FORMULA 1

De Vlad Roman,
General Manager, Smart Games

Deși s-a încheiat campionatul și cunoaștem campionul atât constructor cât și pilot mai este câte ceva de spus despre ultimele două curse din calendarul 2022.
Penultima cursă de pe circuitul José Carlos Pace, cunoscut mai de grabă ca Interlagos, a adus ceva surprize unele plăcute, altele mai puțin plăcute… dar toate la timpul lor.
Circuitul Brazilian a fost inaugurat în 1940 și este situat în Sao Paolo într-o zonă mărginită de două lacuri artificiale motiv pentru care a fost denumit „Interlagos” adică între lacuri. A fost redenumit în 1985 după numele pilotului brazilian José Carlos Pace ce a decedat într-un accident de avion în anul 1977. Circuitul cu o capacitate de 60.000 de spectatori a intrat în calendarul Formulei 1 începând cu anul 1973, în forma actuală are o lungime de 4309 metrii, are 15 curbe, fiind necesare 71 de ture de circuit rulate în sens invers al acelor de ceasornic pentru a parcurge cei aproape 306 km ce vor diferenția piloții la lina de finish.

Anul acesta am avut vineri o sesiune de antrenamente urmate de calificări ce au produs prima surpriză respectiv pole possition pentru Kevin Magnussen, pilotul echipei Haas. Sâmbătă a urmat a doua sesiune de antrenamente libere și cursa de sprint ce a pus pe prima poziție a grilei de start de duminică pe George Russel. A doua semi-surpriză este primul grand prix câștigat de Russel, spun semi-surpriză pentru că era inevitabil să nu se întâmple asta după revirimentul mașinilor Mercedes, totuși Hamilton parcă era mai în măsură să fie primul pilot Mercedes cu victorie în 2022.
Deci, Mercedes a ocupat primele 2 poziții iar Ferrari și-a pus ambele mono-posturi pe următoarele două locuri urmate de Alonso pe 5 și perechea Red Bull pe următoarele poziții. Surpriza mai puțin plăcută a fost refuzul lui Verstappen de a-i ceda locul lui Perez pentru a asigura titlul de vicecampion pentru șoferul secund Red Bull, același care cu aproape un an în urmă era elogiat de Max drept ”ministru al apărării” pentru modul în care l-a ținut în spate pe Hamilton fiind practic coautor al primului titlu de campion mondial al lui Max.
Cu toate încercările echipei de a îndulci declarațiile lui Max, acestea au fost auzite clar pe radio de toți fanii Formula 1 “v-am mai spus băieți, nu-mi mai cereți asta, să fie clar!”… cuvinte ce au făcut-o chiar și pe prietena lui, purtătoare de altfel a unui nume celebru, să declare că Max nu a știut niciodată să întoarcă favorurile. Prin paddock umblă vorba că Max nu l-a putut ierta pe Checo pentru incidentul de la Monte Carlo când a pierdut calificările datorită unui accident a lui Perez pe care el îl consideră că a fost intenționat.

FORMULA 1

La finele cursei locul doi este încă în dispută între Perez și Leclerc, ambii cu 290 de puncte și de asemeni locul 2 la constructori rămas de stabilit între Ferrari și Mercedes, ultimul având de recuperat 19 puncte. Și uite așa a rămas ca locurile 2 să fie stabilite în ultima cursă a sezonului, la Abu Dhabi.
Circuitul Yas Marina a fost construit în anul 2009 pe insula Yas localizată în sudul orașului, a intrat imediat în calendarul Formulei 1, este un circuit modern cu o lungime de 5281 de metrii ce conține 16 curbe, două linii drepte cu zone DRS și o nocturnă impresionantă. Primul câștigător aici a fost Sebastian Vettel care anul următor a recidivat, victorie ce i-a adus primul titlu mondial.
După calificări, cursa din duminica de 20 noiembrie i-a avut în prima linie pe piloții Red Bull urmați de cei de la Ferrari pe linia a doua și Mercedes pe cea de a 3-a linie… exact ca rezultatul clasamentului final pentru constructori. Cursa, deși fără miză principală, a stabilit locul secund la ambele categorii premiate în campionat.
Nu am prea multe de spus despre ce a fost decât că sunt dezamăgit de prestația lui Verstappen care din nou nu a știut să fie un jucător de echipă, refuzându-i lui Perez clasarea pe locul 2 în campionat, personal cred c ă Max și-a pierdut o parte importantă din fani.
Cel mai impresionant moment a fost retragerea lui Vettel, cvadruplu campion mondial, care pe bună dreptate a monopolizat finalul cursei și al festivităților.

Pentru finalul sezonului nu îmi vin în minte decât câteva scurte afirmații:
Vettel – respect!

Perez – locul 3;
Leclerc – vice campion;
Verstappen – ești cine ești…

Articolul precedentMarele Premiu pentru Omul Anului 2022 împărțit la trei
Articolul următorSinteza condițiilor de licențiere, autorizare și exploatare pentru anul 2023