Adrian Bailey

Un interviu cu Adrian Bailey, Managing Director al Pariplay

De Mihnea Popescu-Grisogono

Adoptarea unei abordări proactive a provocărilor viitoare și noi la orizont și crearea de soluții care să permită partenerilor să depășească noi obstacole, cu cea mai mică cantitate de probleme și costuri.

➤ Te rugăm să ne spui despre istoria Pariplay.
Pariplay are umilele începuturi în 2011, ca o companie concentrată pe B2C, cu un sistem de administrare a conturilor de jucători. În 2013, Pariplay a fost achiziționată de Majesco Entertainment USA și a avut prima sa integrare majoră cu 888. Apoi, în 2014, managementul Pariplay a achiziționat compania și a început noua direcție strategică atunci când Adrian Bailey s-a alăturat ca director general.
Până în 2015, Pariplay a devenit un furnizor cuprinzător de soluții de iGaming B2B. Echipa de dezvoltare a fost extinsă, a început apoi să crească portofoliul de jocuri și să construiască soluția proprie de agregare a jocurilor companiei numită FUSION. Pe măsură ce tot mai mulți operatori au ajuns la bord și au fost stabilite diverse parteneriate strategice, Pariplay a început să obțină tracțiune și recunoaștere în industrie. Aceasta a dus la o extindere rapidă, din ce în ce mai mulți dezvoltatori și vânzători de jocuri terțe, adăugând portofoliile de jocuri la FUSION. Cu această creștere a venit cererea pentru mai multe produse și soluții, ceea ce a dus la deschiderea unui mare centru de cercetare și dezvoltare în Bulgaria în 2017. FUSION a început să evolueze spre o soluție la cheie pentru operatori, cu o suită completă de instrumente, analize și alte servicii. În același timp, dezvoltarea jocurilor a fost extinsă pentru a mări portofoliul de jocuri Pariplay.
Până în 2018, Pariplay a avut peste 100 de parteneri la bord șI s-a lăudat cu peste 2000+ jocuri disponibile prin FUSION, plus a deținut licența de jocuri B2B pentru 5 jurisdicții majore. În 2019, Pariplay a deschis un birou suplimentar de dezvoltare în India. În același an, Pariplay a fost achiziționat de Aspire Global ca un acord strategic care ar stimula ambele companii.
Astăzi, Pariplay are peste 70 de membri ai personalului cu birouri în Malta, Gibraltar, Bulgaria și India.

➤ Ce vă face diferiți în comparație cu alte companii similare?
Ceea ce diferențiază Pariplay de concurenții noștri sunt trei componente cheie. Primul și cel mai important lucru este concentrarea noastră asupra valorii adăugate pentru creșterea ROI.
Tot ceea ce facem este centrat în jurul ROI pentru partenerii noștri.
Fie că este o nouă caracteristică de slot inovativă, cu scopul de a angaja jucătorii pentru mai mult timp pentru a crește veniturile sau a caracteristicilor de construire în soluțiile noastre care îmbunătățesc eficiența și reduc costurile, totul are scopul de a oferi operatorului o valoare mai bună. A doua componentă este inovația. La baza lui Pariplay se află o cultură puternică a inovației și cum putem transforma provocările cu care se confruntă operatorii pentru a crea soluții care ne separă. Unele exemple sunt FUSION GRT (Tehnologia de reglementare a jocurilor) care permite operatorilor să intre pe piețele nou reglementate într-o fracțiune a timpului și pentru costuri substanțial mai mici. Un alt exemplu excelent de inovație este instrumentul nostru de turnee FUSION, care este primul de acest fel din industrie și care permite operatorilor să lanseze și să gestioneze clasamente cu orice joc indiferent de vânzătorul de jocuri. Elementul final care ne diferențiază este flexibilitatea noastră. Soluțiile noastre sunt proiectate și testate pentru a lucra cu peste 60 de furnizori din afara cutiei. Înțelegem că operatorii utilizează mai mulți furnizori și tehnologii, iar soluțiile noastre le permit să unifice toate acestea. Ceea ce încapsulează toate acestea, este angajamentul nostru de a oferi servicii și de a ne asigura partenerilor noștri să se bucure de sprijin și servicii excepționale.

➤ Care sunt punctele voastre cele mai tari?
Punctul forte al nostru este capacitatea noastră de a construi parteneriate benefice reciproc, cu valoare adăugată. Nu credem în vânzarea de „produse în cutie” generice, ci ne luăm timpul necesar pentru a înțelege nevoile și mediile fiecărui client. Industria iGaming este în continuă evoluție și prezintă noi provocări, în special pentru operatori. Adoptăm o abordare proactivă a provocărilor viitoare și noi la orizont și construim soluții care să le permită partenerilor noștri să depășească noi obstacole cu cea mai mică problemă și costuri. Fiind proactivi, suntem capabili să îmbunătățim eficiența și să creștem din nou ROI pentru clientul nostru.
Un alt punct-cheie, menționat anterior, este cultura noastră de inovare și creativitate. Membrii echipei noastre nu sunt doar recrutațI în funcție de abilitățile lor, ci și de capacitatea lor de a aduce idei proaspete, creative și inovatoare. Încurajăm gândirea „din cutie” care aduce vieții concepte de ultimă oră. Realitatea este că lucrăm într-o industrie extrem de competitivă și știm că pentru a excela trebuie să fim în fața concurenților noștri și din creșterea noastră excepțională din ultimii ani este clar că strategiile noastre sunt remunerate.

➤ Care sunt produsele voastre cele mai vândute?
Când vine vorba de sloturile noastre dezvoltate in-house, am observat un succes și o absorbție excepționale de către operatori și, la rândul lor, jucătorii lor, în special cu jocurile noastre precum Dragons of the North, Wolf Riches, Joker Joker și altele. Echipele noastre de dezvoltare au extras toate opririle din ultimii ani pentru a aduce teme și caracteristici interesante pe piață. De asemenea, am investit substanțial în optimizarea jucătorului UX pentru a oferi jocurilor noastre un avantaj față de concurenți, mai ales când vine vorba de jocuri mobile.
Când vine vorba de back-office, FUSION este produsul nostru principal, dar este important de reținut că FUSION este mult mai mult decât o simplă agregare de jocuri și oferă clienților noștri o suită completă de tehnologii de back-office pentru a-și conduce întreaga activitate.
O altă soluție pe care am lansat-o în 2016 se numește Ignite Studio Development Program. Ignite este o soluție pentru studiourile de dezvoltare a jocurilor independente, cu idei minunate, care caută să intre pe piață, să-și extindă oferta de produse și care doresc să ajungă la o audiență mai largă, dar care nu au licențe și resurse care să le permită acest lucru.
Ignite oferă o soluție la cheie, simplificată, care include accesul la cadrele noastre de dezvoltare a jocurilor, algoritmi de jocuri testate și aprobate, infrastructură și
licențiere. Partenerii Ignite obțin, de asemenea, o distribuție globală imediată prin intermediul rețelei noastre de distribuție FUSION. Ignite acceptă orice limbaj de codare și permite ca jocurile să fie dezvoltate mult mai rapid și mai ieftin. Avem deja câteva studiouri fantastice care beneficiază de Ignite, precum Ruby Play, Skillzz Gaming, BallyWulff și cel mai recent partener al nostru, Playlogics.

➤ Care sunt piețele pe care sunteți prezenți?
Pariplay este certificat pe piețele reglementate din Marea Britanie, Suedia, Bulgaria, Italia, Portugalia, Danemarca și România. Deținem și licențe B2B în Marea Britanie, Malta, Gibraltar, România și New Jersey. Ne așteptăm să fim prezenți, în scurt timp în Spania și să intrăm cu fermitate pe alte piețe cheie reglementate pentru 2020.
România se dovedește a fi o piață cheie pentru noi, iar recent am încheiat o tranzacție cu Baumbet, unul dintre cei mai importanți furnizori de cazino din România, care este atât implicat atât în cazinouri terestre cât și online. În plus, jocurile noastre sunt disponibile și pe Netbet.ro, cu mai multe oferte gata de start. Toate jocurile Pari-Play sunt deja traduse și localizate în 20 de limbi, inclusiv pentru acele piețe menționate, astfel încât clienții noștri să poată intra pe aceste piețe mult mai rapid și fără probleme cu conținut relevant.

➤ Care sunt planurile pentru viitorul apropiat? Dar pe termen lung?
Avem trei obiective strategice pentru 2020:
1) Să continuăm să ne extindem pe piețele reglementate
2) Dezvoltarea de jocuri cu adevărat inovatoare și antrenante
3) Să continuăm să investim în instrumente de back-office pentru a furniza ROI-ul operatorului pentru platforma noastră de agregare Fusion la nivelul tuturor partenerilor noștri
Reglementarea este unul dintre principalii factori pentru noi, astfel încât, oriunde noile regiuni vor fi reglementate, vom continua să ne asigurăm că suntem pregătițI pentru aceasta și, la rândul nostru, vom permite partenerilor noștri să intre pe piețe rapid și ușor. Recent, am primit o licență provizorie pentru New Jersey (SUA).
O altă piață cheie pe care o urmărim îndeaproape pentru a vedea încotro se îndreaptă reglementarea este Germania, deoarece aceasta este o piață cheie pentru majoritatea operatorilor.
Pe lângă reglementare, obiectivele noastre pe termen mediu sau lung sunt să ne creștem în mod substanțial portofoliul de jocuri și am început deja să dezvoltăm departamentul nostru de jocuri pentru a asigura cel puțin 2 jocuri noi pe lună.
În cele din urmă, concentrarea noastră pentru agregare este să continuăm să dezvoltăm o suită largă de instrumente de achiziție și păstrare pentru baza operatorilor noștri în toate jocurile terților parte din portofoliul nostru de conținut, care în mod optim va conduce ROIul lor, bazându-se pe feedbackul incredibil și succesul instrumentului nostru de turnee lansat recent.

➤ Care este părerea ta despre jocurile de noroc după pandemia covid-19? Ce se va schimba?
În primul rând, vedem deja o presiune uriașă de la toate companiile de jocuri land-based, fie că sunt operatori sau producători de aparate pentru a încerca să se miște online cât mai curând. Situația covid a evidențiat riscul de a avea întreaga afacere, fie online, fie offline.
Așadar, cred că mergând înainte vom vedea două lucruri: primul este că, companiile online care încearcă să obțină unele afaceri land-based și al doilea, opusul, pentru companiile land-based.

➤ Ce se va întâmpla cu jocurile de noroc tradiționale?
Cazinourile tradiționale terestre vor rămâne mereu și cred că vor reveni puternic, în special în zonele în care se află mai mult resorturi integrate. Căutarea oamenilor de divertisment și jocuri de noroc este doar o parte din această experiență.