Jocul Responsabil, ca parte a strategiei de CSR, examenul suprem pentru orice business de gambling
Rombet și-a propus, incă de la inființarea sa, să schimbe percepția pe care societatea o are asupra industriei de gambling, văzută adesea ca un domeniu controversat și umbrit de numeroase prejudecăți. Astfel, eforturile asociației din ultimii ani s-au concentrat foarte mult pe ceea ce inseamnă jocul responsabil și pe promovarea acestuia atât in rândurile operatorilor, cât și ale jucătorilor, prin diversele programe șI seminarii desfășurate de Rombet.
„O piață matură este cea care iși susține permanent jucătorii in a lua cele mai bune decizii și care ințelege rolul decisiv pe care il are responsabilizarea tuturor celor implicați in domeniul gamblingului. Iar examenul final pe care il vor avea de susținut operatorii noștri este chiar cel al jocului responsabil. Și nu vorbim numai din experiența noastră internă, lucrând cu membrii Rombet pe diverse proiecte de JR, ci și din informațiile pe care le culegem constant de la partenerii noștri externi de discuții, cu care ne intâlnim la evenimentele la care Rombet participă periodic”, a declarat domnul Dan Iliovici, prim vicepreședinte Rombet.
Una dintre provocările majore cu care se confruntă vocile ce susțin Jocul Responsabil este schimbarea percepției in privința inițiativelor de CSR (responsabilitate socială corporativă), la nivelul industriei. Aceste inițiative au devenit din ce in ce mai numeroase in ultima perioadă, dacă ne gândim numai la seminariile cu rolul de a educa operatori și jucători depotrivă, sau la ajutorul oferit de psihologi specializați, precum cel susținut de Rombet și de doamna psiholog Cristina Anghel. Din păcate insă, uneori, eforturile unor astfel de inițiative se văd umbrite de atacurile care vin din partea mass-media și nu numai și care pun la indoială legitimitatea intențiilor care au dus la inițierea unor astfel de proiecte.
Scopul asociațiilor, precum Rombet, care reprezintă interesele membrilor săi inclusiv in ceea ce privește CSR-ul și Jocul Responsabil, este tocmai acela de a pune in evidență că organizatorii de jocuri de noroc ințeleg responsabilitatea pe care o au față de jucătorii săi și iși doresc o in-dustrie transparentă, puternică și unitară, care pune pe primul plan binele clienților săi.
„Mesajul pe care ne dorim să il facem cunoscut este că am ințeles că, in contextul social actual, puterea și succesul unui operator vor fi direct proporționale cu importanța pe care acesta o acordă programelor de Joc Responsabil pe care le desfășoară. Cu cât mai efficient și inovativ va fi in gândirea și implementarea lor, cu atât va fi mai competitiv la nivelul industriei șI mai sigur pe loialitatea clienților săi”, a declarat domnul Dan Ghiță, președinte Rombet.
Iar un studiul publicat de Forbes atestă exact acest fapt și anume că 88% dintre consumatori, inclusiv clienții industriei de gambling, vor alege o companie cu o puternică politică de CSR, fiind de părere că o organizație ar trebui să incerce să ișI atingă obiectivele comerciale, fără să uite de rolul important pe care il are față de societate. Ba mai mult, informațiile publicate de the Society for Human Resource Management (SHRM) au arătat că practicile de tip CSR și, implict JR pentru industria de gambling, pot aduce plus valoare pe termen lung in ceea ce privește moralul angajaților (50%), loialitate (41%), retenția personalului (29%), recrutarea de top (25%) și productivitate (12%).
Operatorii din România au ințeles că implementarea politicilor de transparență și strategiile solide de CSR ii vor face mai puternici, vor câștiga susținerea clienților proprii, care așteaptă de la ei astfel de măsuri, și, la nivelul industriei, iși vor consolida poziția, devenind parteneri de incredere la masa discuțiilor cu organismele de reglementare.
„Industria jocurilor de noroc este una a divertismentului, inovației și a creativității, dar aceste trăsături trebuie să devină evidente in orice sector al acitivității noastre, inclusiv cel al Jocului Responsabil și al CSR-ului. Sunt convins că avem la dispoziție toate instrumentele prin care să creștem industria, folosind metode oneste și responsabile social. Și spun asta pentru că, nu o dată, am văzut cum un proiect de CSR bine gândit și implementat a contribuit decisiv la succesul businessului, in general”, a concluzionat domnul Dan Iliovici, prim-vicepreședintele al Asociației organizatorilor de jocuri de noroc, Rombet.