FORMULA 1

De Vlad Roman,
General Manager, Smart Games

Marele premiu al Olandei de la sfârșitul lunii august nu a fost altceva decât o nebunie cu multă ploaie, haos și un Verstappen de neoprit – nici măcar de condițiile atmosferice.

Calificările începute în condiții umede au fost dominate inițial de piloții McLaren însă Verstappen a dat lovitura de grație – a scos un timp mai rapid cu mai mult de jumătate de secundă față de Lando Norris, ocupantul locului 2 pe grila de start.

Duminică, la startul cursei, după virajul 3… ploaie!

Se schimbă imediat pneurile cu intermediare și Perez preia conducerea. După zece tururi pista se usucă, Verstappen schimbă mai repede și își reia poziția de leader spre uimirea coechipierului ce nu a realizat undercut-ul. Șapte tururi mai târziu Logan Sargeant lovește bordura, pierde controlul și se oprește în bariera de siguranță – intră safety car-ul ce conduce plutonul până în turul 22, toate mașinile sunt încălțate cu pneuri slick, dar cerul se întunecă și cresc șansele de ploaie care apare în turul 60.

Haos!… ploaia se întețește, Perez derapează și cedează locul 2 lui Alonso, mai târziu Zhou are un accident violent și cursa se întrerupe. După o pauză de 43 de minute se reia nebunia, cu un start din spatele mașinii de siguranță și obligatoriu cu pneuri intermediare, Max primul, urmat de Alonso, Perez și Gasly. A fost un moment în care Alonso s-a gândit că poate are o șansă să-l depășească pe Max la restart… dar să fim serioși!, omul este de neoprit.

La final Max egalează recordul lui Vettel de 9 curse consecutive câștigate, Alonso se urcă pe treapta a doua a podiumului iar Perez fiind penalizat cu 5 secunde se vede nevoit să cedeze locul 3 lui Gasly.

Ca de obicei, sezonul european de Formula 1 se încheie la Monza, care este și circuitul de casă pentru Pirelli. Monza este sinonim cu viteza, porecla sa „Templul Vitezei” subliniind acest lucru. Până azi, este locul unde s-a desfășurat cea mai rapidă cursă din istoria Formulei 1, Michael Schumacher reușind o medie imbatabilă de 247,585km/h în 2003.

Drept rezultat, echipele utilizează cea mai redusă posibil forță de apăsare aerodinamică pentru a favoriza dezvoltarea vitezelor de vârf prin reducerea drag-ului. Stabilitatea pe frânare și tracțiunea la ieșirea din cele două șicane sunt doi factori care solicită pneurile în mod excepțional, precum și forțele laterale exercitate asupra pneurilor în virajele rapide, precum Parabolica (numită după Michele Alboreto) și Curva Grande.

FORMULA 1

În antrenamentele de vineri Ferrari a arătat bine, Sainz a obținut cel mai bun timp și spre bucuria fanilor a reușit același lucru și în ziua următoare, atât în ultima sesiune de antrenamente cât și în calificări.

Cu Sainz pe prima poziție și Leclerc pe locul 3 sunt speranțe mari pentru Ferrari de a întrerupe șirul de victorii Red Bull, însă sunt conștienți că Max nu poate fi învins ușor… “Să visezi nu costă nimic”, spune Sainz, “Cred că nimic nu este imposibil mâine, mai ales dacă pornești de pe prima poziție, dacă voi avea un start bun, voi face totul pentru a rămâne în fața lui Max. Au fost mai rapizi în 100% din cursele din acest an – și în mod semnificativ. De aceea știu că nu va fi ușor, pentru că vor încerca să găsească o cale de a ne depăși. Dar s-ar putea întâmpla ceva”.

Duminică, la start, vremea este superbă – 29 de grade Celsius în aer și 42 de grade la sol. La start, Sainz l-a învins pe Verstappen, însă nu a reușit să se desprindă, a încercat cu disperare să țină Red Bull-ul în spatele său la viteză mare și abia a apărat primul atac în turul 8. În turul 15, Sainz a frânat la prima șicană, imediat Verstappen a fost acolo, l-a depășit pe spaniol, apoi a început să-i ia o secundă pe tur.

Nu a fost ușor pentru pilotul secund de la Ferrari, a luptat sa-l țină în spate pe Checo, totuși monopostul Red Bull este net superior așa că în turul 46 a fost nevoit să cedeze poziția. Acum este presat de colegul Leclerc, a rezistat multiplelor atacuri agresive ale acestuia care a ignorat rugămințile de la boxe de a lupta fără să își asume riscuri și în ultimul tur aproape că l-a lovit pe spaniol în primul viraj.

La finalul cursei Max bifează a 10-a victorie consecutivă depășind recordul lui Vettel, coechipierul Perez ocupă poziția a 2-a iar Ferrari trebuie să-și mulțumească fanii cu pozițiile 3 și 4 obținute cu o diferență de 11 secunde față de învingător.

Articolul precedentÎn plină furtună
Articolul următorSimon Wiciak câștigă Evenimentul Principal al European Poker Tour Barcelona 2023