Agențiile de pariuri alături de IT sunt sursa creșterii de 5% a economiei pe trimestrul I

0

Agențiile de pariuri alături de IT și call-centere, au fost de fapt sursa pentru creşterea surprinzătoare de 5% de pe trimestrul I (T1).

Mulţi s-au mirat de creşterea economică din trimestrul I, de 5%, şi pe bună dreptate. Industria, care a avut o pondere de 21% pe primul tri­mestru, a stagnat prac­tic (plus 0,8%), iar construcţiile, deşi au crescut cu 6,5% ca ur­mare a vremii favorabile, au avut în T1 pon­dere prea redusă (3,2%) pentru a fi o locomotivă.

De fapt, creşterea surprinzătoare nu a venit din construcţii, ci din trei sectoare: IT&C, din call-centere/servicii suport şi firmele de pariuri, încadrate la activităţi de spectacole, culturale şi recreative.

Cele trei sectoare au avut împreună o valoare de 32 miliarde de lei pe primul trimestru, nu departe de industrie, cu o valoare de 42 miliarde de lei, dar care a crescut doar cu 0,8%.

Aceste trei sectoare au avut însă o dinamică specială.

IT&C, serviciile suport şi activităţile „recreative“ (inclusiv agențiile de pariuri) au crescut cu 8%, până la 11% pe primele trei luni în indici de volum, imprimând o evoluţie totală a PIB în T1 de 5%.

Informaţiile şi comunicaţiile, adică aşa-numita industrie software de care se vorbeşte că poate reprezenta locomotiva de creştere pentru România, a avut o valoare de 12 miliarde de lei ca valoare adăugată pe T1, în creştere cu 10,8%.

Activităţile profesionale/ administrative/ de servicii suport, adică call-centere şi centre de suport, au raportat o valoare adăugată totală de 13 miliarde de lei, în creştere cu 9,5% faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior.

La cele două sectoare se adaugă, după cum arată Statistica, încă o activitate despre al cărei aport se vorbeşte prea puţin, dar începe să fie din ce în ce mai importantă: activităţile de jocuri de noroc.

Top 10 al firmelor cu activităţi de spectacole, culturale şi alte servicii (inclusiv agențiile de pariuri), au o cifră de afaceri totală de 10,5 miliarde lei în 2017, nu departe de top 10 firme de call center şi servicii suport, care au în total afaceri pentru top 10 de 15 miliarde de lei.

De fapt, sectorul de activităţi de spectacole/culturale/recreative/pariuri are în total o valoare adăugată pe primul trimestru de 7,1 miliarde de lei, mai mare chiar decât construcţiile, cu o valoare adăugată de 6,4 mld. lei.

Sursa: zf.ro