Facilitățile non-gaming care se remarcă din mulțime devin un aspect din ce în ce mai important al complexelor integrate (IR) globale.
Nu există nici o îndoială că facilitățile non-gaming din proiectele de stațiune integrate de astăzi au câștigat în mod constant o pondere mai mare a cheltuielilor de capital pe plan mondial. Și aceste proiecte non-gaming continuăsă devină mai mari, mai îndrăznețe și mai bune. Indiferent dacă este vorba de o dimensiune a dezvoltării sau de elemente diverse și dramatice, facilitățile non-gaming au evoluat în ceva mai mult decât un rău necesar și centre de pierderi financiare pentru IR-uri. Au sosite super facilitățile – și sunt aici pentru a rămâne.

SOSIREA „SUPER FACILITĂȚII”
În decembrie 2015, indienii din Poarch Band au deschis o extindere în valoare de 246 milioane USD a proprietății lor din Wetumpka, Alabama, care a inclus un acvariui conic de 360 de grade în barul central al clădirii. În februarie 2018, Las Vegas Sands și Madison Square Garden Co. au anunțat planurile de a construi MSG Sphere – o arenă înaltă de 110 metrii lățime și 152 de metrii lățime. În martie 2018, formația Pechanga al Luiseño Indians a dezvăluit în mod oficial expansiunea lor de 300 de milioane de dolari, care a inclus un complex de bazine de 4,5 hectare, un spa de lux pe două nivele și summitul Pechanga de 40.000 de metri pătrați.
În Asia, în plus față de Golden Reel și Macau eStadium la Studio City, City of Dreams Manila tocmai și-a deschis noua sa zonă de joc cu realitate virtuală (VR), care acoperă peste 2.700 de metri pătrați în parterul superior al stațiunii, cu aproape 600 – capacitatea de așezare. În plus, Paradise City din Coreea de Sud a finalizat recent a doua etapă a noilor facilitățI non-gaming, inclusiv un mall, un hotel de tip boutique, un studio de film, un complex de divertisment de familie și o galerie de artă.
În timp ce unele dintre primele experiențe de joc diversificate se bazau pe facilități relativ «standard», cum ar fi magazinele tradiționale de produse alimentare șI băuturi și spațiul de întâlnire în stil box, proprietățile jocurilor nu se mai pot baza pe facilitățile de joc non-gaming. Profesioniștii din industrie anticipează o varietate mai largă de facilități care apar pentru a seduce noi clienți și pentru a păstra cele mai vechi.
Acum, ambele destinații și facilitățile de jocuri regionale își extind oferta non-gaming pentru a include
facilități unice precum Topgolf, experiențe de bowling social și parcuri acvatice interioare, printre altele. Proprietățile care iau în considerare orice extindere non-gaming trebuie acum să-și concentreze dezvoltarea pe oferte diferențiate mai mult decât oricând.

STANDARDUL DE AUR NON-GAMING VS RESTUL: REDUCEREA PRIN JUXTAPOZIȚIE
Diagrama de pe pagină ilustrează un fapt care nu este nimic nou în lumea jocurilor – Las Vegas este standardul de aur atunci când vine vorba de facilități non-gaming și, probabil, standardul global pentru industria de divertisment în general. Venitul non-gaming, ca procentaj din totalul veniturilor de pe Strip, a atins un nivel record în anul 2017 de 66%. Acest lucru vine că proprietățile Strip continuă să crească pentru o parte mai mare din fluxul aparent de vizitatori la destinație – vizitatorii care caută o experiență unică de tipul care implică adesea timpul minim petrecut pe podeau de jocuri, dacă există.
De la arene eSports până la locații de bowling sociale, stațiunile integrate din Las Vegas continuă să se reinventeze dintr-o perspectivă non-gaming. Recunoscând împărțirea veniturilor non-gaming la jocuri, accentul pus pe inovația non-gaming este justificată. În ceea ce privește spațiul absolut al podelelor, etajele de joc continuă, fără îndoială, să se micșoreze în cadrul stațiunilor integrate, de la niveluri deja minuscule – adesea mai puțin de 5% din suprafața totală a podelei.
De-a lungul istoriei sale, Las Vegas s-a transformat din epicentrul jocurilor de noroc la epicentrul divertismentului. Este transformarea Vegas-ului un semn că lucrurile care vor veni pe piețele jocurilor de noroc în restul SUA și pe glob?
Recunoscând că veniturile din jocuri de noroc vor fi principalul motor al liniilor de top ale proprietăților regionale pentru viitorul previzibil, cum pot astfel să învețe aceste proprietăți de la liderii din Vegas și alți jucători regionali?
Examinarea dezvoltărilor de amenajări non-gaming completate și anunțate în ultimii ani de la dezvoltatori și operatori care dau dovadă de dezvoltare dezvăluie considerații cheie pentru dezvoltarea viitoare a jocurilor non-gaming.

ESPORTS ȘI VR
Ca răspuns la popularitatea din ce în ce mai mare a eSporturilor din Asia, Melco Resorts & Entertainment a deschis eStadium-ul Macau la Studio City în această vară. În afară de găzduirea turneelor principale de eSporturi multiplayer și de promovarea live-streaming a evenimentelor eSports care au loc în afara Macau, locul va fi, de asemenea, echipat cu mai multe camere în cazul în care trainingul eSports și alte activități pot fi organizate. Pentru a continua acest lucru, se menționează că efortul de dezvoltare al companiei Melco în Japonia va implica integrarea unui stadion eSports într-o stațiune de casino viitoare din țară.
Studio City este, de asemenea, prevăzut să dețină cea mai mare zonă de realitate virtuală (VR) din Asia pentru Anul Nou Chinezesc din 2019, cu o tehnologie de divertisment fantastică și de ultimă oră pentru a permite o experiență cu totul nouă, în timp ce proprietatea sora, City of Dreams Manila, tocmai a deschis o zonă de joc similară.
În Statele Unite, de la arene de eSports până la arcade la diverse concepte de piscină, IR-urile încearcă din ce în ce mai mult să atragă noi clienți din afara zonei demografice Baby Boomer și fac acest lucru cu concepte de noutate. Creșterea facilităților orientate spre eSporturi este o tendință clară care vizează segmentul de clienți mileniali, mult discutat și greu de abordat.
Acest pariu pe eSports pare a fi garantat. Un studiu realizat de Limelight Networks, realizat în 2017, a constatat că 22% dintre americanii chestionați spun că observă regulat jocuri de noroc și că bărbații cu vârsta cuprinsă între 18 și 25 de ani spun că preferă eSporturile față de sporturile tradiționale.
Luxor’s eSports Arena Las Vegas este una dintre cele mai recente evoluții din domeniul eSports. Cu un spațiu de peste 3.000 de metri pătrați, arena reprezintă una dintre numeroasele fețe noi de non-gaming pentru IR-uri. Las Vegas reprezintă, probabil, unul dintre cele mai bune medii pentru eSport, deoarece orașul primește peste 40 de milioane de vizitatori pe an. Indiferent de locație, multe proprietățI de jocuri trebuie să se concentreze pe segmentele de clienți în afara jocului de bază pentru a prospera. Furnizarea unei atmosfere care să satisfacă un set divers de patroni este esențială pentru extinderea bazei de clienți a unei proprietăți.

FAMILIA
În timp ce segmentul de clienți mileniali poate să nu fie disponibil ca un client țintă pentru proprietățile regionale de jocuri, un grup demografic care este disponibil pentru multe proprietăți de jocuri este familia. Din ce în ce mai multe proprietăți de joc introduc facilitățI orientate spre familie, oferind o destinație de divertisment unică pentru întreaga familie.
De exemplu, unii operatori reinventează grupul pentru a atrage un grup divers de clienți către proprietățile lor. Piscina este amenajată adesea pentru a captura unul din cele două segmente de clienți opuși: patronul mai tânăr care călătorește în stațiune în căutarea distracției și divertismentului sau patronul mai vechi care vizitează stațiunea, poate cu o familie, în căutare de odihnă și relaxare.
Pentru a captura unul dintre aceste două segmente, multe proprietăți au creat istoric o atmosferă care să permită o singură atmosferă – atmosfera de petrecere a piscinei pentru a captura piscine demografică sau stilul spa mai tânăr pentru a captura demografia mai veche.
Mai recent, însă, proprietățile creează zone de piscină care oferă valoare unui set divers de patroni. Un astfel de exemplu este „The Cove”, zona de piscină de 4.5 acri, care a făcut parte din proiectul de expansiune al companiei Pechanga, realizat recent, în valoare de 300 de milioane USD, la IR California de Sud. Cu zone multiple, segmentate, care răspund fiecărei segmente distincte, noua piscină păstrează nu numai familii și oaspeți petreceri milenare, ci și acei oaspeți care nu participă, care doresc doar să vizioneze piscina de petreceri.
O atenție deosebită pentru a considera ca proprietățile ar trebui să-și extindă baza de clienți cu facilitățI non-gaming – mai ales prin direcționarea familiilor: nu uitați de clientul principal. Experții subliniază faptul că crearea unei tematici globale pentru o stațiune de cazinou care se depărtează prea departe de clientul de bază al jocurilor de noroc poate fi o defecțiune fatală.

MOTIVE DE VIZITĂ
Atunci când vizează clienții de pe piețele externe, este imperative ca proprietățile regionale și locale ale jocurilor să ofere un motiv convingător de vizitat. Deoarece multe dintre aceste proprietăți concurează cu zonele metropolitane care pot oferi un set divers de oferte de divertisment, proprietățile jocurilor de noroc trebuie să ofere adesea ceva mai mult decât un divertisment mediocru și pentru a atrage vizitatorii de pe piață asupra proprietății.
Continuarea inovării și a poziționării ca puncte unice pentru divertisment este esențială pentru proprietățile regionale ale cazinourilor de a capta și a păstra vizitatorii pieței externe. Pentru clienții de jocuri, mai multe facilități înseamnă mai mult de făcut și mai multe motive pentru o vizită. Pala Casino Spa & Resort din Nordul districtului San Diego, California, a introdus o peșteră de vin în ultimii ani. Aceasta este o amenajare adițională pentru non-gaming deoarece zona mai mare urmărește să se poziționeze ca o destinație de „țară de vin” similară cu cea din California de Nord.
Din perspectiva divertismentului, atragerea și asigurarea unui set divers de divertisment (și la costuri corecte) poate fi un factor major de diferențiere pentru proprietățile regionale de jocuri, chiar dacă acestea concurează cu centrele urbane.
La urma urmei, există câteva destinații din centrul orașului care pot oferi cina de la un restaurant de înaltă calitate, un spectacol de la un cunoscut artist de divertisment, o potențială noapte pierdută pe podeaua de jocuri și un hotel de petrecere pe timpul nopții, pe acoperiș. Nu numai că stațiunile regionale de cazinou oferă un set divers de facilități patronilor, de asemenea, le pot oferi potențialilor artiști de divertisment.

”SUPER FACILITĂȚILE” VIN ÎN DIFERITE FORME ȘI MĂRIMI
Nu vă lăsați păcăliți de termenul „Super facilitate”. Super facilitățile nu trebuie să fie super în dimensiune, deși acestea sunt de multe ori. În mod surprinzător, cea mai mare dintre facilitățile superioare se află în Las Vegas. În afară de țara de vinuri din California de Sud menționată anterior, noul Ocean Resort Casino din Atlantic City încearcă să valorifice popularitatea crescândă a lui Topgolf fără spațiul necesar pentru o gamă completă de produse Topgolf. Stațiunea va oferi cea mai mare suită din lume Topgolf Swing, care va include 11 golfuri pentru simulatoare de golf. La mai puțin de 30.000 de metri pătrați, amenajarea este încă mare, dar semnificativ mai mică decât o gama Topgolf cu drepturi depline.
În altă parte, a existat o tendință de introducere a conceptelor de hrănire și băutură «hală alimentară» la proprietățile regionale de jocuri. Din perspectiva operatorului, acestea oferă o viteză atractivă de serviciu, permițând jucătorilor să se întoarcă repede la podeaua cazinoului și o amprentă similară pentru instanțele de serviciu rapid.
Din perspectiva unui patron, aceste concepte oferă un set divers de oferte de mâncare de calitate superioară – de la pizza la foc la o masă etnică specială până la cocktail-uri de specialitate.

SUNT ”SUPER FACILITĂȚILE” SUPER INVESTIȚII?
Super Facilitățile pot atrage acoperirea presei și pot atrage un nou tip de client la proprietăți de jocuri, dar sunt viabile din punct de vedere financiar? Poate mai important, contează dacă acestea reprezintă investiții financiare atractive pe hârtie?
Este adevărat că aceste așa-numite super facilități nu pot fi pentru fiecare proprietate. Unele cercetări sugerează că construirea unui garaj de parcare arată cea mai mare rentabilitate a investiției pentru proprietățile de jocuri, deci recomandarea noastră a fost întotdeauna să construim facilitățile cu cea mai mare rentabilitate a investiției.
Apoi, accentul poate fi schimbat la alte lucruri care pot fi dorite, dar sunt mai puțin profitabile. În timp ce un proiect hotelier reușit la o stațiune de cazinou, de exemplu, va avea, în general, o perioadă de amortizare de trei până la cinci ani, este posibil ca dezvoltatorii de super facilități atipice să-și recupereze investițiile. Cu toate acestea, dovezile anecdotice sugerează că unele elemente de resort din această nouă clasă de facilități, cum ar fi cinematografele și gamele de golf cu tehnologie infuzată (cu costuri de capital cuprinse între aproximativ 5 milioane și 50 milioane USD), oferă venituri financiare foarte puternice. Având în vedere dimensiunile mici ale eșantionului, rămâne de văzut dacă succesul se va traduce de la piață la piață și este o dezbatere financiară riguroasă.
În cele din urmă, s-ar putea să nu fie posibilă cuantificarea completă a rentabilității investiției pe ceva care creează o definiție iconică pentru un IR care este utilizat în numeroase moduri pentru a-și întruchipa marca.
Bellagio a sărbătorit cea de-a 20-a aniversare în luna octombrie. Fântânile de la proprietatea de renume mondial se desfășoară de mai mulți ani, dar trotuarul este încă plin de privitori când începe spectacolul fântânilor. Accentul pe facilitățile non-gaming de la Bellagio nu a atenuat rentabilitatea proprietății. În primele șase luni ale anului 2018, conform rapoartelor privind câștigurile realizate de MGM Resorts International, Bellagio a înregistrat cea mai bună rată a gradului de ocupare în Las Vegas, la 94,5%, dar cea mai mare rată medie zilnică a camerei a fost de 283 USD și cel mai mare venit pe cameră disponibilă de 268USD. La nivel mondial, Bellagio a avut cel mai mare venit de exploatare de șase luni printre proprietățile MGM, de 222,2 milioane USD, iar cel de-al doilea cel mai mare flux de numerar, în valoare de 267 milioane USD, în spatele MGM China din Macao.

Articolul precedentNEWTON 6.0 VIP – LCD & SMART WATCH
Articolul următorDe la jocul responsabil, la… marketingul responsabil