De vorbă cu Andrei Stănescu, noul Director de Vânzări Internaționale, regiunea EMEA

➤ Vă mulțumim că ați acceptat invitația noastră. Am fost foarte curioși să vă întâlnim și să înțelegem ce planuri aveți pentru Newton, dar și să vă urăm bun venit, pentru că știm că sunteți nou în industrie.
Astăzi este o zi flatantă pentru mine și am vrut să vă mulțumesc că ați extins această invitație. Este o onoare incredibilă pentru mine să conduc și să servesc această mare echipă a noastră, ca noul Director de Vânzări Internaționale – regiunea EMEA. În timp ce am văzut un mare succes în trecut, suntem înfometați să facem mai mult. Industria noastră nu respectă tradiția, ci doar respectă inovația. Vă asigurăm că ne îndreptăm spre lucruri mai mărețe și, pe măsură ce tehnologia evoluează și noi evoluăm împreună cu aceasta, misiunea noastră principală este să ne asigurăm că Newton se dezvoltă în lumea digitală, mobilă și în „cloud” și că partenerii noștri prosperă alături de noi. Acesta este un moment critic pentru industrie, iar noi toți trebuie să ne asigurăm că facem tot posibilul pentru a ține pasul cu acest ritm foarte dinamic.

➤ Cine este Andrei Stănescu? Ce vă definește?
Un bărbat simplu, de 30 de ani, împreună cu soția mea de peste 12 ani și foarte norocos să aibă o fiică sănătoasă și iubitoare de 3 ani. Și ca oricine altcineva, multe dintre lucrurile pe care le fac și felul cum gândesc au fost influențate de familia mea și de experiențele mele de viață. Mulți dintre cei care mă cunosc spun că sunt, de asemenea, definit de setea mea pentru învățare și curiozitate. Am tendința să cumpăr mai multe cărți decât pot termina și mă înscriu pentru mai multe cursuri online decât pot să finalizez. În mod fundamental, cred că dacă nu învățăm lucruri noi, nu vom mai face lucruri minunate și utile. Deci familia, curiozitatea și foamea de cunoaștere mă definesc.

➤ Ce ne puteți spune despre trecutul dvs. profesional? Puteți să ne dați un scurt rezumat despre cum ați început în cariera dvs.?
Cariera mea a început în 2007, când am început să lucrez în sectorul financiar, pentru un grup olandez, ING Nederland, pentru care gestionam clienții de retail din România. După aceea, m-am mutat în Orientul Mijlociu pentru a lucra pentru Horizon – un grup de companii, pentru a gestiona clienți din această parte a globului, și în această perioadă am lucrat în Beirut, Doha și Dubai, în timpul expansiunii și creșterii regiunii. A fost o experiență încântătoare, care m-a învățat destul de mult să lucrez în medii interculturale vaste, cu oameni de rase și religii diferite. În 2011, am decis să mă mut înapoi România și să-mi consolid cariera în BPO (Business Processes Outsourcing) și în IT, lucrând în următorii ani numai pentru companii americane. Am început cu CGS Inc., o companie cu sediul în New York, cu birouri în întreaga lume, pentru care am lucrat la proiectul AOL (America Online), unul dintre cei mai mari ISP din SUA. Următorul capitol a inclus una dintre cele mai mari corporații din lume, Oracle Corp, o companie cu mai multe miliarde de dolari, cu peste 100.000 de angajați. Aici am petrecut 4 ani în două roluri diferite, acoperind inițial Marea Britanie și Irlanda, vânzând suport tehnic pentru diviziile hardware, software și middleware ale Oracle, cu o varietate de produse din portofoliul acestora, cum ar fi toate serverele care au venit cu achiziția SUN Microsystems, dar și Siebel, Primavera, Hyperion, Oracle Database și multe altele. În timp ce încă eram în Oracle, am profitat de ocazia de a avea nouă provocare, vânzând o versiune Enterprise a MySQL, una dintre cele mai bune și utilizate soluții de baze de date din lume, care este open source. Timp de doi ani m-am ocupat de Israel și Africa de Sud, servind clienții din toate domeniile industriei, cum ar fi bancar, telecomunicații, outsourcing, petrol și gaze, electric, jocuri de noroc, divertisment și altele. Ultima pe lista companiilor americane pentru care am lucrat este IXIA, compania din Santa Rosa, din California, specializată în producția și fabricarea echipamentelor de testare în rețea. Aici am fost Channel Manager EMEA, responsabil cu toate parteneriatele cu distribuitorii și reselleri din întreaga Europa, Orientul Mijlociu și Africa, responsabil cu venituri de peste 45 mil. USD anual, precum și creșterea amprentei noastre în regiune.
Când s-a născut fiica noastră, pentru mine a început un nou capitol profesional, care a venit cu o schimbare majoră a industriei, de la sectorul IT la industria bunurilor de consum (CG). Am lucrat timp de peste doi ani pentru cel mai mare producător de bunuri de folosință îndelungată din lume, Goodbaby International, o companie de miliarde de dolari, cu peste 23.000 de angajați, acoperind piața Europei de Est, cu o cifră de afaceri de peste 9 mil, având în superiviziune mai multe brand-uri de renume, printre care Cybex, GB, Evenflo și CBX.
Și acum, înapoi la IT. Următorul meu capitol se numește Newton.

➤ De ce ești aici? De ce această industrie și de ce acum?
Sunt aici din același motiv ca majoritatea colegilor mei care s-au alăturat echipei Newton – pentru a schimba lumea divertismentului prin tehnologie care le permite oamenilor să facă lucruri uimitoare. Știu că poate suna hiperbolic șI totuși este adevărat. Am făcut-o, o facem astăzi și suntem echipa care o va face din nou.
Noi, ca o generație, suntem la o intersecție. Cred că în decursul următorului deceniu calculul va deveni și mai omniprezent și inteligența va deveni ambientală. Coevoluția software-ului și a noilor factori de formă hardware va intermedia și digitaliza, multe dintre lucrurile pe care le facem, experiență în afaceri, viață și întreaga noastră lume. Acest lucru va fi posibil printr-o rețea tot mai mare de dispozitive conectate, o capacitate incredibilă de calcul din cloud, informații de la Big Data și Inteligență Artificială.
Aceasta este o lume alimentată de software. Iar Newton se bazează pe o echipă fantastică, plină de oameni uimitori, experți în domeniile lor respective, care ne vor adânci prezența pe piața locală și ne vor ajuta să ne extindem amprenta în alte zone importante din întreaga lume.
Sunt aici pentru că avem o capacitate de neegalat de a face un impact și am o mare încredere în puterea colectivă a echipei Newton. Și această industrie este foarte potrivită pentru mine personal, foarte dinamică, fără nici o zi identică cu precedenta.

➤ Care sunt planurile tale atunci? Care este viziunea ta pentru ambițiile de creștere ale Newton-ului?
Astăzi ne-am concentrat pe o gamă mai largă de dispozitive șI servicii. Pe măsură ce așteptăm cu nerăbdare viitorul, trebuie să ne oprim la ceea ce Newton poate contribui în mod unic la lumea jocurilor de noroc și a divertismentului. Oportunitățile viitoare vor cere să reimaginăm o mulțime din ceea ce am făcut în trecut, pentru o lume mobilă și în cloud și să facem lucruri noi și inovatoare.
Suntem singurii care putem valorifica puterea software-ului și îl putem livra prin dispozitive și servicii care împuternicesc cu adevărat fiecare individ și fiecare partener și client. Suntem o companie cu istorie și continuăm să ne concentrăm în construirea platformelor și a ecosistemelor care creează oportunități noi parternerilor noștri.

➤ Atunci ce veți face în continuare? Cum va căuta 2019 echipa Newton?
Pentru a parafraza un citat al lui Oscar Wilde, trebuie să credem în imposibil și să eliminăm improbabilul.
Aceasta începe cu claritatea scopului și a sensului misiunii care ne va conduce să ne imaginăm imposibilul și să-l livrăm. Trebuie să acordăm prioritate inovării centrate pe valoarea de bază a noastră de a împuternici rețeaua noastră parteneră să “facă mai mult”. Am ales un set de activități de mare valoare ca parte a strategiei noastre pe termen lung. Și cu fiecare lansare de servicii și lansări de produse, trebuie să aducem mai multe inovații în jurul acestor scenarii.
În continuare, fiecare dintre noi trebuie să facă cea mai bună muncă, să conducă și să contribuie la schimbarea culturală. Uneori subestimăm ce putem face fiecare pentru a face lucrurile să se întâmple și uneori supraestimăm ceea ce trebuie să facă alte persoane pentru a ne deplasa înainte. Trebuie să schimbăm acest lucru.
În cele din urmă, cred cu adevărat că fiecare dintre noi trebuie să găsească un sens în munca noastră. Cea mai bună lucrare se întâmplă atunci când știi că nu este doar o muncă, ci ceva care va îmbunătăți experiența câștigată de partenerii noștri și va împuternici afacerea lor, la noi înălțimi. Aceasta este ocazia care ne conduce pe fiecare dintre noi în această companie.
Multe companii aspiră să schimbe lumea jocurilor și a divertismentului. Dar foarte puțini au toate elementele necesare: talent, resurse și perseverență. Newton a dovedit că are toate cele trei din abundență. Și, în calitate de nou Director de Vânzări Internaționale, nu pot să cer o fundație mai bună și sunt sigur că vom continua să construim pe ea.

➤ Vă mulțumim din nou pentru că ați fost de acord să vă întâlniți și să discutați cu noi. A fost o plăcere să vă cunoaștem pe dumneavoastră, persoana, dar și profesionistul. Putem să vă dorim doar toate cele bune în această nouă provocare!
Și eu doresc să vă mulțumesc încă o dată pentru oportunitatea de a vă adresa publicului Casino Life & Business Magazine. Sunt încrezător că cititorii dvs. vor afla mai mult de la noi în curând și vor avea ocazia să ne vadă cum să ne desfășurăm portofoliul extins la EArena Expo 2019. Și cu prezența noastră acolo aș dori să îi reasigur pe partenerii și clienții noștri continuă să lucreze, să dezvolte și să inoveze. Așteptăm cu nerăbdare să vă vedem și acolo!

Articolul precedent#CasinoLife
Articolul următorBogdan Coman, speaker la MARE BALTICUM Gaming Summit 2019