Sport Business Academy

Sports Business Academy, o școală de marketing

Cristian Gheorghe: Pe lângă cote bune, ai nevoie și de profesioniști în sport

Cristian Gheorghe este fondatorul Sports Business Academy și unul dintre cei mai activi oameni pe piața industriei de marketing sportiv. La SBA au venit că lectori nume importante din sport și din sports business, campioni mondiali și olimpici, mari sportivi ai lumii, printre care: Fabrizio Ravanelli, Gianluca Zambrotta, Gheorghe Mureșan, Ancuța Bodnar și Simona Radiș, Elisabeta Lipă, Mihai Covaliu, Camelia Potec, Ștefan Birtalan, Ana Maria Brânză Popescu, Irina Begu, Loredana Dinu sau Monica Roșu. Pe SportsBusinessAcademy.ro, există cea mai mare bază educațională din zona de sport din Europa de Est peste 150 de cursuri video, 124 de studii de caz și 47 materiale teoretice din management și marketing sportiv, drept sportiv, controlul financiar al entităților sportive, legislație și sponsorship.

Ce ar trebui să mai facă agențiile de pariuri ca să crească în imagine? Au oameni specializați?

Pregătirea oamenilor este esențială în orice industrie. În online, lucrurile sunt clare și simple. Avem investiții masive în marketing și mai puțină interacțiune umană, adică avem aplicațiile care își fac treaba și oamenii din spate, care schimbă cote și produc partea de conținut. Dacă vorbim de partea de stradă, acolo oamenii sunt esențiali pentru a crea un ambient și o interacțiune plăcută. Ei sunt cheia. Ca atare, atunci când vorbim despre oameni, vorbim  despre investiții, despre creșterea calității serviciilor oferite prin intermediul lor, pentru că ei devin interfața brandului unde utilizatorii se simt ca acasă. Este esențial ca ei să fie profesioniștii de încredere.

Tu ești cofondator al Sports Business Academy, cum i-ar putea ajuta pe cei din industrie o participare la cursuri?

Dacă discutăm despre SBA, toți cei care sunt în industria sportivă sau în industrii adiacente pot regăsi informații extrem de utile, care pot facilita conversațional și nu numai partea cu jucătorii. De la chestiuni de mentalitate, de exprimare, de la un vocabular care să te ajute să fii mult mai convingător în tot ceea ce faci în viața de zi cu zi, până la ideea că tu, ca și profesionist al unei industrii apropiate zonei de sport, devii la rândul tău un specialist și un om de încredere al celui care pariază. Iar asta se poate întâmpla dacă investești în tine, citești, înveți, devii mai bun. SBA îți oferă acces la toate aceste informații.

cristian gheorghe

Vezi agențiile de pariuri investind și în oamenii lor pentru a-i specializa?

Ei deja investesc și sunt departamente care fac foarte multe traininguri, mai ales în zona de produs, unde este esențial, și în zona de campanii. SBA poate fi o soluție inclusiv pentru a crea un knowledge mult mai diversificat pe partea de sport și de industrie sportivă. Nu mai punem la socoteală faptul că reușim să atragem alături de noi nume importante din sportul românesc, campioni naționali, olimpici, mondiali…  Este o sursă de inspirație pentru oricine intră în contact cu platforma noastră. Dacă ai o zi proastă, s-ar putea ca urmărind un singur material din platformă să îți schimbi atitudinea și să devii mult mai proactiv. Poveștile marilor campioni au schimbat mereu atitudinea față de viață și față de tot ce avem în jurul nostru. De aceea, platforma este extrem de utilă atunci când vorbim de suflete care interacționează cu alte suflete.

Ai avut reprezentanți ai industriei pariurilor la cursurile Sports Business Academy?

Avem foarte mulți din Top Management care au urmărit cursurile. Am fost cumva echidistanți în a invita oameni din industrie, tocmai pentru a nu crea conflicte. Sper ca industria să găsească deschiderea necesară pentru a investi și mai mult în resursa umană, nu doar în traininguri de comunicare sau de produs, care sunt esențiale când vorbim de cifre, de profit, de venituri, dar și să creeze o masă bună de specialiști în cadrul agențiilor pe care le dețin. Propriu-zis, fiecare angajat care interacționează cu jucătorii din industrie poate fi un cunoscător în sport.

Concret, cum ar putea aplica informațiile SBA angajații caselor de pariuri?

Inclusiv înțelegând viața unui sportiv, elementele care țin de succes, mecanismele din spatele meciurilor din ofertă. Accesul la resurse extrem de valoroase pe partea de management și marketing sportiv se face cu un cost foarte mic față de cât poate câștiga un angajat la nivel knowledge. Un om care are încredere în informația pe care o deține va fi mult mai credibil față de toți cei cu care se întâlnește.

Sports Business Academy este în 2021 singura platformă educațională din Europa unde ai putut interacționa cu un campion mondial la fotbal, un deținător de Champions League, un megajucător român din NBA și două campioane olimpice.

Articolul precedentCine trage sforile la ONJN?!
Articolul următorSimion&Baciu, una dintre cele mai puternice echipe de avocați specializate