The white paper – Propuneri privind actualizarea legislației jocurilor de noroc din Marea Britanie (VII)

Continuăm publicarea unor largi extrase dintr-un important proiect supus dezbaterii publice de Guvernul Marii Britanii, așa-numitul White Paper.

De Dan Iliovici, Vicepreședinte ROMBET

Beneficiile jocurilor de noroc
Jocurile de noroc pot fi sociabile, pot ajuta la combaterea singurătății și izolării, pot spori plăcerea altor activități și pot fi o distracție valoroasă în sine, deși cuantificarea acestor beneficii este în mod inerent dificilă.
Există, de asemenea, beneficii economice de a avea o industrie bine reglementată pentru a satisface această cerere.
Sectorul jocurilor de noroc contribuie, de asemenea, în mod semnificativ la alte industrii, inclusiv sportul, publicitatea și cursele (…).
Jocurile de noroc pot contribui, de asemenea, la turism, de exemplu în orașele de pe litoral din toată țara sau în cazinourile de lux care atrag vizitatori bogați de peste mări care cheltuiesc într-o serie de alte sectoare în această țară.
În plus, unele produse de jocuri de noroc permit organizațiilor caritabile și altor organizații necomerciale, cum ar fi cluburile sportive, să strângă fonduri valoroase.

După această precizare, continuăm prezentarea pe larg a documentului.

Impactul așteptat
42. Impactul precis al acestor modificări va depinde de detaliile pe care Comisia pentru jocuri de noroc le va consulta în curând, inclusiv de modul în care operatorii sunt obligați să efectueze verificările și de modul în care aceștia răspund la anumite constatări privind circumstanțele financiare ale clienților. Pe baza datelor solicitate industriei de către Gambling Commission*1, sub pragurile propuse prezentate mai sus, ne-am aștepta ca aproximativ 20% din conturi să facă obiectul unei evaluări a vulnerabilității financiare și ca aproximativ 3% din toate conturile să facă obiectul unei verificări sporite în primul an în care noile măsuri sunt în vigoare (aceasta este explorată în continuare în anexa A care însoțește această carte albă). Ne așteptăm ca mai puține conturi să declanșeze controale în anii următori, deoarece unii consumatori vor fi deja trecut satisfăcător de un control, dar acest lucru va depinde de consultarea Comisiei și de măsura în care cerințele viitoare includ prevederi pentru reevaluarea circumstanțelor financiare. Impactul va varia pentru diferiți operatori în funcție de componența bazei lor de jucători.

43. Părțile interesate din industrie și curse și-au exprimat îngrijorarea că, în cazul în care controalele necesită ca documente precum fișele de plată sau extrasele bancare să fie furnizate operatorilor, atunci majoritatea oamenilor ar refuza și ar juca în schimb în altă parte, inclusiv cu operatori fără licență. Estimările industriei bazate pe studiile anterioare sunt că între 70% și 90% dintre clienți nu ar da curs solicitărilor ca astfel de documente să fie partajate. Îngrijorarea lor este nu doar că cei care au de suferit în urma jocurilor de noroc sunt puțin probabil să fie ajutați de o astfel de măsură, ci și că mulți dintre cei care nu au avut de suferit ar fi totuși îndepărtați de operatorii autorizați.

44. Recunoaștem acest risc, efectul de răcire pe care îl poate avea solicitarea de documente bancare de la clienți și că implementarea unei abordări bazate pe riscul financiar va avea costuri pentru operatori. Cu toate acestea, considerăm că este posibil ca impactul să fie atenuat de propunerile prezentate mai sus, ceea ce înseamnă că nu ar fi necesare verificări ale riscurilor financiare pentru aproximativ trei sferturi din conturi, majoritatea verificărilor vor fi fără fricțiuni, cu puține întreruperi ale călătoriei clientului (de exemplu, cu referință de credit sau date bancare deschise care înlocuiesc nevoia de documente), iar furnizarea documentelor de către client va fi doar o ultimă soluție pentru cea mai mare minoritate de cheltuieli. În plus, este de părere că o mare parte din veniturile pierdute sunt probabil cele provenite de la clienții vulnerabili din punct de vedere financiar sau de la cei care jucau jocuri de noroc la niveluri semnificativ inaccesibile, deși acest lucru este greu de cuantificat.

45. Impacturile probabile sunt explorate mai detaliat în anexa A a acestei cărți albe, iar Comisia va lua în considerare impacturile, inclusiv potențialul unor consecințe nedorite, prin consultarea sa detaliată. Propunerile actuale se aplică numai sectorului de la distanță, dar, în timp util, dorim să explorăm utilizarea controalelor de risc financiar fără fricțiuni, acolo unde este cazul, în medii terestre, pentru a putea beneficia operatorii și pentru a ajuta la protejarea clienților.

Partajarea datelor pentru clienții cu risc ridicat
46. Deși este vital ca operatorii individuali să aibă proceduri eficiente pentru a-și proteja clienții de riscuri, jucătorii online dețin în medie 3 conturi de jocuri de noroc și folosesc 1,5 lunar*2. În plus, aproape o cincime dintre jucătorii online cu vârsta între 18 și 34 de ani dețin cinci sau mai multe conturi.

47. Capacitatea clienților de a trece la un alt cont riscă să submineze eficacitatea intervențiilor de salvgardare ale unui operator individual. De exemplu, o persoană care arată semne sau dezvăluie că jocurile de noroc sunt scăpate de sub control ar putea avea contul închis de către un operator care face ceea ce trebuie pentru a preveni vătămarea, dar în câteva minute ar putea avea un nou cont cu un alt operator și o „tablă goală”. Toate părțile interesate recunosc potențialul așa-numitei Vizualizare unică a clientului („SCV”) pentru a aborda acest risc. Cu toate acestea, au existat o serie de propuneri despre cum ar trebui implementat acest lucru.

Caseta 4: studiu de caz privind conformitatea
● Cazul Comisiei pentru jocuri de noroc oferă un exemplu ilustrativ al modului în care o soluție SCV ar putea permite o prevenire mai eficientă a daunelor. Într-un microcosmos al sistemului actual, un titular de licență a permis unui client să creeze 14 conturi diferite în diferitele domenii operate sub licența sa înainte de a fi detectat. Acest client a pierdut 209.000 GBP în aceste conturi fără a avea loc verificări mai sigure pentru jocuri de noroc.
● Licențiații individuali trebuie să aibă o supraveghere eficientă asupra tuturor mărcilor care operează sub licențele lor, dar în prezent nu există nimic care să împiedice un rezultat similar pentru clienții cu conturi la mai mulți licențiați.

48. Deși susținea în principiu, industria a avut inițial preocupări cu privire la potențialele implicații privind protecția datelor și confidențialitatea. Suntem încântați că s-au făcut progrese în privința acestora după ce Information Commissioner’s Office a confirmat*3 că, sub rezerva anumitor controale, operatorii pot partaja datele clienților în scopuri de prevenire a riscurilor, în conformitate cu cerințele existente de protecție a datelor. În urma raportului ICO, guvernul și Comisia pentru Jocuri de Noroc au provocat industria să înceapă să încerce soluții în regim de urgență.

49. O încercare condusă de industrie cu GAMSTOP ca partener de livrare este în curs de desfășurare, fiind susținută de procesul sandbox al ICO și concentrându-se pe clienții cu risc ridicat. Procesul în direct care a început luna aceasta se bazează pe faptul că operatorii au împărtășit informații despre persoane cărora li s-au închis conturile din cauza dezvăluirilor despre vătămări grave. Ca parte a procesului, sunt dezvoltate coduri de practică pentru a se asigura că operatorii răspund în mod corespunzător atunci când sunt informați despre clienții în această situație. În urma evaluării la sfârșitul acestui an, intenția este de a extinde sistemul pentru a lua în considerare clienții care prezintă alți indicatori de prejudiciu cu un operator, ceea ce ar putea necesita acțiuni coordonate cu alți operatori.

50. În schimb, o serie de grupuri de reflecție și activiști au propus soluții SCV mult mai expansive, care implică punerea în comun a datelor de joc online și potențial offline ale fiecărui client pentru analiza de către un organism public independent care semnalează preocupările și direcționează intervențiile operatorului. Având în vedere implicațiile privind confidențialitatea pentru majoritatea celor care joacă fără efecte negative, nu credem că, crearea unui astfel de sistem care să includă o bază de date națională a tuturor jucătorilor (chiar dacă este anonimizat) este justificată în acest moment.

––––––––––––––––––
*1 https://www.gamblingcommission.gov.uk/statistics-and research/publication/affordability-data

*2 https://www.gamblingcommission.gov.uk/statistics-and-research/publication/taking-a-more-in-depth-look-at-online-gambling

*3 https://ico.org.uk/media/for-organisations/documents/4018589/official-sensitive-gambling-commission-regulatory-sandbox-report-phase-1-outcome-final-pdf.pdf

Articolul precedentFORMULA 1
Articolul următorCortina a căzut peste ICE Londra