Formula 1

De Vlad Roman,
General Manager Smart Games

Odată cu marele premiu al Italiei, la Monza, s-au încheiat etapele europene ale sezonului 2022.

Pentru ultimul weekend al lunii Septembrie, Formula 1 s-a deplasat la Singapore pe circuitul stradal de la Marina Bay, un circuit relativ nou ce din 2008 ne-a oferit curse în nocturnă de la care nu a lipsit niciodată safety car-ul.

Prima cursă organizată în anul 2008 a fost primul grand prix din istoria formulei 1 desfășurat în nocturnă, instalația de iluminare a circuitului fiind special concepută pentru a pune în evidență toate particularitățile și forma pistei. În acel an Ferrari a obținut pole position cu Felipe Massa și cel mai rapid tur de circuit în cursă datorita lui Kimi Räikkönen, dar cursa a fost câștigată de Fernando Alonso, pe vremea aceea la bordul unei mașini Renault.

Astăzi, Marina Bay este un circuit stradal cu o lungime de 5.063 kilometrii ce se parcurge în 61 de ture, are 23 de curbe iar direcția de parcurs este în inversul acelor de ceasornic, sunt 3 zone DRS în care flaps-ul spate monoposturilor poate fi activat pentru a face depășirile mai facile. Frumusețea orașului, arhitectura modernă, poziționarea, infrastructura dar și fusul orar sunt motive perfecte pentru a organiza acest mare premiu în condiții nocturne.

Sesiunile de antrenamente de vineri s-au desfășurat în condiții uscate dar nu fără incidente, Lance Stroll a intrat cu Aston Martin-ul său în barierele din curba 5 ceea ce a dus la oprirea sesiunii pentru 20 de minute. Prima sesiune i-a avut ca protagoniști pe Lewis, Max si Charles pe primele trei poziții iar în cea de a doua Ferrari s-a impus categoric. În ziua de sâmbătă sesiunea de antrenamente a fost scurtată datorită condițiilor atmosferice ce au încurcat puțin și calificările, pista fiind udă au fost folosite pneurile albastre și verzi pentru Q1 și Q2. În faza finală a calificărilor s-au rulat pneurile slick, timpul scurt si pista rece au determinat echipele să nu facă opriri la boxe pentru schimb de pneuri, Charles Leclerc a pus Ferrari-ul său în pole position, urmat de Sergio Perez cu Red Bull și Lewis Hamilton – Mercedes. În ultimul “stint” Max se afla pe un tur foarte rapid cu șanse mari să depășească timpul lui Leclerc dar a fost nevoit să abandoneze pentru că nu mai avea destulă benzină și așa a ajuns pe locul 8.

Duminică!… ziua cursei, plouă – startul se amână cu o oră, toți au pneuri intermediare, Leclerc e în pole position dar din păcate doar până la prima curbă când este depășit de Perez, Max are și el un start prost și pierde rapid 5 poziții.

Mașina de siguranță intră pe circuit în turul 9 după accidentul dintre Latifi și Zhou pentru ca în turul 20 sa fie un alt virtual safety car datorat abandonului lui Alonso.

Pista se usucă greu dar Mercedes ia hotărârea să-i schimbe intermediarele lui Russell cu slick-uri hard, este un test pentru a determina când îl poate trece pe medii pe Hamilton care are șanse de podium, Russell s-a chinuit cu gumele slick pană în turul 35 când pista devine din ce în ce mai uscată iar timpul pe tur a britanicului se îmbunătățește considerabil.

Yuki derapează, lovește bariera de la marginea circuitului și pentru a doua oară intră mașina de siguranță, toți piloții se duc la boxe să schimbe pneurile de ploaie cu cele de uscat, în timpul neutralizării Perez se „joacă” cu nervii lui Leclerc dar uită să mențină distanța față de Safety-Car ceea ce-i atrage o posibilă penalizare de 5 secunde.

Deja a trecut o oră și 34 minute de la startul cursei, este clar că nu se pot termina cele 61 de tururi de circuit în timp util așa că se afișează cronometrul ce indică finalul cursei. Cu 26 de minute rămase din cursă, cu DRS-ul activat începe cursa de recuperare a lui Max și atacul lui Leclerc asupra lui Perez pentru locul 1. McLaren și Aston Martin reușesc să rămână printre primii opt, Perez blochează tentativele de depășire ale lui Leclerc, iar Max face ceea ce știe el mai bine – depășește, recuperează poziții.

Mai sunt 14 mașini în cursă, ultimul fiind George Russell, cel care a schimbat primul pneurile wet pentru slick-uri, strategii Mercedes nu vor să lase punctul pentru cel mai rapid tur de circuit să intre în visteria Ferrari cu care se luptă pentru locul 2 în campionat așa că-l cheamă la boxe pe Russell și-i pun cauciucuri soft.

Rezultatul final – Perez rămâne pe locul 1 chiar și după penalizarea de 5 secunde, Ferrari – dubla mică locurile 2 și 3. Mai obțin puncte McLaren și Aston Martin cu ambii piloți, Max pe locul 7, Hamilton locul 9, Gasly de la Alphatauri locul 10 și punctul pentru “fastest lap” – George Russell.

La Constructori – Red Bull acumulează încă 31 de puncte, Ferrari 33 puncte, McLarren – 22, Aston Martin – 12, Mercedes – 3 și Alphatauri un punct.

Următoarea cursă tot în Asia, 7-9 octombrie la Suzuka – Japonia, unde foarte probabil se va stabili câștigătorul sezonului 2022 în persoana lui Max Verstappen.

Articolul precedentSimon Mattsson a câștigat Evenimentul Principal World Series of Poker Online 2022 pentru 2,8 milioane de dolari
Articolul următorSBC Summit Barcelona stabilește un nou record de prezență pentru organizator