Cum să promovezi și să faci publicitate afacerii cu jocuri de noroc pe piețe foarte reglementate
De Slotegrator
Potrivit datelor de la Statista, piața globală a jocurilor de noroc online este de așteptat să aibă o valoare de 107,3 miliarde de dolari până la sfârșitul acestui an și 138,1 miliarde de dolari până în 2028. Pe măsură ce industria continuă să crească, la fel și responsabilitățile sale – iar tendința generală este pentru mai multe reglementări de publicitate, nu mai puține. Slotegrator împărtășește concluziile cheie cu privire la această problemă pentru cei care doresc să opereze în mod responsabil.
Jocurile de noroc online se confruntă uneori cu limitări severe sau interdicții complete, chiar și în țările în care cazinourile terestre sunt legale. Chiar și în afara națiunilor conservatoare din punct de vedere istoric, există o tendință generală către o reglementare mai strictă; națiuni liberale precum Georgia și Lituania au făcut ajustări substanțiale pentru a înăspri supravegherea operatorilor de jocuri și a strategiilor de publicitate.
Țările din UE își armonizează încet reglementările privind jocurile de noroc, iar țările CSI îmbunătățesc, de asemenea, în mod activ reglementarea pieței iGaming, acordându-se o atenție deosebită reglementării stricte în domeniul publicității. Guvernele susțin că restricțiile mai stricte de publicitate nu au scopul de a înăbuși creșterea industriei, ci sunt mai degrabă măsuri necesare pentru o supraveghere eficientă a industriei.
Reglementările privind publicitatea pot varia dramatic de la o țară la alta, în funcție de statutul său juridic și de atitudinile culturale față de practică. Cu toate acestea, în majoritatea țărilor cu o industrie reglementată a jocurilor de noroc, există câteva principii generale comune ale reglementării publicității:
- Interzicerea publicității către minori.
- Cerințe privind conținutul publicitar.
- Licențierea și reglementarea publicității.
- Interzicerea publicității înșelătoare sau agresive.
Puteți citi mai multe despre aceste puncte într-un nou articol de la Slotegrator Academy.
Care sunt consecințele pentru publicitatea ilegală la jocurile de noroc?
De la amenzi și acuzații penale până la revocarea licenței și confiscarea activelor, autoritățile folosesc o serie de măsuri pentru a impune respectarea reglementărilor în materie de publicitate și pentru a susține integritatea industriei jocurilor de noroc.
- Amenzile sunt una dintre cele mai frecvente sancțiuni pentru publicitatea ilegală pentru jocuri de noroc în țările reglementate de jocurile de noroc.
- Sunt posibile măsuri dure, cum ar fi revocarea sau suspendarea licenței.
- Acuzații penale pot fi chiar aduse împotriva persoanelor sau organizațiilor responsabile pentru publicitatea ilegală.
- În cazurile de activități publicitare ilegale pentru jocuri de noroc, autoritățile pot confisca activele, profiturile sau veniturile obținute în mod ilegal.
Experții de la CasinoRIX, partener media al Slotegrator, comentează: „La lansarea proiectelor pe astfel de piețe, sarcina principală este de a studia în detaliu toate cerințele de la autoritățile locale de reglementare – dacă sunt necesare licențe pentru afiliați și ce restricții sau reguli există pentru operațiuni și publicitate. Apoi, este esențial să monitorizați în mod constant posibilele modificări și modificări pentru a respecta toate prevederile.
Nu este suficient să știi ce instrumente și canale de trafic să folosești; de exemplu, pentru a promova pe rețelele de socializare (cum să promovezi și să faci publicitate) , trebuie să aprofundezi interdicțiile la nivel legislativ și să înțelegi responsabilitatea socială a tuturor acțiunilor tale.
În plus, este necesar să menții o comunicare constantă și să faci schimb de experiență cu partenerii tăi pentru a reduce șansele de greșeală.”
Iată câteva exemple despre cum este reglementată publicitatea pentru jocuri de noroc în diferite țări europene și din regiunea Baltică:
- În Lituania, în 2021, guvernul a implementat o interdicție cuprinzătoare privind promovarea și publicitatea activităților de jocuri de noroc prin orice mijloace, inclusiv televiziune, bannere și canale de publicitate externe. În plus, guvernul a interzis operatorilor să ofere jucătorilor stimulente, cum ar fi rotiri gratuite sau bonusuri.
- În Letonia, promovarea activităților de jocuri de noroc este strict reglementată, cu alocații limitate exclusiv la cazinourile terestre. Operatorilor li se permite să facă publicitate numai prin afișarea numelui cazinoului, a organizatorului și a mărcii comerciale oficiale. De asemenea, este interzisă oferirea gratuită de participare la jocuri de noroc, drept cadou sau premiu.
- În Estonia operatorii se bucură de o libertate semnificativă în a-și face publicitate serviciilor de jocuri de noroc, televiziunea și platformele de streaming gratuite fiind canale deosebit de favorizate pentru promoții, adesea utilizate în timpul nopții. Această clemență se extinde și asupra cazinourilor, care au libertatea de a face publicitate ofertelor bonus, promoțiilor și a propriei mărci fără restricții semnificative.
- Finlanda menține o poziție strictă în ceea ce privește publicitatea pentru jocuri de noroc, legislația interzicând promoțiile pe diverse medii, inclusiv radio, televiziune, platforme online și spații publice. Autoritățile mențin o supraveghere strictă asupra activităților de publicitate, în special vizând operatorii fără licență locală.
- În Italia, în 2019, guvernul a implementat o interdicție radicală a tuturor formelor de publicitate pentru jocuri de noroc din țară. Această legislație interzice promovarea directă și indirectă a serviciilor de jocuri de noroc prin toate canalele de informare disponibile, inclusiv televiziunea, radioul, presa scrisă, internetul și orice altă platformă publică. În plus, inițiativa se extinde la interzicerea sponsorizării în fotbal, interzicerea plasării de logo-uri, mărfuri sau utilizarea altor instrumente de marketing asociate cu jocurile de noroc.
- În Spania, au fost implementate reglementări stricte pentru a restricționa aproape toate formele de publicitate pentru jocuri de noroc, inclusiv sponsorizări. Singura excepție este în timpul nopții târzii, de la 1:00 la 5:00, unde transmisiunile live sunt permise să includă reclame pentru jocuri de noroc. În plus, bonusurile de bun venit au fost interzise începând cu 2020.
- În Belgia guvernul a făcut un pas decisiv pentru a combate dependența și datoria asociate jocurilor de noroc prin instituirea unei interdicții cuprinzătoare a publicității pentru jocuri de noroc pe mai multe platforme începând cu 1 iulie 2023. Această interdicție se extinde la televiziune, radio, cinematografe, reviste, ziare, spații publice și chiar și publicitate online pe site-uri web și rețele sociale.
- În Danemarca, publicitatea pentru jocuri de noroc este permisă în interiorul granițelor țării, cu condiția să nu vizeze minori. Operatorilor li se cere să sublinieze că jocurile de noroc sunt destinate în primul rând scopuri de divertisment, mai degrabă decât ca un mijloc de a câștiga bani. În plus, atunci când prezintă persoane proeminente în campaniile lor publicitare, operatorii trebuie să se abțină de la a transmite ideea că jocurile de noroc au jucat un rol semnificativ în succesul lor.
- În Suedia, toate formele de jocuri de noroc și pariuri sunt permise, împreună cu publicitatea pentru acestea. Cu toate acestea, în conformitate cu Legea de marketing, numai jocurile și loteriile licențiate în Suedia sunt eligibile pentru publicitate.
„Unul dintre primele lucruri care ar trebui să fie pe lista ta de activități dacă vrei să dezvolți strategii de lucru pentru o piață foarte reglementată este să efectuezi o cercetare de piață amănunțită – iar prima ta oprire este cadrul de reglementare al pieței țintă. De asemenea, ar trebui să analizați abordările de marketing ale concurenților și să monitorizați modul în care aceștia navighează în conformitate cu reglementările. Vederea modului în care alte companii inovează în mod eficient pe piață, menținând în același timp conformitatea, vă poate inspira echipa să dezvolte noi strategii și, în unele cazuri, să ofere un exemplu despre ceea ce nu trebuie să faceți.” comentează Svetlana Kirichenko, Head of Marketing la Slotegrator.
Cum să promovezi și să faci publicitate afacerii cu jocuri de noroc pe piețe foarte reglementate
Slotegrator este întotdeauna interesat de opiniile partenerilor despre publicitatea pe piețele reglementate.
Martin Calvert, Director de Marketing la ICS-digital, a urmărit activ schimbările și și-a împărtășit răspunsurile într-un interviu blitz:
Slotegrator: Ce credeți că va aduce înăsprirea pieței de publicitate în industria iGaming?
Martin Calvert: Sperăm că un accent reînnoit pe produs și competiția responsabilă pentru atenția jucătorilor.
Pentru unele piețe, operatorii au deja o dependență de media plătită și de canalul afiliat – dar nu au lucrat întotdeauna ca parteneri adevărați cu afiliații lor.
Poate că, având în vedere nevoia lor de trafic de înaltă calitate, vor exista mai multe stimulente pentru a colabora mai mult cu partenerii din canalul afiliat.
Desigur, având în vedere ceea ce facem la ICS-digital și ICS-translate, sunt întotdeauna entuziasmat de potențialul SEO organic și conținutul direcționat de a aduce jucătorii direct într-un mod eficient și scalabil – dar nu fiecare operator este bine echipat pentru a valorifica acest potential.
Slotegrator: Există astăzi reguli universale pentru activitățile de marketing din industrie?
Martin Calvert: Se pare că, dacă suntem pe deplin sinceri, gama de activități de marketing din industrie este enormă – unele mărci sunt la vârful inovației, în timp ce altele sunt profund tradiționale.
Cred că principalul lucru este să te concentrezi pe strategii care a.) se potrivesc bine cu brandul tău și b.) oferă în continuare rezultatele necesare.
Nu trebuie să faceți totul sau să reflectați exact ceea ce fac concurenții – găsirea propriului drum vă poate aduce mai aproape de clienții dvs. ideali.
Acestea fiind spuse, cred că există câteva teme care vor face întotdeauna marketingul mai ușor – angajamentul de a înțelege mai multe audiențe, de a folosi datele în mod responsabil și de a fi atât creativ, cât și practic poate ajuta la menținerea lucrurilor interesante, dar eficiente.
Slotegrator: Înăsprirea reglementării pieței de publicitate în industria iGaming este capabilă să influențeze formarea unei culturi responsabile a jocului?
Martin Calvert: Da, cred că uneori este necesar să existe restricții reale asupra activităților pentru ca practicile de marketing să evolueze mai rapid și mai responsabil.
O cultură adevărată se bazează însă pe modul în care companiile decid să se comporte și modul în care își structurează activitățile în conformitate cu un anumit fel de valori.
Pentru tot mai multe companii de iGaming, acesta este ceva la care sunt dispuși să se angajeze, văzându-se mai mult ca mărci de divertisment și tehnologie decât mărcile de pariuri convenționale.
Angajamentul pentru jocurile responsabile are și alte avantaje – în lumea SEO, Google examinează îndeaproape site-urile YMYL, adică site-urile „Banii tăi, viața ta” cu potențialul de a afecta finanțele sau sănătatea cuiva.
Mărcile de pariuri care adoptă o abordare responsabilă au șanse mai mari să rămână pe partea dreaptă a Google cu conținut responsabil. Acesta este un alt motiv pentru care mărcile de pariuri care se concentrează pe Experiență, Expertiză, Autoritate și Încredere (E-E-A-T) în conținutul lor au potențialul de a crește clasamentele și traficul în timp.
Slotegrator: Cum să nu te pierzi pe piață cu toate aceste schimbări?
Martin Calvert: Cred că cel mai important lucru este să analizezi concurenții, dar nu fi tentat să încerci să faci tot ce fac ei.
Mai mult ca niciodată, există sfaturi utile și practice de la Google și de la alte gateway-uri și platforme importante.
Efectuarea unor judecăți bune despre marketing depinde de înțelegerea publicului țintă și, acolo unde este posibil, de a răspunde la dorințele, nevoile și întrebările acestora într-un mod eficient și clar.
În acest sens, jocurile de noroc responsabile se potrivesc bine cu cele mai bune practici de marketing online, conținut și SEO.
Cum să promovezi și să faci publicitate afacerii cu jocuri de noroc pe piețe foarte reglementate
Și nu uitați să citiți și știrile de AICI