Michelle Cummins a traversat Canalul Mânecii, a trecut prin câteva ţări şi prin câteva zeci de cazinouri, până când, în 1994, a ajuns în România. De atunci nu a mai plecat de aici, şi probabil că n-o va face până când nu va duce la bun sfârşit ceea ce şi-a propus.

CÂND AŢI INTRAT ÎN INDUSTRIA DE GAMING?

Aveam 18 ani şi încercasem deja câteva joburi de zi, dar, sincer, mi s-a părut foarte dificil să mă trezesc dimineaţa. Mama mi-a sugerat atunci că poate ar trebui să ocup postul de Trainee Dealer în Southport (NV Angliei), întrucât s-ar putea ca munca de noapte să mi se potrivească mai bine. Asta se întâmpla în 1985, iar azi, după 24 de ani, încă mai lucrez în industria cazinourilor. S-a dovedit a fi alegerea potrivită pentru mine! Faptul că am urcat de-a lungul timpului pe scara ierarhică, de la trainee dealer, dealer, inspector, pit boss, trainer şi casino manager în nouă ţări din Europa şi Africa mi-a oferit o experienţă vastă, de nepreţuit pentru actuala mea poziţie, cea de manager general.

CE PĂRERE AVEŢI DESPRE PIAŢA JOCURILOR DE NOROC DIN ROMÂNIA?

Am venit în România, prima dată în 1994, ca să lucrez la Casino Bucur. În perioada aceea, cred că mai erau doar trei cazinouri în Bucureşti.

Nu ştiu ca în acel an să mai fi existat cazinouri care să ofere băuturi şi mâncare gratuit, petreceri sau tombole. Casino Bucur a fost primul care a introdus această noutate pentru oaspeţii săi, demers extrem de favorabil pentru afacere la acel moment, dar şi unul care a afectat, în cele din urmă, piaţa. Fiecare cazino a fost nevoit, din momentul acela, să facă acelaşi lucru, fapt care a complicat totul, acum, toţi jucătorii aşteaptând să fie serviţi gratuit. Nicăieri, în lume, nu se mai întâmplă acest lucru; cazinourile nu sunt atât de generoase, iar ofertele complementare se fac în concordanţă cu valoarea jucătorului. În ultimii ani a devenit tot mai uşor de remarcat că investiţiile în cazinourile din România au crescut, afacerile au devenit mai mari, iar exploatarea unor tehnologii inovatoare face ca business-ul în domeniu să se transforme constant. Cazinourile de astăzi sunt mult mai sofisticate decât cele care existau în anii 1990.

CE JOB AVEAŢI CÂND AŢI VENIT PRIMA OARĂ ÎN ROMÂNIA?

Am venit ca pit boss şi training manager la Casino Bucur. Cred că am pregătit peste 300 de persoane să devină dealeri, şi este o plăcere pentru mine să mă întâlnesc cu ei acum, mai ales că unii dintre ei au devenit manageri de cazino sau au performat în alte direcţii.

CE NE PUTEŢI SPUNE DESPRE REŢEAUA DIN CARE FACE PARTE CASINO BUCHAREST?

Casino Bucharest face parte din Casinos Austria International Group, structură care operează 67 de cazinouri din întreaga lume. Originile companiei datează din 1934, în Austria, iar operaţiunile sale internaţionale au început în 1977. În 2008, Casinos Austria Group şi-a extins aria de acţiune şi asupra Austrian Lotteries, iar grupul oferă acum, în afară de cazinouri, loterii, pariuri sportive, sloturi şi video loterie. Aria de produse şi acoperirea internaţională au crescut extrem de dinamic, acum fiind o adevărată provocare să lucrezi pentru Casinos Austria Group.

SPUNEŢI-NE MAI MULTE DESPRE CASINO BUCHAREST!

Casino Bucharest a fost cel dintâi deschis în România, după evenimentele din 1989, şi a funcţionat neîntrerupt în cadrul Hotelului Intercontinental, din 1991. Iniţial, Hotel Intercontinental deţinea pachetul majoritar de acţiuni, însă acum, Casinos Austria International deţine 99 la sută din operaţiuni, în timp ce Intercontinental mai are în portofoliu doar 1 la sută. În ultimii 18 ani am avut şansa de a învăţa de la oaspeţii noştri şi ne-am adaptat la nevoile lor, străduindu-ne să le fim pe plac.

Eleganţa contemporană a Casino Bucharest creează un mediu intim şi discret de gaming, în care, pentru maximizarea confortului clienţilor, am ales să operăm 14 mese de joc care funcţionează cu o singură monedă. Moneda pe care am ales-o, după o cercetare detaliată, este euro. Şapte dintre mesele de joc sunt Ruletă Americană, patru Blackjack şi trei variaţiuni de Poker. Am creat mai degrabă un Club al Jucătorilor decât un cazino în formulă clasică; specialitatea noastră sunt jocurile de masă, cu accent pe discreţie, confortul jucătorilor, siguranţă şi calitate.

Noi credem că oferim cele mai favorabile reguli de joc şi plătim procentaje atrăgătoare pentru jucătorii din România, serviciile noastre fiind pliate pe gusturile celor mai pretenţioşi clienţi; limite personalizate, băuturi de cea mai bună calitate, ţigări şi răcoritoare, precum şi o gamă amplă de mâncăruri proaspăt pregătite din meniul a la carte oferit de bucătarii de la Hotel Intercontinental. Cel mai mare atu al nostru este, dincolo de toate, o echipă prietenoasă şi foarte profesionistă, care face tot posibilul pentru a se asigura că oaspeţii beneficiază de servicii exemplare.

CARE SUNT PLANURILE DE VIITOR PENTRU CASINO BUCHAREST? INTENŢIONAŢI SĂ EXTINDEŢI REŢEAUA?

Ne-am gândit la o astfel de extindere, dar nu am făcut-o până acum din cauza incertitudinii în ceea ce priveşte legea cazinourilor, mai ales după 2004, când o nouă lege a fost luată în discuţie. Am văzut atât de multe variante şi am auzit atât de multe zvonuri referitoare la limitările artificiale ale numărului de licenţe sau la restricţiile referitoare la locaţii, încât nu avea niciun sens să facem investiţii anticipat. Acum, că noua lege a fost în cele din urmă introdusă, trebuie să ne luăm timpul necesar pentru a decide ce facem mai departe; este încă prea devreme pentru a ne face planuri ferme de viitor. Cred că România are un mare potenţial, iar atunci când economia va ieşi din criza actuală, şi când nivelul de trai se va îmbună tăţi, acesta se va manifesta evident, mai ales că numărul de cazinouri raportat la numărul de locuitori din România (doar un cazino la 1 million de oameni) este mai mic decât în multe alte ţări europene.

SUNTEŢI ŞI PREŞEDINTELE ASOCIAŢIEI CAZINOURILOR DIN ROMÂNIA. CE NE PUTEŢI SPUNE DESPRE ACEASTĂ ASOCIAŢIE?

Asociaţia a fost înfiinţată la finele lui 2007, după discuţii între Casinos Austria International şi Queenco, ca urmare a lipsei unei reprezentări propice a operatorilor din domeniul jocurilor de noroc. Mai există o altă asociaţie în domeniu, dar atenţia lor a început să se deplaseze către afacerile cu sloturi, iar noi căutam o asociaţie reprezentativă dedicată afacerilor din cazinouri, o asociaţie care să fie transparentă, care să comunice deschis, care să reprezinte ideile tuturor membrilor săi, clar şi fără echivoc. De aceea am decis să înfiinţăm o nouă asociaţie, iar Olympic Entertainment ni s-a alăturat. Din 2007 am colaborat foarte strâns pe probleme de securitate şi supraveghere, organizâ nd traininguri şi schimburi de informaţii, iar acum acţionăm în sensul sporirii responsabilităţii reprezentanţilor industriei cazinourilor mai ales din punct de vedere social. Am colaborat, de asemenea, pentru a ne asigura că punctul nostru de vedere a fost bine înţeles în dezvoltarea noii legi privitoare la jocurile de noroc. Dacă avem întrebări legate de politici sau proceduri ne putem adresa Asociaţiei Cazinourilor Europene, al cărei membru (şi unic reprezentant al României) suntem de la începutul anului 2008.

CE NE PUTEŢI SPUNE DESPRE NOUA LEGE A JOCURILOR DE NOROC?

Legea jocurilor de noroc, publicată în 1999, nu ar fi putut anticipa evoluţia tehnologică şi dezvoltarea pe care avea să o cunoască industria de gaming, şi de aceea, în prezent, nu mai făcea faţă sarcinii de a stabili reguli şi reglementări pentru industria de gaming din secolul XXI. De aceea, am susţinut idea elaborării unei noi legi a jocurilor de noroc, încă din momentul în care această idee a apărut pentru prima dată, în 2004.

Proiectul legii, aprobat pe 26 iunie 2009, este rezultatul multor sute de ore de dezbateri şi discuţii între operatorii privaţi, asociaţiile din domeniul jocurilor de noroc şi autorităţi.

Clasificările sunt acum mai clare, reglementările sunt mai detaliate, iar legea ia în calcul noi jocuri şi tehnologii disponibile industriei de gaming.

Introducerea unui sistem de licenţiere va trebui să ducă, în cele din urmă, la o reducere a birocraţiei inutile cu care se confruntă atât autorităţile, cât şi operatorii. Introducerea unei taxe substanţiale de licenţiere şi creşterea foarte abruptă în ceea ce priveşte taxele aplicate jocurilor de noroc, cererile referitoare la capital şi garanţii vor constitui cauza îngrijorării unora dintre operatori. Cu toate acestea, credem că noul sistem de taxare a unităţilor de cazino (mese şi sloturi), comparativ cu taxele aplicate pe venituri şi pe profit, vor face ca sistemul fiscal să fie unul mai transparent şi mai uşor de controlat, ceea ce va conduce la reducerea evaziunii fiscale şi în cele din urmă la asigurarea unui mediu competitiv mai corect. Rezultatul va fi o reglementare naturală şi corectă a pieţei jocurilor de noroc, o piaţă care va atrage operatori serioşi, ceea ce va duce la o industrie de gaming mai responsabilă în România.

CE OBIECTIVE ÎŞI PROPUNE ASOCIAŢIA, PE PIAŢA DIN ROMÂNIA?

Cazinourile sunt demonizate în media, în acest moment, şi nu sunt privite cu ochi buni de către autorităţi, iar obiectivul nostru major este să facem ca jocurile de noroc să fie acceptate ca o industrie perfect legală şi responsabilă din punct de vedere social, care este benefică ţării. Legislaţ ia şi fiscalitatea transparentă şi clară este esenţială pentru acest proces, iar eliminarea taxelor para-fiscale aplicate jocurilor de noroc a fost un elemnt important, pentru care am făcut un lobby foarte serios; eliminarea lor va clarifica şi simplifica taxarea şi controlul asupra jocurilor de noroc. Ne străduim să îmbunătăţim standardele în toate sectoarele industriei de cazinou, de la probleme de securitate, practici de angajare şi training, până la politici de gaming responsabil. Vrem să eliminăm câte ceva din teama şi ignoranţa cu care este privită această industrie, şi vrem să demonstrăm că reprezentăm o opţiune serioasă pentru cei care caută o carieră provocatoare şi incitantă. Ca parte a acestui proces, vom găzdui un Campionat Românesc pentru Dealeri, şi vom trimite câştigătorul să reprezinte România la Campionatul European al Dealerilor, din 2010.

Articolul precedentCHAPLIN AFURISESTE GOANA DUPA AUR
Articolul următor10 PENTRU ELENA DIN BALCANI – O experienta precum cea de la Eurovison te schimba enorm

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.