The white paper – Propuneri privind actualizarea legislației jocurilor de noroc din Marea Britanie (VIII)

Continuăm publicarea unor largi extrase dintr-un important proiect supus dezbaterii publice de Guvernul Marii Britanii, așa-numitul White Paper.

De Dan Iliovici, Vicepreședinte ROMBET

Beneficiile jocurilor de noroc
Jocurile de noroc pot fi sociabile, pot ajuta la combaterea singurătății și izolării, pot spori plăcerea altor activități și pot fi o distracție valoroasă în sine, deși cuantificarea acestor beneficii este în mod inerent dificilă.
Există, de asemenea, beneficii economice de a avea o industrie bine reglementată pentru a satisface această cerere.
Sectorul jocurilor de noroc contribuie, de asemenea, în mod semnificativ la alte industrii, inclusiv sportul, publicitatea și cursele (…).
Jocurile de noroc pot contribui, de asemenea, la turism, de exemplu în orașele de pe litoral din toată țara sau în cazinourile de lux care atrag vizitatori bogați de peste mări care cheltuiesc într-o serie de alte sectoare în această țară.
În plus, unele produse de jocuri de noroc permit organizațiilor caritabile și altor organizații necomerciale, cum ar fi cluburile sportive, să strângă fonduri valoroase.

După această precizare, continuăm prezentarea pe larg a documentului.

Concluziile noastre

51. Lucrările pentru începerea încercărilor în lumea reală a unei soluții SCV au progresat odată cu această revizuire prin procesul sandbox al ICO, iar partajarea datelor reale ale jucătorilor cu risc ridicat a început acum. Guvernul și Comisia vor analiza rezultatele acestor studii, inclusiv dacă persoanele potrivite au fost prinse de sistem, dacă criteriile de mai sus identifică destui jucători expuși riscului, dacă operatorii răspund în mod corespunzător atunci când informațiile sunt partajate și dacă o soluție tehnică eficientă a fost dezvoltată. Dacă este necesar, vom impune o abordare diferită sau mai cuprinzătoare pentru a ne asigura că sistemul îndeplinește obiectivele noastre într-un mod proporțional și sigur. Odată ce suntem mulțumiți, Comisia se va consulta cu privire la orice detalii restante și cu privire la solicitarea tuturor operatorilor de la distanță să se integreze în sistem. Intenția este ca acest lucru să se realizeze prin intermediul Comisiei de Jocuri de Noroc care actualizează condițiile de licență și codurile de practică pe toți operatorii la distanță, dar dacă este necesar luăm în considerare legislația.

52. Noile cerințe vor include prevederi pentru a se asigura că orice date despre consumatori sunt protejate în mod eficient și utilizate numai în scopuri de prevenire a prejudiciului. Suntem siguri că nu trebuie niciodată implementat pentru obiective comerciale ulterioare, cum ar fi prin marketing, segmentarea clienților sau identificarea câștigătorilor.

Impactul așteptat

53. Impactul precis al partajării datelor depinde de natura sistemului introdus în urma testelor, dar este destinat să beneficieze de o minoritate de jucători online expuși unui risc deosebit de prejudiciu. Persoanele care se confruntă cu cu probleme la jocurile de noroc au mai multe șanse să folosească mai multe conturi online*1 și de a ocoli restricțiile de cont*2 prin mutarea la alt operator, așa că ne așteptăm ca orice protecție îmbunătățită să aibă relevanță pentru limitarea prejudiciului suferit de acest grup. Vor exista și costuri de implementare pentru industrie.

Protocoale de verificare

54. Având în vedere riscul de prejudiciu asociat cu jocurile de noroc (în special pentru copii) și sensibilitatea datelor deținute pe conturile de jocuri de noroc online, este important ca cei care accesează conturi și posibilitatea de a juca jocuri de noroc să fie verificați ca titular de cont.

55. În aprilie 2019, Comisia a consolidat regulile, solicitând operatorilor online să verifice vârsta și identitatea unui client înainte de a le permite să depună fonduri, să joace jocuri free-to-play sau să joace cu propriile fonduri sau cu fonduri bonus. Aceste noi reguli au împiedicat efectiv jocurile de noroc ilegale online pentru minori, folosind datele proprii ale unui copil sau identitățile inventate. Cercetarea Comisiei pentru jocuri de noroc*3 arată că jocurile de noroc online sunt experimentate de mai puțini tineri între 11 și 16 ani decât alte forme de jocuri de noroc. Cu toate acestea, 5% dintre tinerii cu vârsta între 11 și 16 ani au raportat că au folosit conturile părinților și/sau ale tutorilor pentru a juca pe site-uri de jocuri de noroc sau pentru a plasa pariuri online cu permisiunea lor, ceea ce poate fi dificil de prevenit din perspectivă de reglementare.

56. Vedem un mare potențial în furnizarea de tehnologii de identitate digitală pentru a conduce progrese suplimentare în acest domeniu și pentru o serie de alte produse cu restricții de vârstă. Guvernul lucrează pentru a stabili un standard de bază comun care să asigure verificări de identitate și partajarea atributelor demne de încredere și consecvente și să permită interoperabilitatea tehnologiilor de identitate digitală. Comisia pentru jocuri de noroc va continua să monitorizeze acea piață și să ia în considerare unde și când ar putea fi utilizată pentru a promova obiectivele guvernului pentru sectorul jocurilor de noroc, inclusiv prevenirea jocurilor de noroc pentru minori. Între timp, există și alte controale care pot fi explorate.

57. Mai exact, în prezent nu există prevederi care să verifice dacă informațiile de plată utilizate de jucătorii de noroc online se potrivesc cu identitatea titularului contului. Acest lucru dă naștere la cel puțin două probleme distincte, fiecare prezentând riscuri:
• Persoanele fizice pot deschide un cont pe numele altei persoane și pot juca cu propriile fonduri; și
• Persoanele fizice pot folosi informațiile de plată ale altei persoane în cont propriu.

58. Prima lasă deschisă posibilitatea persoanelor de a continua jocurile de noroc atunci când contul lor legitim a fost restricționat, fie de către jucătorul însuși (de exemplu din cauza auto-excluderii sau a instrumentelor de pre-angajare), fie de către operator (de exemplu, din cauza unor motive comerciale sau riscuri de jocuri de noroc mai sigure). În cazul în care restricțiile sunt pentru a proteja împotriva daunelor, orice eludare a clientului poate exacerba riscul.

59. De asemenea, permiterea jucătorilor să folosească fondurile unei alte persoane (cum ar fi prieteni, membri ai familiei, afaceri sau potențiale victime ale furtului) vine cu riscuri clare, deoarece operatorii nu pot stabili cu ușurință dacă fondurile sunt utilizate cu sau fără permisiune. De asemenea, pot exista riscuri de reglementare în mai multe domenii critice, inclusiv evaluările riscurilor financiare, conformitatea împotriva spălării banilor și prevenirea jocurilor de noroc ilegale pentru minori. Recunoaștem că furtul de identitate sau furtul de fonduri este o chestiune penală, iar dovezile pe care le-am primit, inclusiv de la o organizație de poliție, au demonstrat prejudiciul semnificativ pe care acest lucru îl poate provoca și îl provoacă atât jucătorului, cât și celorlalți afectați. Protecția împotriva acestui risc prin modificarea reglementărilor va aduce beneficii ambelor părți și va reduce sarcina asupra serviciilor publice.

60. Aceste riscuri sunt recunoscute de autoritatea de reglementare de ceva timp. Ca parte a consultării sale mai ample din 2019 cu privire la procedurile online de verificare a vârstei și a identității, Comisia pentru jocuri de noroc a propus să solicite operatorilor online să verifice dacă informațiile de plată se potrivesc cu identitatea titularului de cont. În ciuda sprijinului în rândul consumatorilor și al unor licențiați, propunerea nu era fezabilă din punct de vedere tehnic la momentul respectiv, deoarece comercianții cu amănuntul online nu puteau accesa detaliile verificate ale titularului de card atunci când procesau o plată.

61. Cu toate acestea, răspunsul Comisiei a menționat că erau așteptate noi reglementări de plată și ar putea aduce capacități de verificare îmbunătățite pentru comercianții care procesează plăți. Comisia s-a angajat să revizuiască această problemă, odată ce a doua Directivă privind serviciile de plată (PSD2)/Regulamentele privind serviciile de plată a intrat în vigoare, iar comercianții au respectat Autentificarea Puternică a Clienților (SCA). SCA a intrat acum pe deplin în vigoare, așa că tranzacțiile de comerț electronic bazate pe carduri care nu sunt conforme ar trebui acum refuzate.

Concluziile noastre

62. Cu noile reglementări de plată acum în vigoare, Comisia poate reevalua această problemă și poate determina dacă noile cerințe pentru licențiați ar putea fi justificate pentru a aborda riscurile identificate mai sus. Având în vedere varietatea și complexitatea tehnică a sectorului plăților, Comisia va colabora cu organizațiile relevante pentru a ajuta la înțelegerea problemei și pentru a evalua dacă orice cerințe noi sunt adecvate. Comisia se va consulta înainte de a introduce orice noi controale pe care le consideră justificate.

63. În plus, recunoaștem riscurile mai ample prezentate de persoanele care doresc să joace online folosind detaliile unei alte persoane și că acest lucru ar putea submina detectarea prejudiciului, autoexcluderea și restricțiile legale de vârstă. Toți operatorii ar trebui să exploreze continuu modul în care pot atenua și mai mult aceste riscuri prin noi tehnologii sau proceduri. De exemplu, salutăm măsurile luate de unii operatori pentru a introduce măsuri de securitate îmbunătățite, cum ar fi autentificarea cu mai mulți factori.

Impactul așteptat

64. Deși nu putem anticipa rezultatele revizuirii Comisiei pentru jocuri de noroc, consolidarea procedurilor de verificare pentru conturile de jocuri de noroc (de exemplu, prin potrivirea informațiilor de plată) ar trebui să aducă beneficii pentru toate părțile. Acest lucru ar reduce șansa celor care se confruntă cu probleme legate de jocurile de noroc de a exacerba prejudiciul prin evitarea unor controale mai sigure ale jocurilor de noroc și ar limita posibilitățile de prejudiciu adus celorlalți. Pentru operatori, obligații mai clare și o încredere mai mare în identitatea utilizatorului contului vor sprijini o prevenire mai eficientă a riscului, închiderea în același timp a riscurilor de conformitate în ceea ce privește prevenirea jocurilor de noroc ilegale pentru minori și diligența necesară împotriva spălării banilor. Orice consultare viitoare a Comisiei pentru jocuri de noroc va lua în considerare riscul unor consecințe nedorite.

––––––––––––––––––
*1 https://www.begambleaware.org/sites/default/files/2020-12/gamble-aware_remote-gambling-research_phase-2_pwc-report_august-2017-final.pdf#page=22

*2 https://www.bi.team/wp-content/uploads/2022/02/GPRU-Deposit-Limits-Deck.pdf

*3 https://www.gamblingcommission.gov.uk/report/young-people-and-gambling-2022/ypg-2022-experience-of-gambling-overall-gambling-experience-in-the-last-12

Articolul precedentMariana Gorobet
Articolul următorCum atrage Industria Jocurilor de Noroc mai multe Femei