prima campanie

Prima campanie pro-vaccinare împotriva Covid-19, a mediului economic privat din România, campanie realizată de industria jocurilor de noroc.

Cele mai importante branduri care operează agenții de pariuri și săli de slot machines își unesc eforturile pentru a transmite la unison mesaje pro-vaccinare și a crește interesul românilor pentru vaccinul împotriva Covid-19. Campania nu conține elemente de branding (nume ale companiilor) ci doar argumente pentru care toți românii ar trebui să se imunizeze.

Demersul industriei de jocuri de noroc din România vine să sprijine autoritățile implicate în lupta de combatere a pandemiei de Sars-Cov-2 în efortul de atingere a pragului de imunizare colectivă și, implicit, să pună umărul la mult dorita reîntoarcere la normalitate.

Campania pro-vaccinare a industriei jocurilor de noroc conține cinci spoturi tv, zeci de testimoniale ale angajaților din sălile de jocuri și pariuri, afișe stradale și o campanie digitală. Motivele pentru care toți românii ar trebui să se vaccineze vor fi diseminate timp de o lună.

Cele mai importante și vizibile companii care operează agenții de pariuri și săli de jocuri de noroc din România lansează prima campanie pro-vaccinare finanțată exclusiv de o industrie din România. #NoiNeVaccinăm, #JucămResponsabil și #ÎmpreunăOprimPandemia, alături de o serie de argumente pro-vaccinare, sunt elementele centrale ale campaniei, care este vizibilă deja în mediul online, pe paginile de social media ale celor mai importante companii din industrie, în locațiile în care se desfășoară activități de jocuri de noroc, precum și într-o serie de spoturi publicitare.

Actorii principali ai campaniei sunt chiar angajații industriei, femei și bărbați, din toate eșaloanele companiilor. Aceștia vorbesc despre dificultățile pe care le-au întâmpinat, motivele care i-au convins să se vaccineze și așteptările pe care le au în privința întoarcerii la normalitate. În contextul în care un studiu IRES, comandat de industria jocurilor de noroc în luna martie, arată că românii reticienți sau nehotărâți în privința vaccinării au cea mai mare încredere în argumentele familiei, colegilor de la locul de muncă și în sfaturile angajatorului, angajații industriei sunt cei care transmit mesajele-cheie ale campaniei de încurajare a vaccinării și care, prin exemplul personal, își îndeamnă rudele, prietenii, colegii și clienții să se vaccineze și să devină, astfel, parte din efortul colectiv de combatere a pandemiei.

”Industria jocurilor de noroc din România are 45.000 de angajați. Acești 45.000 de angajați sunt, ca într-un puzzle, piese esențiale pentru reîntoarcerea la normalitate și își pot convinge, la rândul lor, familia, colegii, prietenii, cunoscuții. Astfel, avem 45.000 de persoane care pot să transmită mesaje oneste, să își povestească experiența, sunt oameni ca noi toți, cu idealuri comune. În plus, angajații ne cunosc clienții, clienții au încredere în angajații din sălile de jocuri și pariuri. Vrem să ne convingem inclusiv partenerii de afaceri, iar aceștia vor fi, la rândul lor, diseminatori ai argumentelor pro-vaccinare”, a declarat Dan Iliovici, vicepreședinte Rombet, una dintre cele trei organizații care derulează prima campanie pro-vaccinare a mediului privat din România.

O componentă importantă a campaniei sunt spoturile tv, care sunt plătite de industrie și sunt difuzate de cele mai importante televiziuni din România. ”În aceste mesaje video nu vorbim despre branduri, nu facem reclamă unor companii, vorbim strict despre responsabilitate și despre cum putem să depășim împreună această pandemie. Toți vrem să ne întoarcem la normalitate și suntem conștienți că singura soluție fezabilă pentru a ne relua activitatea și a asigura continuitate este vaccinarea. În completarea campaniilor derulate de autorități, noi am ales să prezentăm povestea unor oameni ca noi. Oamenii din gambling au aceleași povești ca și cei din HORECA, turism, entertaiment. Toți au descoperit ce înseamnă șomajul tehnic, incertitudinea zilei de mâine. Acum, tot împreună, putem să ajutăm inclusiv la redeschiderea economiei”, a spus Liviu Popovici, președinte Romanian Bookmakers.

Inclusiv paginile de Facebook, Linkedin și Instagram ale companiilor membre ale asociațiilor care finanțează această campanie sunt utilizate pentru transmiterea mesajelor pro-vaccinare. ”În total, aceste pagini de social media sunt urmărite de milioane de români. Toate aceste companii au renunțat la elementele de branding pentru a transmite un singur mesaj către toți clienții: jucăm responsabil, ne vaccinăm. În fiecare zi, prezentăm povestea reală a unui angajat și fricile pe care le-a depășit, motivele care l-au determinat să se vaccineze. Suntem mândri să derulăm cea mai mare campanie a industriei de până acum. E pentru prima oară când atâtea companii concurente aleg să lucreze împreună pentru un scop comun”, a declarat Sorin Georgescu, președintele Romslot .

Prima campanie de responsabilitate socială pro-vaccinare conține cinci spoturi tv, zeci de testimoniale ale angajaților din sălile de jocuri și pariuri, afișe stradale și o campanie digitală, iar motivele pentru care toți românii ar trebui să se vaccineze vor fi diseminate timp de o lună, inclusiv prin materiale informative, care vor fi distribuite în locațiile de jocuri de noroc.

Campania industriei jocurilor de noroc din România ”Jucăm Responsabil. Ne Vaccinăm” este derulată de ROMANIAN BOOKMAKERS – Patronatul Organizatorilor de Pariuri din România, ROMBET – Asociația Organizatorilor de Jocuri de Noroc și ROMSLOT – Asociația Organizatorilor de Sloturi. Industria de gambling din România asigură 45.000 de locuri de muncă și este un important contribuabil la bugetul de stat, cu taxe directe și indirecte de aproximativ 900 milioane euro anual și un grad de colectare de peste 99%. În fiecare zi de funcționare, industria achită taxe în valoare de 2,45 milioane de euro.

Citește și articolul pe aceeași temă din ediția aprilie a revistei chiar AICI.