Formula 1 la antipozi

De Vlad Roman,
General Manager, Smart Games

Marele circ a ajuns la antipozi în Australia la Melbourne pentru etapa a treia a campionatului. Circuitul Albert Park, unul dintre cele mai rapide din calendar, a fost gazdă a formulei 1 pentru prima oară în anul 1996, are o lungime de 5.278 de metri și sunt necesare 58 de ture pentru a acoperi distanța de 306 kilometrii ce vor diferenția câștigătorii cursei.

Parcul ce înconjoară lacul Albert situat aproape de golful Hobson din centrul orașului Melbourne oferă circuitului semipermanent o locație ideală pentru desfășurarea unui mare premiu, am avut norocul să vad live cursa din anul 2000, pe vremea aceea Ferrari făcea legea în campionat iar BMW livra motorul echipei Williams pentru prima oară și acela a fost momentul în care am devenit fan F1.

Revenind la prezent, după sesiunile de antrenamente este clar că Red Bull nu are rival și cursa va fi o procesiune liniștită a celor 2 favoriți către linia de sosire, întrebarea era cine-i va acompania pe Max și Checo pe podium. Calificările au stabilit ordinea startului cu Max în pole position urmat de cei doi piloți de la Mercedes George și Lewis care după un start excelent au reușit să se situeze la conducerea cursei.

Totuși startul cursei nu a fost fără incidente, Charles Leclerc (Ferrari) a forțat depășirea, s-a lovit de Lance Stroll și a fost nevoit să abandoneze.
În turul 9, după incidentul și abandonul lui Alexander Albon comisarii au decis întreruperea cursei pentru 15 minute, spre ghinionul lui Russell, care intrat la boxe a pierdut mai multe poziții. La reluare, Hamilton, plecat primul, a început bine și s-a menținut în fața lui Verstappen. Totuși, britanicul nu a rezistat prea mult și a fost depășit în turul 11.

Cu 3 tururi înainte de finalul cursei, după ce Kevin Magnussen a lovit parapetul și a fost forțat să abandoneze, comisarii au decis a doua întrerupere a cursei pentru îndepărtarea resturilor rămase pe pistă.

Piloții au intrat pe linia boxelor, au schimbat pneurile și cum era de așteptat au forțat plecarea ceea ce a dus la o serie de incidente cauzate de Sainz ce l-a lovit pe Alonso, ieșirea în decor a lui Perez și impactul dintre De Vries și Logan Sergent. A urmat un nou steag roșu, cursa a fost din nou oprită, iar piloții Alpine (Pierre Gasly și Esteban Ocon) au abandonat.

A urmat un nou restart, în care cursa s-a reluat după ordinea de dinaintea precedentului restart, cu doar 12 piloți pe grilă. S-a parcurs un singur tur, sub Saftey Car, și astfel s-a încheiat cursa.

Max Verstappen a câștigat în premieră în Australia, urmat de Lewis Hamilton și Fernando Alonso.

Cel mai mult a avut de suferit Carlos Sainz. Pilotul Ferrari a fost penalizat cu 5 secunde și a terminat ultimul.

Pentru Max Verstappen a fost prima victorie la Antipozi și a 37-a a carierei. De asemenea, a fost al 80-lea podium pentru olandez în Formula 1, egalându-l la acest capitol pe legendarul Ayrton Senna. Cei doi împart acum poziția a 7-a în ierarhia all-time, condusă de Lewis Hamilton (192 de podiumuri), care a devenit primul om din istorie care urcă pe podium în 17 sezoane consecutive.

O serie de recorduri statistice au fost înregistrate după finalul cursei din Australia, perechea Verstappen-Hamilton a devenit cea mai titrată din istorie care pentru a 34-a oară a terminat pe primele două locuri într-un Grand Prix. Este cel mai titrat duo din istorie, depășind la acest capitol pe perechea Ayrton Senna – Alain Prost.

Fernando Alonso a urcat pentru a 3-a oară pe podium, din tot atâtea curse în acest sezon. Ibericul nu mai reușise 3 podiumuri consecutive din sezonul 2013.

Este prima dată în istorie când două monoposturi Aston Martin se clasează în top 4 la un Grand Prix.

Podiumul din Australia a fost format din singurii piloți care au în palmares titlul mondial. Ultima dată când s-a întâmplat ca 3 campioni mondiali să împartă un podium a fost în 2018, în Ungaria. Atunci, primii 3 în cursă au fost Lewis Hamilton, Sebastian Vettel și Kimi Raikkonen.

Australianul Oscar Piastri a obținut primele sale puncte în Formula 1, chiar în fața propriilor fani.

După abandonul de la startul cursei, Charles Leclerc a înregistrat cel mai slab start de sezon din 2018, când a debutat în Formula 1, la Sauber, pilotul Ferrari a acumulat doar 6 puncte în clasament.

Formula 1 intră într-o pauză de o lună de zile și va reveni la finalul lunii aprilie cu Marele Premiu al Azerbaidjanului, în care ordinea de start va fi stabilită de prima cursă de sprint din acest sezon.

Articolul precedentCazinouri Online vs Offline: care este viitorul industriei jocurilor de noroc?
Articolul următorCyberteam Solutions, Partener de Bronz al CEGS23