentru a finaliza trecerea la Ferrari, lucru ce a generat speculații în presă timp de săptămâni întregi. Dacă se va finaliza transferul, probabil prea târziu pentru a influența Ferrari-ul din 2025 – dar mai ales, și acest lucru era important pentru Ferrari și Vasseur, suficient de devreme pentru a fi implicat în proiectarea regulamentului de reformă din 2026. Mai ales că nimeni nu-i poate interzice lui Newey să se gândească la Formula 1 2026 și la cum ar putea arăta acesta “în privat” să contribuie la dezvoltarea monopostului 2026.

Marele Premiu Crypto.com Miami a adus schimbarea mult așteptată, Max Verstappen are în sfârșit un potențial rival și acesta nu este Leclerc sau Perez ci mai de grabă Lando Norris care după o sincronizare norocoasă cu Safety Car-ul a preluat prima poziție și a reușit să facă față presiunii exercitate de olandez și chiar a pus șapte secunde în fața acestuia la final. Era momentul ca pilotul McLaren să obțină prima sa victorie în Formula 1 după 15 podiumuri. Leclerc a completat podiumul adăugând și roșul Ferrari (care de fapt la Miami a fost albastru pentru a marca a 70-a aniversare a prezenței în America de Nord).

La Imola – Marele Premiu ”made in Italy” și al Emilia-Romagna, Ferrari a venit cu noi update-uri la monopost, au dominat primele două sesiuni de antrenamente, totuși în calificări au fost depășiți de Max și cei doi piloți ai McLaren.

După sesiuni de antrenamente slabe, Verstappen a început cursa din pole position, dar cu incertitudini în ceea ce privește ritmul. Cu un start bun, el a avut un fundament important. Venind din primul viraj ca lider, a reușit să controleze ritmul cursei. Pneurile erau pe sfârșite și cu ultimele puteri a reușit să oprească atacul lui Norris care la rândul său a trebuit să respingă un sprint intermediar al lui Charles Leclerc după oprirea la boxe. A fost o luptă între Ferrari și McLaren pentru locurile 2 și 4 care a fost câștigată de echipa portocalie, fiecare pilot reușind să-și surclaseze corespondentul de la Ferrari.

Max Verstappen rămâne în mod natural în fruntea clasamentului. Cu toate acestea, cu o altă cursă puternică a celor de la McLaren, presiunea asupra celor de la Ferrari și a lui Sergio Perez crește. Norris se află acum la doar șase puncte în spatele lui Perez, pe locul trei, ce datorită performanței slabe pierde locul doi în favoarea lui Leclerc.

Marele Premiu al Principatului Monaco reconfirmă forma bună a echipelor McLaren și Ferrari dar și un reviriment al Mercedes și RB Honda. Primele două linii ale grilei de start au fost compuse de piloții Ferrari și McLaren cu un Max ce a trebuit să se mulțumească cu poziția 6, în spatele lui George Russell.

Charles Leclerc se poate numi în sfârșit câștigător al Grand Prix-ului de la Monaco. În ciuda unui stint uriaș pe pneuri hard, nu a dat nicio șansă competitorilor. Max Verstappen a eșuat cu o strategie riscantă. Cea mai mare dramă a avut loc la prima încercare la start, când Sergio Perez și cele două monoposturi Haas au fost implicate într-un accident violent care a declanșat o oprire lungă. În mod fericit, niciun pilot nu a fost rănit. Accidentul de la start a însemnat că toată lumea a putut să schimbe pneurile și să plece după primul tur cu steag roșu. Leclerc nu s-a dat în lături de la această provocare și nu s-a lăsat niciodată scos din rutină într-o cursă fără incidente în frunte. Oscar Piastri a menținut presiunea mult timp, dar Ferrari-ul din fața sa nu a vrut să facă nicio greșeală. Leclerc a câștigat pentru prima dată după Austria 2022, și a obținut a șasea sa victorie, dar cel mai important – prima victorie acasă! Pentru monegascul Leclerc visul Formulei 1 a început aici și nicio cursă nu este mai importantă pentru el, “cu două tururi înainte de final, mi-am dat seama că aveam probleme în a vedea afară din tunel, pentru că aveam lacrimi în ochi”, dezvăluie Leclerc.

În marele premiu al Canadei roșul de pe paleta podiumului a fost înlocuit de culoarea neagră a combinezonului Mercedes, Ferrari a avut cel mai prost weekend posibil, după victoria din Monaco nu au reușit sa prindă faza a treia a calificărilor, mai rău Perez după confirmarea prelungirii contractului cu Red Bull a mai făcut o surpriză echipei și a fost eliminat încă din prima sesiune de calificări.

Pentru prima dată din 1997 încoace, cei mai rapizi doi piloți dintr-o sesiune de calificări din Formula 1 au stabilit același timp! Atât George Russell, cât și Max Verstappen s-au oprit în Q3 cu timpul de 1:12.000. Cum Russell a stabilit primul timpul, el a obținut pole-ul canadian, iar Verstappen a trebuit să se mulțumească cu locul doi urmat de McLaren-urile lui Lando Norris și Oscar Piastri, apoi de Daniel Ricciardo și Fernando Alonso. Lewis Hamilton, ambele Aston Martin, ambele Racing Bulls și Alex Albon au intrat, de asemenea, în top 10.

Deși nu a plecat din pole-position, Max Verstappen a ajuns destul de rapid în fruntea grilei și a controlat cursa fără mari emoții, acesta s-a luptat preț de câteva tururi pentru prima poziție cu George Russell, iar la un moment și Lando Norris a fost în frunte, însă după turul al 27-lea, Verstappen a preluat controlul.

Un sfert din piloții angrenați în grila de start nu au încheiat cursa de pe circuitul Gilles-Villeneuve. Logan Sargeant a fost primul care a abandonat Marele Premiu al Canadei, după ce a intrat într-un parapet, ulterior ambii piloți Ferrari, Leclerc și Sainz, au fost la rândul lor nevoiți să abandoneze iar Sergio Perez a fost de asemeni nevoit să abandoneze după problemele de la aripa spate a monopostului său.

Articolul precedentDe vorbă cu Sebastian Damian, Managing Director, 3 Oaks Gaming
Articolul următorHai să împărtășim pasiunea pentru Fotbal și Gambling!