Punctul de vedere al A.O.P.J.N.R

0

Asociația Organizatorilor și Producătorilor de Jocuri de Noroc din România – AOPJNR – ne-a transmis punctul de vedere cu privire la Amendamentele propuse spre modificare la OUG 77/2009.

Marți, am primit pe adresa redacției punctul de vedere și comentariile AOPJNR la mult discutată nouă Propunere Legislativă de modificare a OUG 77/2009, comentarii pe care le publicăm integral în cele ce urmează:

„In cele ce urmeaza dorim sa facem referire la o parte din prevederile noului proiect de lege privind modificarea OUG 77/2009 in elaborarea carora nu s-a tinut cont de propunerile noatre si cu care nu suntem deacord, punct de vedere exprimat si in ultima sedinta a Consiliului consultativ.

1. La art. 15, alin. 6, lit. a se prevede ca numarul minim de slot-machine care pot fi exploatate de catre un organizator va fi de 100 de masini.
Deoarece prin modificarile administrative si fiscale preconizate eforturile financiare ale unui operator sunt mult mai mari, consideram imposibil de atins sau mentinut acest prag de catre o mare parte din operatorii actuali de pe piata. De asemenea, datorita acestor motive, precum si al taxelor de licenta, autorizare, taxa de viciu, garantii si alte cheltuieli, acest numar minim de masini se va dovedi o bariera extrem de greu de surmontat pentru o companie noua, care doreste sa intre pe piata fiind considerat si in trecut de catre Consiliul Concurentei ca o bariera neconcurentiala impusa firmelor care doresc sa inceapa acest tip de activitate.
Solicitam revenirea la forma anterior convenita in discutiile dintre ONJN si reprezentantii industriei, respectiv un numar de minim 50 mijloace de joc/organizator.

2. La art. 15, alin. 6, lit. a (i) se prevede stabilirea unui numar minim de 20 slot-machine care pot fi exploatate intr-o sala de jocuri dedicata. Acest numar minimal este in mod nefundamentat stabilit, excluzand din circuitul comercial de exploatare a jocurilor de noroc cea mai eficienta categorie de exploatare specifica operatorilor de nivel mic si mediu, respectiv cea intre 10 si 20 de masini, mai ales pentru zonele geografice unde nu se justifica d.p.d.v. economic exploatarea unui numar mai mare de masini.
Solicitam revenirea la forma anterior convenita in discutiile dintre ONJN si reprezentantii industriei, respectiv un numar de minim 10 mijloace de joc de tip slot-machine/sala de joc dedicata.

3. La art. 15, alin. 6, lit. a (ii) se prevede stabilirea unui numar fix de 2 aparate electronice atribuitoare de castiguri cu risc limitat. In conditiile in care acest tip de mijloc de joc va avea un nivel semnificativ mai mic al incasarilor raportat la un nivel de ocupare mai mare, datorita costurilor de participare reduse pt. jucatori, este strict necesara marirea numarului de astfel de masini ce pot fi instalate intro locatie.
De asemenea, toate cheluielile unui operator/aparat/locatie, respectiv costurile generate de logistica, personal de intretinere, administrare, costurile de conectare la sistemul de monitorizare, etc, vor putea fi mai bine optimizate cu un numar mai mare de masini/locatie.
Solicitam revenirea la forma anterior convenita in discutiile dintre ONJN si reprezentantii industriei, respectiv un numar minim de 2 (sau 3) si maxim de 5 aparate electronice atribuitoare de castiguri cu risc limitat, ce pot fi instalate intr-o locatie.

4. La pct. 4 din Anexa, lit. C, se prevede ca taxa de viciu aferenta jocurilor de tip slot-machine, in valoare de 400 Euro/post autorizat/an se achita de catre organizator odata cu taxa de licenta.
Solicitam revizuirea acestui punct, in sensul corectarii si enuntarii sale in mod explicit, respectiv:
– taxa de viciu nu se datoreaza de catre organizatori pt. exploatarea aparatelor electronice atribuitoare de castiguri cu risc limitat.
– taxa de viciu aferenta mijloacelor de joc slot-machine se va achita in rate trimestriale egale odata cu taxa de autorizare.

5. Anexa, pct. 1, subpunctul I, lit. G – licenta 20000 euro
Solicitam revenirea la forma anterior convenita in discutiile dintre ONJN si reprezentantii industriei, respectiv 7500 euro/an.

6. Anexa, pct. 1, subpunctul II, lit. G (i) – autorizatie slot-machine 2600 euro
Solicitam revenirea la forma anterior convenita in discutiile dintre ONJN si reprezentantii industriei, respectiv 2000 euro/an/post.

7. La art. 14, alin. 2, lit. b, (v) se prevede ca plata taxei de autorizare se face in doua rate semestriale egale, respectiv prima rata pana la data de 25 a lunii urmatoare celei in care a fost aprobata autorizarea, iar urmatoarea rata pe data de 25 Iunie sau Decembrie.
Consideram nerealista aceasta formula de plata a taxelor, deoarece in practica aceste termene de plata vor genera mari blocaje de disponibilitate a sumelor de bani necesare platii in avans a taxei de autorizare.
Solicitam pastrarea formulei actuale, respectiv plata in patru rate trimestriale.

Precizam ca cele prezentate mai sus sunt doar cateva aspecte, cele mai importante, legate de prevederile noului act normativ, care contravin propunerilor exprimate de asociatiile de profil in cadrul consultarilor din Consiliul consultativ de pe langa O.N.J.N..”

Rămâneți alături de Casino Life & Business Magazine, prima revistă a industriei de gambling din România, pentru a fi la curent cu cele mai noi știri din lumea jocurilor de noroc.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here