jocurile de noroc

Potrivit unui studiu realizat relative recent privind jocurile de noroc în provincia British Columbia din Canada, peste jumătate din părinții din această provincie (56%) nu au vorbit niciodată, sau au discutat foarte rar cu copiii lor aflați la vârsta adolescenței despre ceea ce înseamnă implicarea lor în activități de tipul jocurilor de noroc la acest moment din viață. Același studiu arată că rolul părinților în educația privind un comportament responsabil față de jocurile de noroc este crucial, mai ales la vârsta adolescenței, cunoscută drept o perioadă de profunde schimbări și provocări pentru orice individ.

Acesta este de altfel motivul pentru care guvernul provinciei British Columbia, a decis să pună la dispoziția comunității un serviciu, numit BC Responsible & Problem Gambling Program. Acest program are scopul de a ajuta populația de toate vârstele să înțeleagă mai bine cum poți avea un comportament responsabil față de jocurile de noroc și să crească gradul de conștientizare privind necesitatea educației, ca modalitate de prevenție a potențialelor probleme legate de jocurile de noroc. Programul are și o componentă de educație pentru prevenție și informare special concepută pentru elevii din clasele V-XII.
Potrivit academicianului Canadian Jeffrey Derevensky de la centrul internațional pentru probleme legate de jocurile de noroc în rândul tinerilor și comportamente cu risc crescut din cadrul Universității McGill (Canada), educația privind jocurile de noroc ar trebui tratată ca orice altă materie inclusă în curricula școlară. „Știm că programele de educație prin prevenție funcționează cu adevărat și diminuează problemele pe care le-ar putea genera, în unele cazuri, jocurile de noroc”, mai spune Derevensky.
Un alt exemplu în acest sens este cel al organizației neguvernamentale Change the Game din statul Ohio (SUA) a cărei misiune este, printre altele, de a pune în legătură profesorii, părinții și tinerii în demersul de a educa pentru a preveni potențiale probleme legate de jocurile de noroc prin broșuri și programe educaționale specifice.
Odată cu dezvoltarea tot mai puternică a industriei jocurilor de noroc pe piața din România, companiile active în acest domeniu se implică într-o măsură din ce în ce mai mare în promovarea unui comportament responsabil față de jocurile de noroc. Iar cum adolescenții ajunși în pragul majoratului vor deveni în scurt timp adulți care pot practica jocurile de noroc în mod legal, o educație corectă privind jocurile de noroc este foarte importantă pentru a-i pregăti să ia decizii responsabile în viitor.
În România, programul de educație Antrenat de Majorat, dezvoltat și implementat de Asociația Joc Responsabil, a devenit un etalon și este gândit pentru a juca un dublu rol: acela de a educa tinerii astfel încât să poată lua deciziile potrivite, să cunoască riscurile implicării în activități care nu corespund nivelului lor de dezvoltare psiho-socială și care le pot afecta evoluția ulterioară. Iar de aici derivă cel de al doilea rol, acela de a preveni problemele legate de jocul compulsiv.
Programul se desfășoară în licee din toată țara și țintește adolescenții care se apropie de vârsta legală și pentru care activitățile de jocuri de noroc le vor fi în curând permise.
Seminariile Antrenat de Majorat au loc sub forma unor discuții informale interactive, în cadrul cărora Dr. Cristian Andrei, psihoterapeut, expert și ambasador al Asociației Joc Responsabil, le vorbește elevilor din clasele a XI-a și a XII-a despre ce este cu adevărat important în relaționarea socială și cum trebuie să reacționeze adolescenții la tentațiile divertismentului adresat adulților.
Se pune accentul și pe modul în care adolescenții trebuie să se poziționeze în raport cu valoarea și câștigarea banilor și pe modalitățile de afirmare a acestora altfel decât prin consumul de distracție sau câștigul rapid de bani. Astfel, pe parcursul sesiunilor Antrenat de Majorat se creează o atmosferă de interactivitate maximă, extrem de activă și intensă pentru participanți.

Good practice in the field of internationally responsible gaming

„Proiectul Antrenat pentru Majorat își propune să abordeze adolescenții din mai multe perspective – jocuri, bani, prietenie, noroc – precursori care pot duce la tulburarea de control în jocul de noroc. Dacă educăm adolescenții, vom avea viitori adulți care, dacă vor dori să consume servicii de joc de noroc, o vor face în cunoștință de cauză”, spune Dr. Cristian Andrei.
Importanța programului Antrenat de Majorat este cu atât mai mare cu cât, țări cu experiență mai mare în promovarea unui comportament responsabil față de jocurile de noroc au programe similare acestuia. De exemplu, organizația Lane County Public Health Prevention (din statul Oregon, SUA) oferă, printre alte servicii de intervenție sau prevenție în ceea ce privește problemele legate de jocurile de noroc, și o serie de seminarii interactive și informative pentru tinerii din licee, cu scopul de a le insufla elevilor aflați la vârsta adolescenței ideea de a face alegeri responsabile pentru un viitor sănătos.
Până în prezent, programul Antrenat de Majorat a ajuns la 2.200 de elevi de clasa a XI-a și a XII-a din 15 licee situate în 10 orașe (Arad, Brașov, Brăila, Botoșani, București, Constanța, Craiova, Oradea, Suceava și Zalău) și a inclus peste 200 de profesori coordonatori sau implicați în proiect. Urmează ca până la finalul acestui an, Antrenat de Majorat să ajungă în alte șase orașe – Alba-Iulia, Buzău, Cluj-Napoca, Galați, Iași și Timișoara, precum șI în alte licee din Capitală.

Articolul precedentMerkur sărbătorește un sprijin fantastic pentru bacta Charitable Trust cu un zâmbet
Articolul următorSergiu Sebeși a venit la Interviul de Sâmbătă