Roxana Dinescu

De vorbă cu Roxana Dinescu, Marketing & PR Manager BETANO România, despre comunicarea în piața jocurilor online

Divertismentul online are avantajul de a obține reacții și răspunsuri imediate din partea publicului țintă.

➤ Ce înseamnă comunicarea/marketingul în jocurile de noroc online și cât de importantă este?
Comunicarea stă la baza tuturor relațiilor interumane și, implicit, a celor de business. Iar pentru un brand, indiferent de industrie, comunicarea cu audiențele vizate joacă un rol de maximă importanță. De foarte mult timp nu mai vorbim doar despre o comunicare unilaterală, un monolog susținut de brand, în care sunt evidențiate oferte, promoții, produse, servicii. În ultimii ani, rolul nostru, al oamenilor de marketing s-a axat exact pe costruirea unui dialog direct cu consumatorii, pe stabilirea unei legături cu aceștia, pe identificarea nevoilor și dorințelor lor, cu scopul de a le răspunde întocmai.

Sunt de părere că misiunea noastră, a profesioniștilor din industrie, este de a oferi o voce puternică brandului pe care îl reprezentăm, de a promova eficient produsele și serviciile oferite, ascultând, la rândul nostru, vocile consumatorilor din target. Pentru industria jocurilor de noroc online, afirmația este cu atât mai adevărată, cu cât ne adresăm unor clienți informați cu privire la ofertele pieței, astfel că provocarea noastră constantă este de a furniza experiențe de divertisment care să întreacă așteptările, să surprindă și să seteze noi standarde pe piață.

Marketingul se traduce prin livrarea mesajelor corecte către audiențele corecte, în linie cu identitatea, misiunea și valorile brandului. Noi privim campaniile de comunicare ca pe un reprezentant ce poartă hainele brandului, astfel că direcția noastră strategică se concentrează pe a ne pune mereu în locul clienților, pentru a înțelege cât mai bine comportamentele de consum și subiectele sau acțiunile la care reacționează. În acest sens, dezvoltăm și implementăm campanii personalizate, complexe, gândite să răspundă trendurilor de consum identificate.

În plus, timpul de reacție și de răspuns al oricărui brand trebuie să fie adaptat dinamicii pieței. Acest lucru este foarte simplu de tradus din punct de vedere pragmatic – ca în orice relație interumană, e nevoie să știi că te poți baza pe viteza de reacție a partenerului, pe orientarea acestuia spre a găsi soluții care să răspundă nevoilor tale. Consider că acesta este un element cheie care ajută la diferențierea unui brand și la menținerea unei relații de lungă durată cu audiențele vizate.

➤ Cum se deosebesc consumatorii de jocuri de noroc online de cei tradiționali și ce metode de atragere funcționează la ei?
Divertismentul online are acest mare avantaj de a obține reacții și răspunsuri imediate din partea publicului țintă. Iar nouă, un brand care este prezent 100% în mediul online, acest lucru ne permite adaptarea în timp real la nevoile consumatorilor.

Activăm pe o piață extrem de dinamică și de competitivă, astfel că ceea ce atrage în rândul consumatorilor de jocuri de noroc online este experiența completă a cazinoului pe care o pot accesa oricând, de oriunde, de pe orice dispozitiv. Noi oferim consumatorilor noștri divertisment online, o selecție impresionantă de jocuri, de la numeroși furnizori, organizăm diverse turnee și campanii speciale. În cazinoul Betano, ai zilnic parte de surprize, pentru că obiectivul nostru este de a pune la dispoziția clienților toate resursele necesare pentru a se relaxa atunci când își doresc. Iar accesibilitatea reprezintă aspectul principal de diferențiere între consumatorii din online și cei tradiționali – posibilitatea de a pătrunde în universul cazinoului în orice moment al zilei, oriunde s-ar afla.

Roxana Dinescu, Marketing & PR Manager BETANO România
Roxana Dinescu

➤ Care este viitorul jocurilor de noroc tradiționale?
Ultimul an a dinamizat piața jocurilor de noroc și mai mult, iar online-ul a crescut considerabil. Restricțiile impuse de autorități și întregul context social au condus către o orientare a consumatorilor din agenții și din cazinourile fizice în mediul online, iar acest lucru va avea un impact major în dezvoltarea industriei. Nu credem că va mai exista o separare atât de clară între clienții de online și clienții tradiționali și că, asemeni operatorilor din industrie care s-au concentrat pe o prezență omni-channel, și clienții vor deveni omni-channel, iar piața nu va mai fi împărțită doar în online și offline.

➤ Roxana Dinescu, ce înseamnă să reprezinți cea mai bună platformă de jocuri din lume?
BETANO este un brand premium, iar această caracteristică nu este prezentă doar în campaniile de marketing și de comunicare pe care le dezvoltăm, ci și în experiența de produs. Sunt mândră că, în 2019, BETANO, parte din grupul Kaizen Gaming, a primit recunoașterea internațională în cadrul Galei EGR Awards, Oscarul jocurilor online, devenind cea mai bună platformă mobilă de cazinou online și pariuri sportive din lume.

În 2020, în cadrul Peak Performance Marketing Awards, BETANO a obținut o nouă serie de premii care ne recunosc statutul de operator de top, cu standarde superioare de responsabiltate și servicii premium. Cele patru premii câștigate ne-au consolidat poziția de lider în materie de performanță, inovație și eficiență și suntem mândri că, în cei patru ani de existență a competiției, BETANO este prima companie din industrie care a primit distincțiile Peak Awards.

În momentul în care ești pasionat de ceea ce faci și rezonezi cu viziunea și valorile companiei din care faci parte, toate aceste reușite ale brandului, toate recunoașterile obținute, alături de feedbackul primit din rândul utilizatorilor nu fac decât să te motiveze și mai tare, să te bucure și să îți ofere un sentiment de satisfacție și de împlinire. Pentru mine, poziția de Marketing Manager – Brand & Communications reprezintă onoarea de a putea gestiona proiecte complexe, ce au la bază inovația, tehnologia de ultimă oră, jocul responsabil, într-un mediu dinamic și plin de provocări.

➤ Câștigarea acestor premii s-a simțit în ceea ce privește numărul de jucători?
Pentru noi, selectarea și implementarea celor mai inovatoare și sigure tehnologii a reprezentat dintotdeauna o prioritate, astfel că ne concentrăm și pe comunicarea constantă a acestor aspecte, utilizând cele mai potrivite canale media. Aceste premii câștigate de BETANO certifică faptul că strategia noastră de dezvoltare și de comunicare este una eficientă, demonstrând că eforturile noastre ne clasează printre liderii lumii digitale. În cei aproape cinci ani de prezență a brandului pe piața din România, am atins performanțe unice în ceea ce privește numărul de utilizatori și numărul de căutări înregistrat, astfel că ne vom concentra în continuare pe abordarea unei strategii de business care să ne mențină pe același trend ascendent.

De vorbă cu Roxana Dinescu, Marketing & PR Manager BETANO România, despre comunicarea în piața jocurilor online