The white paper – Propuneri privind actualizarea legislației jocurilor de noroc din Marea Britanie (IV)
De Dan Iliovici, Vicepreședinte ROMBET
Continuăm publicarea unor largi extrase dintr-un important proiect supus dezbaterii pubice de Guvernul Marii Britanii, așa-numitul White Paper.
Beneficiile jocurilor de noroc
Jocurile de noroc pot fi sociabile, pot ajuta la combaterea singurătății și izolării, pot spori plăcerea altor activități și pot fi o distracție valoroasă în sine, deși cuantificarea acestor beneficii este în mod inerent dificilă.
Există, de asemenea, beneficii economice de a avea o industrie bine reglementată pentru a satisface această cerere.
Sectorul jocurilor de noroc contribuie, de asemenea, în mod semnificativ la alte industrii, inclusiv sportul, publicitatea și cursele (…).
Jocurile de noroc pot contribui, de asemenea, la turism, de exemplu în orașele de pe litoral din toată țara sau în cazinourile de lux care atrag vizitatori bogați de peste mări care cheltuiesc într-o serie de alte sectoare în această țară.
În plus, unele produse de jocuri de noroc permit organizațiilor caritabile și altor organizații necomerciale, cum ar fi cluburile sportive, să strângă fonduri valoroase. ”
După această precizare, continuăm prezentarea pe larg a documentului.
Jocuri mai sigure
● Comisia pentru jocuri de noroc va revizui și se va consulta cu privire la actualizarea regulilor de design pentru produsele online, bazându-se pe activitatea sa recentă privind sloturile online, pentru a lua în considerare caracteristici precum viteza de joc, care poate exacerba intensitatea și riscul. Produse care sunt mai sigure prin proiectare vor ajuta la prevenirea daunelor la sursă și la reducerea dependenței de sistemele reactive de detectare a prejudiciului.
● Ne propunem să introducem o limită maximă de miză pentru jocurile de sloturi online între 2 GBP și 15 GBP, sub rezerva consultării. Acest lucru ar împiedica jocul la sloturi acolo unde există un risc crescut de pierderi rapide și/sau prejudicii, lăsând în același timp neafectați majoritatea clienților care joacă la mize mici. Ne vom consulta, de asemenea, cu privire la măsurile pentru a oferi protecție mai mare pentru tinerii cu vârsta între 18 și 24 de ani, despre care dovezile sugerează că ar putea fi un grup deosebit de vulnerabil. Aceasta va include opțiuni cu o limită de 2 GBP pe miză; o limită de 4 GBP pe miză; sau o abordare bazată pe riscul individual.
Clienți împuterniciți
● Instrumente precum limitele de depozit pot ajuta oamenii să joace în limita posibilităților lor, dar pot fi subutilizate și nu sunt optimizate pe scară largă pentru prevenirea daunelor. Informată de informațiile din știința comportamentală, Comisia pentru jocuri de noroc va analiza ca aceste instrumente să fie obligatorii pentru ca jucătorii să le folosească sau să renunțe, mai degrabă decât să se înscrie, precum și alte modificări pentru a reduce divergențele și a ajuta oamenii să joace în siguranță înainte de a apărea orice problemă.
● În timp ce GAMSTOP este principalul mijloc de auto-excludere online, salutăm faptul că băncile și furnizorii de plăți oferă blocarea de tranzacții de jocuri de noroc. Industria jocurilor de noroc ar trebui să colaboreze cu firme de servicii financiare pentru a permite extinderea blocărilor la alte metode de plată, cum ar fi transferurile bancare.
● Operatorii online folosesc datele pentru a identifica și restricționa conturile ca răspuns la o activitate frauduloasă suspectată și din motive comerciale (de exemplu clienții care pariază cu prea mult succes). Este important ca, clienții să fie făcuți conștienți de circumstanțele în care astfel de restricții pot fi aplicate și furnizate cu explicații în cazul în care acestea apar. Acest lucru este în concordanță cu regulile Comisiei pentru termeni și condiții clare și accesibile, iar autoritatea de reglementare va monitoriza conformitatea operatorilor în acest domeniu.
● Operatorii pun uneori bariere comportamentale artificiale în calea consumatorilor să facă ceea ce doresc. Activități precum retragerea câștigurilor, închiderea conturilor și accesarea informațiilor importante ar trebui să fie cât mai lipsite de divergențe posibil. Barierele comportamentale și fricțiunile ar trebui folosite doar pentru a menține clienții în siguranță, mai degrabă decât pentru a-i împiedica să ia decizii.
Schimbarea peisajului
● ‘White label’ descrie un acord comercial prin care un titular de licență oferă jocuri de noroc la distanță sub o marcă furnizată de o terță parte care nu deține ea însăși o licență de jocuri de noroc la distanță. Deși riscurile nu sunt fundamentale pentru astfel de aranjamente, iar licențiații trebuie să răspundă pe bună dreptate, au existat exemple de neconformitate asociate cu aceste aranjamente. Comisia pentru jocuri de noroc va consolida și va susţine așteptările operatorilor în ceea ce privește contractele cu terți, inclusiv etichetle albe.
● Extragerile de premi și concursurile au reușit să crească semnificativ și să facă publicitate pe scară largă în era digitală. Aceste concursuri, spre deosebire de loterie, nu sunt reglementate. Acest lucru se datorează faptului că oferă o cale de intrare gratuită (de exemplu, printr-un post obișnuit) sau au un element bazat pe abilități. Ne propunem să examinăm potențialul de reglementare a celor mai mari concursuri de acest tip pentru a introduce controale adecvate în ceea ce privește protecția jucătorilor și, acolo unde este cazul, revenirea la cauze bune și pentru a îmbunătăți transparența.
(va urma)