Bogdan Coman

Am abordat rolul salutar al tehnologiei în sprijinul eficientizării politicilor de Joc Responsabil.
Evidențiam atunci câteva posibile modele de implementare a soluțiilor și algoritmilor informatici în activitatea curentă a operatorilor, astfel încât tehnologia să ajute mai eficient – în sensul unei predictibilități mai curate – detectarea unui anumit comportament sau “pattern” problematic al unui jucător. Dacă acest gen de abordare pare încă puțin…
SF, să ne concentrăm astăzi pe ceea ce se numește sinergia platformelor de joc, un concept menit să așeze jucătorul în centrul activității de gambling și să-i ofere un anumit de tip de continuitate.
Modelul de ‘client centrism’, cum îl numesc specialiștii americani, presupune un univers operațional, o matrice personală a jucătorului, pe care o poate regăsi, cu ajutorul unei proceduri securizate și personalizate de login, pe diverse platforme de joc, atât online, cât și land-based. Accesul se poate face cu stick-uri USB, smartcard-uri, dispozitive biometrice sau un “simplu” login pe o platformă conectată online. Există deja software extrem de sofisticat pentru analiza datelor stocate după activitatea fiecărui jucător în parte. iGap (Intelligent Gaming Analysis Platform), de exemplu, oferă o soluție completă pentru captarea și analizarea datelor relevante pentru comportamentul problemelor legate de jocurile de noroc. Informațiile colectate sunt analizate pentru a identifica și clasifica riscul jucătorului. Un alt soft, Playscan, funcționează pe trei paliere: detectarea riscului, analiză comportamentală șI comunicare țintită.
În prima fază, datele jucătorului sunt analizate pentru a identifica semne de comportament problematic, cum ar fi creșterea cantității de timp sau bani cheltuiți, urmărirea sau creșterea toleranței.
Semnele variază în funcție de grupul de jocuri: poker, bingo și pariurile sportive sunt doar câteva exemple. Analiza riscurilor este o combinație între analiza datelor și consecințele negative ale jocului asupra jucătorului, ceea ce înseamnă că și operatorul sau producătorul au rolul lor în ecuație.
În a doua etapă, softul oferă informații despre modelele comportamentale ale jucătorilor, schimbările lor în ceea ce privește nivelul de risc și modul în care riscul este distribuit între diferite tipuri de jocuri. În ceea ce privește comunicarea țintită, individuală, programul asigură comunicarea vizată în funcție de nevoile specifice ale fiecărui jucător.
Fiecare jucător își poate vedea nivelul de risc – dar are și acces la educație pe diferite aspecte ale jocurilor de noroc, cum ar fi probabilitățile de a câștiga, sistemele false de identificare și renunțarea la joc.
Consiliul canadian pentru Joc Responsabil (Responsible Gambling Council) propune următoarea matrice a modelului centrat pe jucător:

“Oricare ar fi modelul, este cert că se fac pași foarte repezi în direcția observării și analizei comportamentului jucătorului. Asistăm la o convergență a platformelor, ceea ce, odată cu modernizarea permanentă a tehnologiei de joc, permite elaborarea unor jocuri de tip “player-centric”, cu o mai mare posibilitate de a elabora strategii de joc responsabil”, declară dl. Bogdan Coman, director executiv ROMBET.

Articolul precedentPerspectiva de dezvoltare a gamingului prin noile inițiative propuse în Asia
Articolul următorCASINO SINAIA