Trends by Adina Buzatu devine, de la an la an, un brand tot mai apreciat. Managerul sau de succes, Adina Buzatu, dovedeste ca o femeie inteligenta si cu sarm poate fi, intotdeauna, la moda.

SE POATE VORBI ACUM DESPRE O MODA DE CRIZA SAU DESPRE O CRIZA IN MODA?

Se poate vorbi despre o criza la moda, pentru ca a devenit, deja un laitmotiv. Ne ascundem tot timpul in spatele crizei. Nu pot sa fac asta pentru ca e criza, nu vreau mai mult pentru ca e criza etc. etc. In moda nu este neaparat o criza; hai sa spunem ca s-a facut doar o selectie. S-a ales graul de neghina, in sensul in care clientii au devenit foarte pretentiosi si cer foarte mult. Sunt foarte atenti la ce cumpara, la detalii, la cat platesc pentru lucrul respectiv. Din punctul meu de vedere este extraordinar. Practic, clientul a devenit mai educat. Stie ce inseamna calitate, isi doreste calitate, nu mai cumpara 20 de obiecte, ci doar doua, de buna calitate si care le vin bine. In consecinta, parctic, nu vorbim despre o criza a modei, ci poate despre un efect benefic al crizei.

CUM S-A NASCUT TRENDS BY ADINA BUZATU?

Cu munca. Pas cu pas, de la fundatie, la cararmizi si pana la acoperis; cu tencuiala care a mai si cazut, dar pe care am refa- cut-o. Pentru ca, fara experiente negative, nu poti sa progresezi. Fara sa inveti din propriile greseli nu poti face pasi inainte. A fost o evolutie naturala, corecta in sensul in care am crescut putin cate putin, poate un procent pe an, poate doi la suta, poate cinci. Dar suntem mandri astazi sa spunem ca nu am scazut, nici din punct de vedere vanzari, nici in general, ca trend, in perioada crizei. Ceea ce e un lucru extraordinar: inseamna ca avem o fundat ie solida.

DE CE MODA? DE CE MODA BARBATEASCA?

Imi place foarte tare domeniul. Sunt de ani de zile in domeniul modei, dar particularizat, focalizarea pe moda barbateasca a inceput din momentul in care m-am indragostit de un brand pentru barbati. Mi-a placut extraordinar si am spus OK, acesta este brandul pe care il vreau. De aici a pornit totul. Acum avem 26 de branduri pe care le reprezentam in exclusivitate, in Romania. Sunt branduri cu traditie, majoritatea din 1900, 1910, 1930. Imi plac foarte mult brandurile vechi. Nu neaparat cunoscute. De exemplu, Borsalino. Un brand cunoscut, de palarii – a fost si un film, cu Alain Delon, pe tema –, care totusi in Romania nu este prea cunoscut. Sau Albert Thurston, producatorul de bretele, singurul din lume care produce bretele din matase naturala, inventator al acestui accesoriu, la 1820 – un brand total necunoscut in Romania. Astazi insa, pentru ca de peste un an si jumatate se afla in magazinele mele, a devenit un brand cunoscut, foarte bine vandut si de mare succes. Vindem in Romania mai mult de jumatate din cat se vinde in Europa, ceea ce este extraordinar.

CUM SI PE CINE A „CROIT” PRIMA OARA ADINA BUZATU?

Am „croit” multe tinute. Au fost anumite tinute, anumite colabora ri, care m-au marcat. De exemplu, maestrul Albulescu sau ministrul Laszlo Borbely, cu care imi face o mare placere sa lucrez. Si multi altii. Mi-a facut placere sa colaborez cu astfel de oameni, care m-au invatat foarte multe despre ceea ce inseamna un barbat cu personalitate puternica, cu atitudine; idei care m-au inspirat. Am invatat cum sa folosesc atuurile fiecarui barbat in parte, in favoarea sa, atunci cand fac o tinuta. Este foarte important sa reu- sesti sa-l pui in evidenta. O tinuta extraordinara este aceea care traieste odata cu purtatorul ei.

CÂTA LUME BUNA A INVATAT SA SE IMBRACE DE LA ADINA BUZATU?

Foarte multa lume buna. Am onoarea si bucuria sa am clienti de calitate. Am sa va spun de ce – am raspunsul pentru ca m-am intrebat asta de multe ori: de unde am avut eu acest noroc, sa-mi calce pragul niste oameni alaturi de care fiecare minut petrecut inseamna o experienta extraordinara pentru mine si pentru echipa mea.

Ei bine, clientii nostri nu sunt snobi, imbogatiti de conjunctura, ci, in general, sunt oameni care stiu, care au avut sansa sa capete anumite cunostinte. Acest lucru este foarte important. De la ei avem sansa sa invatam o multime de lucruri. De exemplu am invatat de la un client de-al meu, care are 80 de ani, ca pantofii se curata cu spirt medicinal. Cand am auzit acest lucru am fost foarte mirata si l-am verificat imediat. Ei bine, au ajuns la fel de luciosi ca oglinda!.

CAREI PERSONALITATI II VINE CA TURNAT TRENDS-UL ADINEI?

Nu stiu sa va spun un nume. Am 26 de branduri si imbrac barbati diferiti – de la cel mai suplu si nu neaparat foarte impuna tor pana la barbatul masiv, lat in umeri, ba chiar si genul cu putina burta. Imi place sa cred ca noi ne mulam pe personalitatea barbatilor, care ne sunt clienti, si nu invers. Totdeauna cand vine un client nou, incerc sa-l cunosc. Stau de vorba cu el, vrea sa-l in- teleg. Abia apoi ii ofer variante, ca sa fiu sigura ca se potrivesc personalitat ii sale.

IN CÂTE LIMBI SE VORBESTE DESPRE TRENDS BY ADINA BUZATU?

Suntem foarte cunoscuti afara, desi vindem numai in Romania. Dar asta, numai pentru faptul ca am devenit un jucator foarte important aici, la noi. Iar piata romaneasca este o piata dificila, o piata de care majoritatea brandurilor importante se tem. Si atunci sunt mandra ca suntem cunoscuti. De exemplu, am avut un soc cand am intrat prima oara la Borsalino, in show-room, si m-am prezentat. Adina Buzatu din Romania, mi-au spus ei. Am ramas muta. De unde stiti, am intrebat. In primul rand, pentru ca sunteti clienta noastra din Milano, si sunteti un client mare – pana sa am acest brand in magazin, cumparam pentru clientii mei din Milano –, in al doilea rand, ne-am interesat pentru ca vrem sa intra m pe piata din România si cautam o varianta. Stim ca dumneavoastra ati putea fi una. Discut ia a durat trei minute, ne-am strans mana si ne-am apucat de treaba. M-am simtit foarte bine. Am branduri britanice, italienenes ti, frantuzesti, un brand turcesc foarte important, cel mai important, Vako. Deci, din acest punct de vedere, numele nostru este foarte prezent in strainatate. Cu toate acestea, nu cred ca o sa iesim pe piata internationala. Noi vindem servicii, suntem foarte apropiati de client. Nu vreau sa globalizez acest brand. Nici macar in tara nu vreau sa ma extind, desi am primit oferte de franciza fabuloase. Nu le refuz de nebuna, dar nu vreau ca Trends sa ajunga pe mana cuiva care nu poate oferi servicii de aceeasi calitate.

MAI E IUBIREA LA MODA PENTRU CREATORII DE MODA?

Sigur ca da. Iubirea este intotdeauna la moda atunci cand te trazneste. Nu se intampla programat, nu se intampla pentru lumea din jur. Trebuie sa recunosc insa ca acum am o perioada in care ma concentrez pe aspectul profesional. Nu poti sa le faci bine pe toate. Munca imi ia foarte mult timp. Clipele libere le petrec cu fetita mea. Dar sunt un om foarte echilibart si niciodata n-am sa spun nu, in momentul in care iubirea va veni. O chestiune naturala pe care o tratez ca atare.

CARE ESTE MODELUL DE SUFLET AL ADINEI BUZATU?

In momentul acesta sunt in cautarea barbatului Trends by Adina Buzatu. M-am gandit foarte mult cum trebuie sa fie acest barbat. Nici tanar, nici foarte in varsta. Asa, fara varsta 30, 40, poate 50, nu stiu… Trebuie sa aiba atitudine, o privire interesanta, care sa-ti spuna ceva. O persoana „adanca”, in care sa tot descoperi lucruri noi. Si, de fapt, cautand barbatul Trends, conturez modelul de personalitate pe care eu il admir, in general. Promit ca atunci cand il gasesc am sa vi-l prezint.

MAI SUNT CAZINOURILE LA MODA?

Sigur ca da. Eu vad jocul la cazino ca pe o distractie. Exact cum iesi intr-o seara la un restaurant, cum te duci la un film sau poate iesi la un club. Te poti duce la un cazino pentru a juca, dar numai de placere. Cred ca trebuie sa ramai in zona in care jocul este inca sanatos, sa nu joci mai mult decat iti permiti. Cheltuiala pe care o faci la cazino, eu o consider o cheltuaiala si atat. Daca ai sansa sa mai si castigi, este un lucru extraordinar. La fel ca la loto. Cat joci in limitele normalului, este foarte bine.

Articolul precedentLucian Bute – VREAU SA-I IAU PE TOTI LA RÂND, CA SA FAC CURATENIE LA SUPERMIJLOCIE
Articolul următorNatalia a cucerit Bucurestiul

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.