Codul de marketing responsabil pentru pariurile sportive

De Dan Iliovici, Vicepreședinte ROMBET

AGA și membrii săi se angajează să susțină practicile de marketing responsabil pentru pariurile sportive, pe măsură ce pariurile sportive legalizate se extind în Statele Unite

Asociația Americană de Gaming (AGA) reprezintă industria cazinourilor din SUA, inclusiv operatorii de cazinouri comerciale și tribale, furnizorii și alte entități afiliate.

Membrii Asociației Americane de Gaming (AGA) au dezvoltat acest cod pentru a stabili standardul industriei pentru marketingul tradițional și digital și publicitatea pariurilor sportive. Pentru a se asigura că protecția consumatorilor este aplicată în mod holistic, marketingul și publicitatea serviciilor de pariuri sportive pe bani reali, realizate atât de membrii AGA, cât și de cei care nu sunt membri AGA, trebuie să adere la următoarele standarde:

Respectarea vârstei legale pentru pariuri sportive

  • Niciun mesaj privind pariurile sportive nu ar trebui conceput pentru a atrage în primul rând cei sub vârsta legală pentru pariuri sportive, înfățișând personaje de desene animate sau prezentând animatori sau muzică care atrage în principal publicul sub vârsta legală din jurisdicție.2 Niciun mesaj nu ar trebui să sugereze sau să implice faptul că minorii se angajează în pariuri sportive.
  • Reclamele pentru pariuri sportive nu ar trebui să fie plasate în instituțiile media (inclusiv în rețelele de socializare) care atrag în primul rând pe cei sub vârsta legală pentru pariuri sportive și nici nu ar trebui să fie afișate într-o locație unde se așteaptă în mod rezonabil ca majoritatea publicului de la multe dintre evenimentele de la locul de desfășurare să fie sub vârsta legală pentru pariuri sportive.
  • Niciun mesaj privind pariurile sportive, inclusiv sigle, mărci comerciale sau nume de marcă, nu trebuie să fie utilizat sau autorizat pentru utilizare pe îmbrăcăminte, jucării, jocuri sau echipamente de joc destinate în principal persoanelor sub vârsta legală pentru pariuri sportive. În măsura în care produsele promoționale poartă mesaje de pariuri sportive sau informații despre marcă, membrii AGA și angajații lor vor depune eforturi comerciale rezonabile pentru a le distribui numai celor care au împlinit vârsta legală pentru pariuri sportive.
  • Pariurile sportive nu trebuie promovate în articole deținute de colegii sau universități (de exemplu, ziare școlare, emisiuni de radio sau de televiziune etc.) sau promovate în campusurile colegiului sau universitar.

Sprijinirea jocului responsabil

  • Mesajele nu vor promova participarea iresponsabilă sau excesivă la pariuri sportive.
  • Fiecare mesaj va conține un mesaj de joc responsabil, împreună cu un număr de telefon de ajutor gratuit, acolo unde este practic.
  • Niciun mesaj nu ar trebui să sugereze că succesul social, financiar sau personal este garantat prin implicarea în pariuri sportive. Nici un mesaj nu ar trebui să implice sau să sugereze vreo activitate ilegală de orice fel.
  • Mesajele trebuie să respecte standardele contemporane de bun gust care se aplică tuturor mesajelor comerciale, după cum se potrivește mediului sau contextului mesajului.

Codul de marketing responsabil pentru pariurile sportive

Controlul mediilor digitale și site-uri web

  • Mesajele plasate în mediile digitale – inclusiv site-uri de internet și mobile ale terților, e-mailuri comerciale de marketing sau mesaje text, rețelele sociale și conținut care poate fi descărcat – trebuie să respecte toate prevederile aplicabile ale acestui Cod cu privire la conținutul acestor mesaje.
  • Fiecare site web care include materiale publicitare sau de marketing ar trebui să includă un mesaj de joc responsabil și un link către un site care oferă informații despre jocul responsabil și servicii de joc responsabil.
  • Site-urile web sau profilurile deținute care includ conținut de pariuri sportive, inclusiv pagini și site-uri de rețele sociale, trebuie să includă un memento cu privire la vârsta legală pentru pariuri sportive. Mecanismele de afirmare a vârstei, folosind luna, ziua și anul nașterii, se vor aplica înainte ca un utilizator să poată obține acces la orice pagină în care persoanele se pot implica în jocuri de noroc.
  • AGA va furniza managerilor software de control parental numele și adresele site-urilor web ale tuturor site-urilor companiilor membre care permit consumatorilor să parieze pe sport.
  • Site-urile web vor include mecanisme de geo localizare pe acele pagini în care persoanele fizice se pot angaja în jocuri de noroc, pentru a verifica orice persoană care locuiește în jurisdicții care nu au legalizat pariurile sportive.
  • Conținutul generat de utilizatori pe un site sau o pagină web va fi monitorizat și moderat în mod regulat pentru respectarea prevederilor acestui cod.
  • Comunicările de marketing digital vor respecta confidențialitatea utilizatorilor și vor respecta toate cerințele legale de confidențialitate aplicabile, inclusiv cele care guvernează consimțământul. Toate aceste mesaje care vizează un destinatar individual vor fi identificate în mod clar ca provenind de la operatorul de pariuri sportive sau atribuibile în alt mod operatorului. În plus, fiecare astfel de mesaj trimis prin e-mail sau mesaj text va oferi opțiunea de renunțare sau dezabonare.
  • Site-urile web vor dezvălui utilizatorilor – în termenii lor de utilizare sau în alte declarații de politică – orice practici ale site-ului web care implică partajarea informațiilor despre utilizator cu terțe părți care nu au legătură cu operatorul care sponsorizează site-ul.

Monitorizarea Conformității Codului

  • AGA va oferi oportunități de formare semestrială membrilor și angajaților membrilor implicați în publicitate sau marketing pentru servicii de pariuri sportive.
  • Membrii AGA vor oferi instruire cu privire la prevederile acestui cod, inclusiv actualizări periodice, tuturor persoanelor implicate în publicitatea sau marketingul serviciilor de pariuri sportive.
  • Membrii AGA vor livra o copie a acestui cod agențiilor de publicitate, cumpărătorilor de media și altor terți implicați în publicitatea sau marketingul membrului.
  • Membrii AGA vor adopta un proces intern de revizuire pentru a evalua dacă mesajele promoționale și de marketing respectă acest cod și vor efectua revizuiri periodice ale mesajelor promoționale și de marketing pentru a evalua conformitatea cu acest cod.
  • Angajamentele din acest cod se aplică persoanelor sau entităților care operează în parteneriat cu sau ca agenți ai membrilor AGA în desfășurarea activităților de publicitate și marketing legate de pariurile sportive.

(continuarea în ediţia următoare a Casino Life & Business Magazine)

Articolul precedentCasino Guru lansează seria de seminarii web „Safer Gambling Talks” cu Šimon Vincze
Articolul următorCum să promovezi și să faci publicitate afacerii cu jocuri de noroc pe piețe foarte reglementate