Ovidiu Iosif, Asociația Joc Responsabil: „Există operatori responsabili și alții care sunt indiferenți față de problemele jucătorilor!”

Directorul executiv al Asociației Joc Responsabil, Ovidiu Iosif consideră că a fi responsabil social presupune o asumare și implicare constantă de care depind, în primul rând, binele clienților, cât și dezvoltarea și durabilitatea business-ului. Ovidiu Iosif susține că în acest an va aborda, atât la nivel local cât și la nivel global, operatorii care încă nu s-au decis să investească în programe de CSR în România.

Ce a însemnat 2021 pentru Asociația Joc Responsabil?
A fost un an cu împliniri pentru că am dezvoltat noi proiecte și am atras noi sponsori, cu transformări – am regândit programul Antrenat de Majorat pentru mediul online și am operaționalizat programul Joc Responsabil prin includerea unui Call Center -, dar și un an destul de dificil, cu multe provocări, în special din punct de vedere financiar. Întrucât activitatea noastră este finanțată exclusiv de către mediul privat, iar sponsorii noștri și operatorii membri ai asociațiilor fondatoare care au fost afectați de restricțiile impuse, având activitate preponderent în landbased, au fost momente când ne-am confruntat cu dificultăți financiare și ne-am gândit la diminuarea volumului activităților noastre pentru a ne putea încadra în buget. Din fericire pentru Asociație, dar de fapt pentru jucătorii cu probleme, alături de noi au venit noi sponsori cum ar fi: Unibet, Vlad Casino, Admiral Online, C.N. Loteria Română, Kambi și LasVegas.ro.

A crescut numărul jucătorilor care au apelat la programele voastre?
Am observat câteva tendințe: i) programul Joc Responsabil a avut un număr asemănător de apeluri ca în anii anteriori, cu sezonalitatea cunoscută peste care s-a adăugat marginal impactul restricțiilor impuse retail-ului; ii) programul Consiliere 24/7 a cunoscut o creștere semnificativă a numărului de apeluri și iii) tendința apărută anul trecut, odată cu primele restricții, în sensul suprapunerii peste componenta dependenței a conflictului dintre soți/familie, cauzată de „descoperirea” de către familie a jocului excesiv practicat acasă, care a continuat și în anul doi al pandemiei.

Vă prezint aici în premieră câteva date:
a)Programul Consiliere 24/7 a cunoscut o creștere de aproape 30% (3693 apeluri față de 2871)

Aceast fapt îl punem pe seama creșterii popularității programului, mai ales pentru jucătorii cu anumite abilități digitale, adică cei majoritari on-line.

b)Începând cu luna noiembrie a anului trecut putem culege informații relevante despre solicitanții ședințelor de psihoterapie prin intermediul Call Center-ului nou introdus. Iată structura acestora pe grupe de vârstă, sex precum și distribuția lor geografică.

Sunt operatori globali care alocă resurse în alte țări, dar care, în mod ciudat, n-o fac și pentru jucătorii români

Ați simțit că există diferențe în ceea ce priveste raportarea operatorilor la programele de responsabilitate socială pe care le derulați?
Există, aș spune, o interpretare diferită a conceptului de „joc responsabil”. Discutăm de două paliere: nivelul de bază – cel impus de legislație (de exemplu, interdicția admiterii în locațiile de joc a persoanelor sub 18 ani) și nivelul superior, de responsabilitate asumată, manifestat atunci când un operator decide să se implice în comunitatea în care își desfășoară activitatea, să se implice în oferirea de suport de specialitate celor care manifestă comportamente adictive. Dacă toți operatorii aderă la primul nivel, nu la fel se întâmplă cu îmbrățișarea nivelului superior.

Aveți o strategie pentru a crește numărul sponsorilor?
Voi aborda, atât la nivel local cât și la nivel global, operatorii care încă nu s-au decis să investească în programe CSR în România. Mai ales în condițiile în care unii operatori globali alocă resurse relevante în alte țări pentru programe similare, mi se pare cel puțin ciudat să nu aibă același respect și pentru jucătorii români. De asemenea, vom continua să inițiem un dialog cu operatorii care utilizează în mod abuziv resursele noastre. Dacă e cazul, vom fi nevoiți să facem delimitări mai clare, pentru că mi se pare impardonabil, cu atât mai mult în domeniul responsabilității, care presupune un grad ridicat de moralitate, să utilizezi sigla și resursele Asociației Joc Responsabil fără a deține acest drept.

Ce planuri aveți pentru acest an?
Am dezvoltat, cu sprijinul Maxbet, programul Grup Suport – un proiect pilot momentan – și așteptăm să aflăm rezultatele pentru a-l operaționaliza. Rezultatele pe care le avem până acum sunt încurajatoare. De asemenea, vom avea suficiente date culese prin Call Center pe baza cărora vom putea evidenția anumite tendințe. Mai avem în plan un nou program de educare a tinerilor, complementar programului Antrenat de Majorat.
Vom pune un accent mai puternic pe comunicarea, atât a programelor noastre către potențialii beneficiari (deseori am fost reținuți pentru că nu aveam fonduri să susținem o cerere crescută), cât și a eforturilor pe care le fac operatorii care ne sponsorizează. Când am venit la conducerea Asociației Joc Responsabil mi-am imaginat că sponsorizarea programelor de bază este „by default”, iar provocările vor veni din zona implementării unor proiecte complexe. Acum înțeleg cât de mare este diferența dintre atitudinea de responsabilitate asumată și cea de indiferență față de problemele pe care le pot avea, e adevărat, o foarte mică parte, din chiar proprii clienți.

Articolul precedentSuperbet urmărește o creștere în Europa și Canada și, mai târziu, în SUA și Asia
Articolul următorMerkur nu va participa la ICE Londra 2022