Formula 1

De Vlad Roman,
General Manager, Smart Games

Ne reîntoarcem la Hungaroring, circuitul la care ne este cel mai ușor să fim spectatori live și nu suntem singurii români pe aici, conaționalii noștri au venit în număr mare pentru etapa a 13-a a campionatului 2023.

Odată cu noi Daniel Ricciardo revine în Formula 1 după ce Scuderia AlphaTauri l-a concediat pe Nyck De Vries datorită rezultatelor slabe din primele 12 etape. Ricciardo este pilot de rezervă al Red Bull și oficial a fost împrumutat la a doua echipa a grupului până la sfârșitul anului. Imediat au apărut zvonurile despre o șansă pentru cockpit-ul Red Bull lângă Max Verstappen, unde se clatină în prezent Sergio Perez, care este încă sub contract până la sfârșitul anului 2024. Șeful echipei Red Bull, Christian Horner, nu neagă faptul că și acest loc este în joc – “Bineînțeles că Max și Checo vor fi piloții noștri anul viitor. Dar este întotdeauna bine să avem piloți de rezervă. Cred că Daniel vrea să candideze pentru locul din 2025 la Red Bull.”

Totuși, Christian Horner a ținut să sublinieze în podcastul oficial al Formulei 1 “F1 Nation că Sergio Perez ar trebui să beneficieze de mai mult sprijin din partea echipei, “Este încă al doilea în Campionat, a câștigat două curse, a început sezonul într-o formă atât de bună. Vrem doar să îl ajutăm să își regăsească acea formă”.

Problema lui Daniel este monopostul Alpha Tauri care ”este ceea ce este”… un mod elegant de a spune că este ultima echipa din campionat cu numai 2 puncte adunate până acum.

Vineri au fost primele antrenamente ce au arătat un McLaren puternic prin ambii piloți și o speranță pentru Alfa Romeo ce au reușit al 6-lea și al 8-lea timp. În practice 2 Ferrari a obținut primul timp urmat de același McLaren. Red Bull nu s-a agitat prea tare, dar să nu ne facem iluzii pentru că sâmbătă în P3 au fost depășiți doar de Lewis Hamilton.

Calificările au început pe o căldură de vară – 45 de grade pe pistă, condiții foarte diferite față de vineri. O pistă care s-a îmbunătățit rapid după ploaia din timpul nopții, a dominat primul segment de calificări. Pentru prima dată s-a testat în calificări noua regulă a pneurilor: Q1 doar hard, Q2 doar medium, Q3 doar soft ceea ce a făcut ca tururile decisive să fie cele cu al doilea set de pneuri din ultimele minute.

Ricciardo a reușit să promoveze în Q2 spre deosebire de colegul său Tsunoda, piloții Wiliams, Magnussen de la Haas și surpriză, George Russel.

Al doilea segment de calificări a aparținut celor de la McLaren, în special lui Lando Norris. Acesta a fost singurul pilot care a fost nevoit să iasă doar o singură dată și a păstrat un set mediu pentru cursă. Bottas și Zhou au reușit să aducă Alfa Romeo în Q3 pentru prima oară anul acesta, de asemeni și Checo a spart ghinionul calificărilor.

Q3 a stabilit ordinea de plecare din grila de start, Max a fost învins de Hamilton cu numai 0.03 secunde urmat de piloții McLaren, Zhou, Leclerc, Bottas, Alonso, Perez și Hulkenberg.

Duminică, la cursă, căldura verii a atins maximul în Ungaria la începutul după-amiezii, cu 28 de grade în aer și 50 de grade pe pistă, cer complet senin fără șanse de ploaie. Majoritatea a optat pentru pneuri medii la start, Perez și Russell au plecat pe harduri, iar Sainz, Stroll, Gasly și Tsunoda au ”încălțat” gume soft.

Verstappen nu prea s-a văzut, după ce l-a depășit la start pe Hamilton a controlat cursa până la final, a finalizat cu un avans de 33,7 secunde obținând 25 de puncte plus 1 punct pentru cel mai rapid tur de circuit.

Adevărata luptă s-a dat pentru următoarele locuri, Norris cu Perez pentru locul doi, Hamilton cu Piastri pentru locul 4 și Russell, care a pornit de la P18, și-a întârziat primul schimb de pneuri până în turul 29 și astfel a avut pneuri din ce în ce mai proaspete în ultimele două stinturi. Astfel, la mijlocul cursei îl urmărea deja pe Alonso pentru locul opt și a început să recupereze din urmă Ferrari-urile. L-a depășit pe Sainz fără opoziție în turul 65 și a obținut locul șase al lui Leclerc datorită penalizării acestuia. Pentru Ferrari, au rămas doar locurile șapte și opt, Leclerc în fața lui Sainz.

Pentru Aston Martin, au rămas ultimele două clasări în puncte, Alonso urmat de Stroll.

Avansul lui Max Verstappen crește și crește, acum 281 la 171 între el și locul doi – Sergio Perez. Locul trei al lui Fernando Alonso se încinge tot mai tare, Hamilton este acum la doar șase puncte în spatele său. Lando Norris reduce din nou diferența față de Ferrari, acum la doar 20 de puncte în spatele lui Leclerc.

La echipe, Red Bull mărește ecartul față de Mercedes în timp ce Ferrari se apropie timid de Aston Martin, iar McLaren de distanțează de Alpine deși încă nu atinge pragul de 100 de puncte ce separă echipele fruntașe de restul plutonului.

Mai avem o cursă până la pauza de vară, este circuitul de casă a lui Max, va fi al treilea mare premiu cu calificări vinerea, calificări pentru sprint și cursă de sprint sâmbăta și duminică – marele premiu, dar indiferent de vremea capricioasă de la Spa-Francorchamps, cred că Verstappen nu are șanse să piardă însă vom vedea!

Articolul precedentProgramul World Series of Poker Europe 2023 a fost Anunțat
Articolul următor8 miliarde de oameni pe Pământ și doar 21 de milioane de Bitcoini. Cum arată viitorul?