Povestea celei mai importante case de pariuri cu capital 100% românesc, în anul Centenarului.

➤ Dacă vă spunea cineva în 2010, când ați absolvit cursurile Academiei de Studii Economice, că în cel mult un an de zile veți coordona activitatea unei case de pariuri ce i-ați fi replicat?
Cred că i-aș fi zâmbit. Ca proaspăt absolvent al unei instituții de învățământ superior economic, eram pregătit să preiau controlul și să administrez o afacere, una direct proporțională ca mărime cu anvergura mea profesionala, dar industria jocurilor de noroc nu era în radarul meu, ca să spun așa.

➤ Iar în 2011 …
În 2011 m-am alăturat echipei Get’s Bet din poziția de Managing Partner, acceptând provocarea unui jucător mic pe o piață aflată în formare. O adevărată provocare, dacă ar fi să privesc acum în spate către acei ani.

➤ Cum ați găsit compania căreia tocmai îi preluaseți controlul?

Societatea exista pe piață din 2005 și deținea în portofoliu 35 de agenții proprii. Acesta a fost punctul de plecare al unei analize care a condus practic la reinventarea afacerii. Și ca procesul să fie complet, am transformat și brand-ul, acesta devenind ceea ce cunoaștem acum drept Get’s Bet. Am considerat la vremea respectivă, și susțin și acum la momentul acestei discuții, că îndemnul din spatele acestei mărci poartă o karmă bună.

➤ Rebranding-ul a fost dublat și de alte decizii de business?

Bineînțeles. Nu m-am oprit la simpla schimbare a unei mărci. Apropos, se face deseori confuzia între marcă și brand.
Sigla, denumirea sunt doar parte a unui brand, de aceea este inexactă, sau de fapt, imposibilă traducerea cuvântului brand prin marcă. În acest spirit, ca urmare a schimbării de denumire și de semnalizare vizuală, am schimbat modul de a gândi și de a face afaceri.

➤ Care au fost măsurile pe care le-ați implementat la vremea respectivă?
Una dintre direcțiile pe care le-am urmat a fost cea a eficientizării resurselor umane din companie și mă refer aici la structură. Am aplatizat pe cât posibil ierarhia, astfel încât timpul de reacție în cadrul organizației să se reducă spre un optim, care să ne crească agilitatea pe piață, comparativ cu ceilallți jucători.
Eram conștienți că operăm alături de coloși cu experiență globală și că agilitatea poate fi o carte câștigătoare în acest context.

➤ Doar agilitatea nu cred că v-a adus succesul pe o piață atât de dinamică, cum este cea a jocurilor de noroc.
Acesta a fost doar punctul de plecare. Get’s Bet era un jucător cu anvergură locală șI unul dintre puținii cu capital 100% românesc.

➤ Vă întrerup. Mai există o altă companie pe această piață pornită doar cu capital autohton?
Da. Nu suntem chiar singurii care am început afacerile în această industrie doar cu capital românesc, dar ne mândrim cu acest aspect și cu faptul că ne-am dezvoltat din resurse proprii.

➤ Și nu doriți să vindeți?
Acționariatul nu se gândește la un exit deocamdată. Suntem în plină dezvoltare și mai avem borne de atins, dar să revenim la subiectul de la care m-ați deturnat elegant.

➤ Vă rog. Vorbeam despre deciziile ulterioare rebranding-ului.
Exact. Nu au fost ulterioare, s-au petrecut concomitent. Fiind conștienți de dimeniunea capitalului disponibil, ne-am decis să continuăm dezvoltarea agresiv în regim de franciză și se pare că ne-a ieșit. Momentan suntem prezenți pe piață cu peste 500 de agenții partenere pe lângă cele operate în regim propriu.
Concomitent ne-am preocupat permanent de explorarea tendințelor manifestate pe piață și am deschis noi linii de afaceri, venind în întâmpinarea modului în care s-au schimbat și clienții noștri. Rata de penetrare a internetului, numărul de echipamente conectate online, câștigurile tehnologice nu ne-au lăsat reci, iar de Ziua Internațională a Femeii am lansat Get’s Bet Online, o platformă de gambling, care ne permite interacțiunea la distanță cu cei pentru care noi existăm, beneficiarii serviciilor noastre. A fost un efort în echipă, întins pe durata unui an calendaristic, dar care s-a concretizat prin lansarea unui produs apreciat de public.

➤ Get’s Bet Online înglobează doar know-how autohton?
În acest proiect suntem beneficiarii expertizei valoroase furnizate de Sb Tech, unul dintre cei mai mari furnizori de pariuri sportive online din lume, companie care a fost convinsă de planul nostru, să ni se alăture în operațiunile derulate pe piața românească. Am creat astfel un parteneriat win-win cu un jucător global, astfel încât putem afirma că ne-am câștigat un loc la masa operatorilor consacrați din România.

➤ Cum vedeți în continuare dezvoltarea companiei, pentru a duce mai departe această evoluție?
Avem două planuri de acțiune, pe care nu le-aș separa neapărat fizic, deoarece există puncte de intersecție chiar dacă vorbim de medii diferite de operare. Pe de o parte vom continua extinderea rețelei de unități „brick and mortar”, păstrând principiul francizei, cel care ne-a condus la stadiul actual de reprezentare, fără să neglijăm oportunitățile referitoare la deschiderea de unități operate în regim propriu. Pe de altă parte vom diversifica portofoliul de produse incluse în platforma Get’s Bet Onine, în special pe zona de Casino, dar și pe cea a loteriilor și jocurilor virtuale. Mai mult decât atât, parteneriatul cu Sb Tech ne permite să inovăm pe piața românească în secțiunea pariurilor sportive, aspect pe care clienții noștri îl vor remarca cu siguranță în perioada următoare.

➤ Pentru cei care ne citesc și doresc să vă devină parteneri prin franciză (care vor să deschidă o agenție franciză Get’s Bet), aveți o sugestie referitoare la primul pas pe care ar trebui să-l facă?
Website-ul nostru www.getsbet.ro oferă coordonatele de contact necesare inițierii procesului de francizare. Colegii mei sunt pregătiți să ofere asistență celor care doresc să intre în familia Get’s Bet.

➤ Mergând în acest sens, industria gamblingului este foarte prezentă pe piața de publicitate, Get’s Bet cum se poziționează în această luptă pentru a capta atenția publicului?
Echipa noastră de marketing are o misiune facilă, deoarece compania o ajută cu servicii de inovatoare și de calitate, dar nu vreau să mă refer acum la toțI cei 4P ai mix-ului de marketing și mă voi concentra pe ultimul dintre ei, Promovarea, pentru a vă răspunde punctual la întrebare.
Ne-am îndreptat atenția către jocurile de fotbal organizate în ligile locale și vom continua să fim prezenți în acest context, dar vom începe să ne interesăm și de meciuri internaționale.
Get’s Bet Online a apărut deja în același cadru cu staruri precum Cristiano Ronaldo și Lionel Messi in confruntările granzilor din fotbalul mondial, fiind prezent prin reclame, până la momentul acestui interviu, la meciuri ale echipelor Real Madrid și FC Barcelona.

➤ V-ați gândit la un parteneriat cu un club sportiv, pentru o expunere continuă în cadrul unei comunități?
Am făcut chiar mai mult decât atât. Get’s Bet este deja sponsorul principal al FC Hermannstadt, deci nu ne adresăm unei simple comunități deoarece echipa din orașul de pe malul Cibinului ne duce mesajul la nivel național prin prestațiile sportive de excepție. Sunt foarte aproape de promovarea în prima ligă șI au eliminat din Cupa României FCSB-ul, după un joc dominat cap-coadă. Am putea spune că ne-am ales un partener sportive asemănător cu noi ca profil și sperăm să creștem împreună.
Noi deja suntem în Prima Ligă a jocurilor de noroc, astfel încât îi așteptăm și pe ei să ajungă în cea mai importantă divizie a fotbalului românesc.

➤ Industria din care faceți parte v-a recunoscut aceste evoluții?
Get’s Bet a primit recent distincția „Cea mai populară casă de pariuri românească” în cadrul Galei Premiilor Casino Life & Business Magazine, ca urmare a voturilor cititorilor și doresc să le mulțumesc și pe această cale pentru atenția și încrederea pe care ne-o arată.

➤ Nu e nevoie să ne mulțumiți, deoarece a fost ușor să vă acordăm acest premiu.
Totuși, este important pentru noi să vedem că media urmărește mișcările noastre și că le apreciază. Acesta este combustibilul care ne propulsează înainte pe drumul nostru.

➤ În încheiere aș dori să vă întreb dacă participați la evenimentele industriei jocurilor de noroc?
Nu ne-am ascuns în birouri niciodată și am fost prezenți la târguri atât pe plan național, cât și internațional. Încă din 2013 participăm cu standuri inovative la Entertainment Arena Expo, cel mai important eveniment local al industriei jocurilor de noroc, dar am trecut și granițele țării, luând parte în calitate de vizitator la ICE Londra, cea mai importantă întâlnire internațională a industriei în care operăm.

➤ Să înțeleg că ne vedem și în prima săptămână din septembrie la RomExpo?
Ați intuit bine. Get’s Bet va avea un stand generos la EArena Expo 2018, un loc gândit pentru a ne întâlni cu actualii și viitorii parteneri. Vă așteptăm cu drag, mai ales că avem în pregătire niște evenimente inedite pe zona de entertainment care vă vor surprinde într-un mod plăcut. Nu vreau să ofer detalii, dar vom veni și cu produse surpriză atât în online cât și în offline.

➤ Vă mulțumim pentru timpul acordat și sperăm să ne țineți la curent cu inovațiile introduse în piață.
Și eu vă mulțumesc pentru oportunitatea oferită de a mă adresa publicului nostru. Cu siguranță, cititorii Casino Life & Business Magazine vor afla direct de la sursă noutățile oferite de Get’s Bet pieței jocurilor de noroc din România.