Formula 1

Formula 1 – implicarea socială scade pentru prima dată din 2018 pe fondul dominației lui Red Bull și Max Verstappen, ce par să îndepărteze fanii.

Angajamentul social al Formula 1 a scăzut pentru prima dată din 2018, potrivit unui studiu realizat de Buzz Radar, citat de Sports Business Academy în știrile lor pe scurt.

Înainte de acest sezon, implicarea socială, care include lucruri precum mențiuni, adepți noi și acoperire socială, a crescut de la an la an.
Cu toate acestea, se pare că acest nivel a atins vârful în 2022, mențiunile au scăzut cu 70,7%, adepții noi cu 49,2% și atingerea socială cu 64,1% până acum în acest sezon.

Buzz Radar a analizat, de asemenea, tonul conversației fanilor pe rețelele de socializare și a constatat că fraze precum „nu este bine”, „plictisitor” și „dezamăgitor” au fost toate în creștere, în timp ce „dragoste”, „superb” și „distracție” erau toate în scădere.

Raportul a concluzionat: „Comparația datelor între 2022 și 2023 a relevat scăderi semnificative ale mențiunilor generale ale F1, împreună cu cifre sumbre în creșterea noilor adepți ai conturilor de profil înalt.
„Acoperirea conținutului legat de F1 pe diverse platforme sociale a scăzut, de asemenea, în contrast puternic cu progresul constant observat anual înainte. Dar, cifrele în scădere sunt doar o parte a poveștii.
„Datele sociale din 2023 au oferit și o perspectivă asupra unei schimbări fundamentale în conversația despre F1: o creștere vizibilă a utilizării adjectivelor negative asociate cu acest sport.
„Cuvinte precum „plictisitor” și „enervant” devin acum descriptori de înaltă frecvență, înlocuind cuvinte de odinioară, pozitive precum „interesant” și „incitant”.

Concluzia la care a ajuns Buzz Radar este că dominația lui Red Bull și Max Verstappen au dus la o scădere a interesului, 2016 și 2021 fiind cele mai discutate sezoane înainte de 2022, ani în care au existat lupte strânse pentru titlu.

Sezonul trecut a părut să beneficieze de valul de popularitate din spatele luptei pentru campionat dintre Verstappen și Lewis Hamilton, dar 2023 pare să meargă în direcția 2017 și 2018, când Hamilton era dominant. Mențiunile pentru 2023 sunt în prezent pe cale să scadă cu 20% față de sezonul trecut.
Cu toate acestea, trebuie remarcat faptul că interesul fanilor este mai pasionat decât a fost vreodată, cu o creștere cu 1% a conversațiilor negative și o creștere cu 27% a conversațiilor pozitive, comparativ cu 2016.

Se poate presupune că turbulența continuă cu X, cunoscută anterior ca Twitter, a contribuit la o scădere a angajamentului social general, dar nu este cauza principală a acestei scăderi semnificative.

Sursa: sportspromedia.com

Articolul precedentMAGNUMBET – Tradiție și oportunități de parteneriat la EAE 2023
Articolul următorFedBet: înțelegem și acceptăm necesitatea noilor măsuri legislative. Pledăm pentru un sistem legislativ și fiscal predictibil