FORMULA 1
De Vlad Roman,
General Manager, Smart Games
Sfârșitul lunii aprilie ne-a adus un format nou de calificări, puțin cam complicat dar cu șanse mari să facă weekendul mult mai antrenant pentru privitori. Deci vineri am avut o rundă de antrenamente și calificări pentru cursa de duminică, sâmbătă dimineața am avut un nou format de calificări, tot în trei etape pentru sprintul de după-amiază. Cred ca FIA a ales circuitul de la Baku pentru acest nou format în primul rând pentru a testa reacția atât a echipelor, piloților cât și a spectatorilor, greu de spus dacă a fost un succes dar este un prim pas spre schimbările ce se anunță pentru anii viitori.
Ferrari a început bine vineri, au reușit să-l pună pe Leclerc în pole position urmat de cei doi tauri roșii, au fost speranțe mari și scurte momente de glorie pentru fanii scuderiei pentru că ziua următoare cei de la Red Bull și-au arătat mușchii încadrându-l pe monegasc în primele 3 locuri. De notat că la sprint au obținut puncte cu ambii piloți doar patru echipe, Red Bull, Ferrari, Mercedes și Aston Martin.
La marea cursă de duminică nu prea s-au întâmplat multe… până la safety car. Aici s-au schimbat strategiile echipelor și cei care au fost pe fază au reușit să câștige 12 secunde cu schimbul de pneuri pe durata neutralizării, din păcate pentru Hamilton nu a mers bine dar a reușit cu puțin noroc să termine cursa pe locul 6.
Aston Martin a arătat din nou că este surpriza plăcută a sezonului. Alonso a terminat pe 4, Stroll pe 7, plecând de pe 6 și respectiv locul 9. Alonso a impresionat plăcut pe toată lumea oferind prin radio sfaturi despre cum să-și regleze Stroll mai bine frânele, într-o competiție în care de obicei coechipierul îți este dușman.
Clasamentul după cursă a fost asemănător cu cel de la sprint în sensul că tot acele 4 echipe au împărțit primele opt locuri într-o ordine puțin diferită, distanța dintre Verstappen și Perez s-a redus la numai 5 puncte și odată cu asta apare speranța că măcar o să avem o confruntare între piloții Red Bull pentru titlul mondial, însă cu suportul necondiționat de care beneficiază Verstappen din partea echipei este greu să vedem o confruntare.
Clasamentul echipelor arată însă o situație un pic tragică. Red Bull are deja mai mult decât dublul punctelor echipei de pe locul 2, iar asta după doar 4 curse! Pentru locul 2 se luptă Mercedes, Aston Martin și Ferrari. Diferența între locul 4 și locul 5 este deja imensă, McLaren are doar 14 puncte după 4 curse, iar uimitor este că alte 5 echipe au mai puțin de 14 puncte după acest început de sezon. Alpine pare ca nu se regăsește, la fel și Alfa Romeo.
La o săptămână distanță, la Miami, îl vedem iar pe Checo în pole position urmat de Alonso și Sainz, dar asta doar pentru că Leclerc a dat cu mașina în gard și i-a stricat turul rapid lui Max. Oricum acesta a fost cam singurul eveniment din weekendul american, Versappen a făcut ce știe el mai bine!… a recuperat rapid cele 8 poziții ce-l distanțau de Perez și în doar 19 ture de circuit a preluat conducerea și a rămas acolo până la sfârșit.
Alonso s-a clasat pe locul trei și continuă să uimească prin constanta sa prezență în primii 4 clasați la cele 5 curse de până acum în timp ce Mercedes și Ferrari au împărțit următoarele patru locuri.
Următoarea cursa este la Imola, circuitul de casă al Ferrari, la care scuderia speră să aducă o mașină cu mai multe șanse la titlul mondial… de dragul competiției așteptăm și noi o schimbare!
Până atunci ne pregătim de CEGS23 unde sunt multe de discutat și de văzut!