Gyula Csortán este managerul general al companiei Alfastreet Trade România. Un specialist care a învăţat, din mers, secretele industriei de gambling. Este profesor de matematică, s-a născut la Sfântu Gheorghe, a făcut facultatea la Budapesta şi face banii să circule, la Bucureşti.
CUM A ÎNCEPUT ISTORIA ALFASTREET ÎN ROMÂNIA, DOMNULE CSORTÁN?
Patronii noştri au venit în Romănia, în urmă cu căţiva ani, pe o piaţă a jocurilor de noroc în plină dezvoltare. Au testat oportunităţile, au văzut că pot dezvolta afacerea şi au contactat Alfastreet pentru a importa rulete electronice. Le-au adus în ţară, le-au promovat, iar acestea au devenit foarte căutate. Apoi am schimbat titulatura companiei, înfiinţănd Alfastreet Trade Romănia, filială a firmei mamă din Slovenia.
ÎN CE AN AŢI ÎNFIINŢAT FILIALA ROMÂNEASCĂ?
Anul trecut, în aprilie. Firma care opera în Romănia şi comercializa rulete Alfastreet, devenise dealer exclusiv pe acest produs. Neam găndit să schimbăm denumirea pentru a crea o legătură vizibilă cu firma mamă şi cu obiectul de activitate.
CÂND AŢI DEVENIT MANAGER GENERAL AL FIRMEI?
În noiembrie 2008. Anterior am fost director tehnic în companie. Am coordonat tot ceea ce ţinea de aspectul tehnic al business-ului: montarea ruletelor, asigurarea service-ului în garanţie şi nu numai, coordonarea echipei de tehnicieni.
CÂTE ASTFEL DE RULETE, PRODUSE DE ALFASTREET, AŢI VÂNDUT ÎN ROMÂNIA?
De ordinul multor sute. Nu ştiu să vă spun foarte exact.
CARE ESTE CLIENTUL DUMNEAVOASTRĂ CEL MAI IMPORTANT?
Ritzio. Lor le-am văndut peste 100 de aparate. Numai anul trecut au cumpărat de la noi aproximativ 70-80 de rulete. Un alt client important mai este şi Olympic.
RULETA ELECTRONICĂ, UN PRODUS CARE SE VINDE…
Ca păinea caldă, aş putea spune.
DAR CE SE ÎNTÂMPLĂ ACUM, CÂND CRIZA AFECTEAZĂ PE TOATĂ LUMEA?
Ne afectează şi pe noi, într-o anumită măsură, însă nu foarte dramatic.
În această perioadă ne-am concentrat atenţia pe activitatea de service. Am încheiat contracte cu firmele care au cumpărat de la noi şi au ieşit din garanţie. Contractele sunt fie tip abonament, fie pentru reparaţii şi revizii periodice sau conjuncturale.
Asigurăm, de asemenea, aşa cum aminteam, garanţia produselor cumpărate prin Alfastreet Romănia. Totodată asigurăm piese de schimb, importate direct de la producător.
VĂ GÂNDIŢI SĂ DIVERSIFICAŢI PALETA JOCURILOR IMPORTATE ŞI DISTRIBUITE PE PIAŢA ROMÂNEASCĂ?
Da. Ne-am găndit la acest aspect şi am decis să importăm şi booker-table-ul. Încă nu a apărut pe piaţă, dar l-am prezentat în decembrie clienţilor noştri. În momentul în care va apărea oficial, vom face o promovare susţinută.
SPERAŢI SĂ FIE LA FEL DE CĂUTAT ÎN SĂLILE DE JOCURI CA ŞI RULETA?
Sincer, eu dezvolt o întreagă strategie de marketing pe acest produs. Sunt sigur că va fi foarte căutat.
DIN CÂŢI OAMENI ESTE FORMATĂ ECHIPA PE CARE O CONDUCEŢ I ŞI CARE, DUPĂ CUM SE VEDE, ESTE FOARTE SOLICITATĂ?
Nu foarte mulţi. 10-12 oameni. Într-adevăr, foarte ocupaţi. Urmează să mai angajăm acum căţiva tehnicieni, odată cu extinderea activităţii de service. În ceea ce priveşte volumul de muncă, am avut noroc. Ruleta noastră este foarte căutată în săli. Jucătorii o preferă. În foarte multe locaţii, acolo unde există mai multe tipuri de ruletă, clienţii preferă produsul nostru.
CARE ESTE MESERIA DUMNEAVOASTRĂ, DOMNULE CSORTÁN?
Sunt profesor de matematică. Am predat 10 ani la Sfăntu Gheorghe, începănd din 1995. Apoi am fost nevoit să plec din învăţămănt. Ştiţi şi dumneavoastră care sunt salariile…
CUM V-AŢI ADAPTAT LA ACEASTĂ ACTIVITATE PE CARE O DESFĂŞURAŢI ACUM? A FOST DIFICIL?
A fost, desigur. Veneam dintr-un cu totul alt mediu. Apoi, cănd am început să vindem ruletele, nu cunoşteam pieţele. Am învăţat de la tehnicieni fiecare piesă în parte. CE OBIECTIVE VĂ PROPUNEŢI, ÎN CONTINUARE?
Pentru mine această funcţie e o mare provocare. M-am găndit mult la ce am de făcut. Manageriatul general e cu totul altceva decăt secţiunea tehnică, acolo unde pot spune că am performat, de cănd sunt în domeniu. Acum, evident, preocuparea mea principală este să vănd căt mai mult, să ocup o parte căt mai mare din piaţa de profil.
V-AŢI FAMILIARIZAT, ÎNTRE TIMP, CU PIAŢA DE GAMBLING, ATÂT CEA INTERNĂ CÂT ŞI CEA INTERNAŢIONALĂ. SPUNEŢI-MI, VĂ ROG, UNDE SE AFLĂ BUCUREŞTIUL, FAŢĂ DE ALTE CAPITALE, ÎN ACEST DOMENIU?
Vorbind de ţările din zona noastră, eu spun că Bucureştiul stă cel mai bine. Faţă de Budapesta, de exemplu, pe care o cunosc în amănunt. Există şi în Ungaria o filială a Alfastreet şi comunicăm, evident, foarte des cu ei.
AŢI JUCAT LA RULETĂ? SUNTEŢI UN PASIONAT?
Am jucat pentru a testa produsul şi pentru a mă acomoda. Sincer, nu sunt un pasionat al jocurilor. Sunt doar un profesionist al lor.
CU TOATE ACESTEA, PETRECEŢI MULT TIMP ÎN CAZINOURI, URMĂRIND CEEA CE SE ÎNTÂMPLĂ, URMĂRIND PRODUSUL…
Aşa este, sunt foarte prezent, zi de zi în cazinouri. Asta este cerinţa meseriei.
CÂT TIMP VĂ MAI RĂMÂNE PENTRU CASĂ, PENTRU FAMILIE?
Îmi rămăne timp şi pentru familie. Tocmai pentru a sta căt mai mult cu soţia şi cu băieţelul meu, i-am adus în Bucureşti, acum aproape trei ani.
VEDEŢI UTILĂ EXISTENŢA UNEI REVISTE PRECUM CASINO ÎN INDUSTRIA DE GAMBLING?
Mi se pare foarte bună, îmi place mult şi cred că este foarte utilă.