joc responsabil

Noi măsuri de joc responsabil în contextul COVID-19

De Joc Responsabil

Aplicarea principiilor de joc responsabil este acum, mai mult ca oricând, un element crucial în dezvoltarea sustenabilă a operatorilor de jocuri de noroc atât pe plan local cât și la nivel internațional. De exemplu, ca răspuns la efectele negative generate de pandemia de COVID-19 și de carantina și izolarea la domiciliu impuse de prevenirea răspândirii acestui virus, dar și pe baza datelor culese de la operatorii de jocuri de noroc din Marea Britanie și a studiilor YouGov, Comisia pentru Jocuri de Noroc din Marea Britanie (Gambling Commision) a introdus recent noi măsuri în ceea ce privește jocul responsabil. Comisia pentru Jocuri de Noroc a fost înființată în anul 2005 cu scopul de a reglementa activitatea comercială a operatorilor de jocuri de noroc din Marea Britanie, în parteneriat cu autoritățile abilitate în domeniul licențierii acestor operatori. Aceste măsuri vor fi revizuite în mod periodic de către Comisie și pot fi ajustate în funcție de schimbările de context care intervin.

Așadar, ce conține acest set de noi măsuri, recomandate a fi implementate cât de repede posibil?
Revizuirea tuturor indicatorilor și mecanismelor folosite pentru a urmări vulnerabilitățile jucătorilor, cu scopul ca operatorii de jocuri de noroc să se asigure că sunt la current cu schimbarea situației financiare pe care majoritatea consumatorilor, inclusiv cei de jocuri de noroc, o experimentează în această perioadă. Este vorba despre indicatorii de timp care identifică jocul în exces, ca principal factor care identifică o potențială problemă legată de jocurile de noroc;
Să stabilească sau să modifice acești indicatori sau mecanisme, în cazul jucătorilor noi, cu scopul ca operatorii de jocuri de noroc să fie la curent cu modul de joc al acestor clienți dar și cu tiparele în care se înscriu modurile în care aceștia cheltuie banii pentru practicarea acestei forme de divertisment;
Să implementeze o serie de procese pentru a asigura o monitorizare continuă a bazei de clienți, cu scopul de a identifica ce comportamente de joc, modalități de joc sau tipologii de cheltuire a banilor s-au schimbat pe un orizont de timp de câteva săptămâni, în contextual pandemiei de coronavirus;
Să realizeze evaluări individuale ale jucătorilor, cu scopul de a vedea dacă aceștia se confruntă cu o problemă legată de jocurile de noroc. De asemenea, Comisia le recomandă operatorilor de jocuri de noroc să ia în considerare limitarea sau blocarea practicării de jocuri de noroc în cazul jucătorilor care ar manifesta o problemă, până când aceste evaluări sunt finalizate și pot conduce la stabilirea unei concluzii în ceea ce îi privește;
Să nu mai acorde bonusuri sau promoții clienților care au înregistrat indicatori ce arată o potențială problemă legată de jocurile de noroc;
Să cunoască și să identifice clienții aflați la risc de a dezvolta o problemă legată de jocurile de noroc și să acționeze din timp și rapid, astfel încât operatorii de jocuri de noroc să poată contribui la stoparea sau prevenirea acestor probleme ce se pot agrava în viitor.

Mulți ar putea privi aceste măsuri ca fiind o dovadă clară a reglementării tot mai aspre și a restricțiilor tot mai dure impuse operatorilor de jocuri de noroc britanici, știut fiind faptul că Marea Britanie se numără printre țările cu cele mai aspre reglementări în domeniu. Cu toate acestea, Comisia pentru Jocuri de Noroc a adoptat de mult timp o atitudine preventivă în condițiile în care datele publice aflate pe piața britanică de profil arată o creștere a duratei de joc și a sumelor cheltuite la jocurile de noroc, în anumite categorii de consumatori ai acestui mod de divertisment. Dar, în actualul context, dominat de o criză de sănătate (cauzată de epidemia de coronavirus) dublată de una economică în aproape toate țările lumii, industria jocurilor de noroc trebuie să continue să acționeze în mod responsabil.

Un alt exemplu de bună practică în domeniul jocurilor de noroc în această perioadă este cel al Consiliului pentru Joc Responsabil (Responsible Gambling Council – RGC) care, în luna mai a lansat o campanie de educație pentru prevenirea problemelor legate de jocurile de noroc, denumită „Stai în siguranță. Joacă în siguranță” (Stay Safe. Play Safe). Scopul campaniei a fost acela de a-i sprijini pe cei 54% dintre canadieni care au declarat că practică jocuri de noroc online în timpul pandemiei de COVID-19. Totodată, o serie de reclame au rulat în social media, oferind informații despre modul în care jucătorii pot practica jocurile de noroc în mod sigur în mediul online. Aceste mesaje ofereau informații despre strategiile de joc cu risc scăzut precum și despre modul în care pot fi identificate primele semne ale unei probleme legate de jocurile de noroc. Câteva dintre aceste mesaje se refereau la a lua măsuri de precauție, de protecție împotriva riscului de a dezvolta o problemă legată de jocurile de noroc și de a identifica semnele acesteia. Campania a fost lansată pe platformele de social media Facebook, Instagram și Demand-Side și s-a derulat în perioada 11-31 mai 2020.

Noi măsuri de joc responsabil

Articolul precedentCasinoul online Lucky 7 cumpărat de grupul Superbet
Articolul următorOperațiunile de jocuri de noroc ilegale în atenția autorităților austriece