Formula 1
De Vlad Roman,
General Manager, Smart Games
Formula 1 și-a desfășurat a doua etapă a sezonului în Arabia Saudită pe circuitul Jeddah Corniche, cum ne așteptam Red Bull a repetat rezultatul din Bahrain dominând clar plutonul asigurându-și primele 2 poziții, bineînțeles în ordinea consacrată, respectiv Max urmat la un ecart de 13 secunde de Checo cu un podium completat de Charles Leclerc.
Pilotul cel mai apreciat a fost înlocuitorul lui Carlos Sainz, un tânăr englez de numai 18 ani ce concurează pentru al 2-lea an în campionatul de Formula 2. Vineri dimineața a fost anunțat de staff-ul Ferrari că urmează să-l înlocuiască pe Sainz care a fost operat de apendicită. Și așa Oliver Bearman s-a trezit la volanul monopostului Ferrari SF-24 și după doar o oră de antrenamente, la care a avut al 10-lea timp, a intrat în calificări obținând poziția 11 pe grila de start pentru ca la sfârșitul cursei să se claseze pe onoranta poziție 7 ce i-a adus 6 punte în campionat. ”M-am simțit distrus, a fost o cursă foarte dificilă în special la sfârșit când i-am avut pe cei doi băieți cu soft-uri în spatele meu (Norris și Hamilton), am mers cu pedala la podea…”
Formula 1
Sainz, după o recuperare rapidă, și-a reluat postul două săptămâni mai târziu la Melbourne pentru a 3-a etapă. Greu de spus ce este în sufletul lui după anunțul că va fi înlocuit de Hamilton anul următor și fără nici un contract clar pentru 2025, dar mai este mult până la final și oportunități vor apărea, mai ales dacă merge bine.
Circuitul Albert Park din Melbourne, gazda marelui premiu al Australiei, este unul dintre cele mai rapide din calendar cu un record în calificări ce datează din 2019 când Hamilton a atins o viteză medie de 235 de km/h, de altfel Lewis deține recordul de opt pole position-uri aici.
Calificările au stabilit grila de start cu Max pe prima poziție urmat de Sainz, Perez și Norris pe primele două linii. Tsunoda, spre disperarea lui Ricciardo, reușește pentru a doua oară în acest an să acceadă în Q3, va pleca în cursă din poziția 8 în vreme ce Daniel este penultimul din grilă. Williams au avut probleme mari după accidentul lui Albon în urma căruia motorul, cutia de viteze și șasiul au fost avariate, fără piese de schimb disponibile echipa a fost nevoită să facă apel la Logan Sargeant pentru a-i ceda mașina sa coechipierului său.
Plecat din pole Max a pus ceva distanță între el și Sainz, însă în turul 4 a fost nevoit să se retragă în urma unui incendiu la frâne întrerupând astfel seria de 9 victorii consecutive și 43 de curse fără abandon. Sainz a preluat conducerea și a rămas acolo până la sfârșit, a fost o dublă Ferrari cu un podium completat de Lando Norris. Eroul local Oscar Piastri, deși nu a prins podiumul, a ridicat în picioare tribunele cu clasarea pe locul 4… o altă palmă pentru Daniel Ricciardo care și-a dezamăgit nu numai fanii dar și pe Helmut Marko ce i-a dat un ultimatum să-și confirme valoare în următoarele 2 curse.
Pentru Mercedes a fost un weekend negru după abandonul lui Lewis din turul 15 datorat unor defecțiuni la motor a urmat lupta din penultimul tur dintre Alonso și Russel pentru poziția 5 ce s-a soldat cu un accident dur, din fericire Russel a ieșit repede din monopostul ce a rămas oprit pe pistă. Cursa s-a încheiat sub mașina de siguranță virtuală.
Ultima dublă Ferrari a avut loc la Singapore în 2019 cu Vettel și Leclerc pe primele poziții… iată că după aproape 5 ani membrii scuderiei nu au uitat versurile imnului național al Italiei, a fost o plăcere să-i reauzim cântând, mai ales că din câte știu eu este singura echipă ce-și intonează imnul la unison.
A urmat marele premiu al Japoniei, schimbarea datei a fost o alegere bună, nu neapărat din cauza condițiilor atmosferice dar mai ales pentru a admira cireșii înfloriți de pe marginea circuitului de la Suzuka.
În prima sesiune de antrenamente Racing Bulls a aliniat doi piloți japonezi. Ayumu Iwasa a ieșit pe circuit alături de Tsunoda în cea de-a doua mașină. Iwasa a parcurs mai mult de 20 de tururi și a terminat pe locul 16… “Iwasa a făcut o figură foarte bună la Racing Bulls. Diferența față de Yuki Tsunoda este de o secundă. Aceasta este o performanță foarte pozitivă”… a declarat Helmuth Marko, parcă pentru a-i reaminti lui Daniel Ricciardo de ultimatumul din Australia.
Din nou probleme la Williams, o eroare de pilotaj a lui Logan Sargeant a scos mașina pe iarbă și a lovit barierele laterale, pentru cursă Albon va folosi șasiul lui Logan iar acesta va pilota cu șasiul reparat în urma accidentului din cursa anterioară.
În calificări Perez începe să-și arate mușchii iar Max reușește cu greu să-i sufle pole-ul coechipierului său cu 0,066 secunde avantaj, Lando Norris s-a menținut pe locul trei în plutonul de urmărire, în fața lui Carlos Sainz și Fernando Alonso. Oscar Piastri, Lewis Hamilton, Charles Leclerc, George Russell. Yuki Tsunoda a completat top 10 urmat la 0.055 secunde de Daniel Ricciardo, însă din păcate ghinionul îl urmărește pe australian, la începutul cursei, în virajul 3 a fost lovit de Albon ambii fiind proiectați în bariere, cursa a fost oprită pentru refacerea barierei de cauciucuri iar cei doi protagoniști ai accidentului au nevoiți să abandoneze.
Formula 1
Re-startul cursei a impus modificarea strategiilor, cele ale Red Bull și Ferrari au funcționat în vreme ce pentru Mercedes nu prea, totuși s-au clasat în puncte ceea ce-i menține pe locul 4 la constructori cu numai un punct în fața celor de la Aston Martin.
Cursa a fost câștigată de Red Bull cu Max pe cea mai înaltă treaptă a podiumului urmat de Sergio Perez și Carlos Sainz. Cu excepția lui Lance Stroll toți piloții primelor 5 echipe au punctat, ultimul punct revenindu-i lui Yuki Tsunoda.