Formula 1

De Vlad Roman,
General Manager, Smart Games

Odată cu noul an asistăm la configurarea calendarului pentru 2023 și componența echipelor.

Ce știm până acum!

Vor fi 23 de curse, 10 echipe, 20 piloți și o grămadă de emoții, bucurii sau deziluzii. Primul Grand Prix este programat pentru weekendul 3-5 Martie la circuitul Sakhir din Bahrain dar va fi o sesiune de testare ce se va desfășura tot la Sakhir cu o săptămână mai devreme. Campionatul se va încheia la 800 de kilometri mai spre est și 10 luni mai târziu la Abu Dhabi pe circuitul Yas Marina.

2022 ne-a dăruit un campionat nebun, cu Ferrari ce a reușit o mașină remarcabilă, cu bouncing-ul ce a creat probleme mari tuturor echipelor, dar în special pentru Mercedes și McLaren, am asistat la recordul lui Max Verstappen pentru cele mai multe victorii într-un sezon, ne-am bucurat pentru prima victorie a lui Russel și a lui Sainz, am înregistrat primul pole possition pentru Perez și Magnussen, am fost dezamăgiți de refuzul lui Max de a-i ceda locul lui Perez, ne-am consolat că Hamilton a terminat sezonul fără victorie și mai ales am fost alături de Vettel la ultima cursă din Formula 1… deși sperăm să-l revedem pe circuit.

La startul sezonului Red Bull, Ferrari, Mercedes și Alfa Romeo își păstrează piloții principali, Alonso trece în locul lui Vettel la Aston Martin, Riciardo este înlocuit de McLaren cu Oscar Piastri, Gasly pleacă de la Alpha Tauri pentru a se alătura lui Ocon la Alpine iar Nyck De Vries merge în locul lui, la Williams apare Logan Sargeant iar Hass îl aduce pe Nico Hulkenberg în locul lui Mick Schumacher.

Ne așteptăm la un sezon cu multe necunoscute și surprize ce nu vor întârzia să apară, până atunci așteptăm prezentarea monoposturilor de anul acesta, Williams va fi prima echipă ce lansează noua mașină pe 6 februarie iar în săptămâna următoare vor urma Alpha Tauri, Aston Martin, Ferrari, Alpine și Mc Laren. Restul echipelor vor anunța data lansării ulterior.

Pentru sezonul 2023 FIA a stabilit noi reguli, garda la sol va fi ridicată cu 15mm pentru a diminua efectul oscilației pe verticală, se vor mări dimensiunile oglinzilor retrovizoare, cadrul de protecție al piloților va fi modificat, iar bugetul maxim se micșorează la 135 milioane de dolari, cu 7 milioane mai puțin decât în 2022.

FIA a decis să modifice formatul calificărilor, pentru două curse din calendar echipele vor fi obligate să folosească pneurile hard în Q1, pneurile medium în Q2 și pneurile soft în Q3. Dacă sesiunea de calificări se va desfășura pe ploaie, atunci regula nu se mai aplică. De asemenea, formatul are ca scop reducerea seturilor de pneuri folosite pe parcursul unui weekend de Grand Prix, dacă până acum echipele beneficiau de 13 seturi de pneuri anul acesta vor avea la dispoziție doar 11.
În sezonul 2023 vor fi 6 curse de sprint ce vor avea loc în Azerbaidjan, Austria, Belgia, SUA și Brazilia, plus încă o locație care urmează să fie anunțată. Las Vegas este marea noutate în calendar, formula 1 va ajunge pe circuitul stradal din capitala jocurilor de noroc în luna noiembrie. Din program lipsesc Marele Premiu al Rusiei, contractul fiind suspendat cu un an în avans, după agresiunea armatei ruse din Ucraina și Marele Premiu al Chinei ce a fost anulat datorită recentelor cazuri de COVID.

2022 a fost anul Oracle Red Bull Racing – Max Verstappen, iar bookmakerii au pregătit deja oferta de pariuri Formula 1 2023 și îl dau câștigător pe pilotul olandez și în sezonul următor. Acesta va avea o misiune grea într-o luptă aprigă cu Lewis Hamilton, favoritul numărul doi la câștigarea marelui trofeu, Lando Norris sau Fernando Alonso. Charles Leclerc este al patrulea favorit conform cotelor, cu toate că a terminat pe poziția secundă în clasamentul piloților din sezonul 2022.

În acest moment, Max Verstappen are o cotă de 1.72, Lewis Hamilton are cota 3.50, iar George Russell cota 7.00.
Vom avea oare parte de surprize și în rândul constructorilor? Red Bull pornește cu prima șansă, dar Scuderia Ferrari, McLaren sau Mercedes vor da totul pentru a-și recăpăta reputația de învingători. Red Bull are cota 2.00 la trofeu, în timp ce Mercedes este pe poziția secundă cu o cotă de 2.10. Poziția a treia este ocupată de Ferrari cu o cotă de 7.00.

Dar până în martie avem de așteptat așa că nu ne rămâne decât să ne jucăm puțin cu noul slot machine Formula X de la IGT.

Articolul precedentDespre propunerile legislative din industria jocurilor de noroc
Articolul următorAOPJNR despre propunerea legislativă aprobată de Senat