La Luxury Show au fost prezentate cele mai frumoase şi cele mai scumpe obiecte din oferta a peste 200 de companii al căror nume nu mai are nevoie de nici o prezentare: Autoitalia, Bentelli, Casa Auto, Diamandis Center, Harley Davidson, Langellotti, Exclusive Yacht Design, Nautica Yachts, Ţiriac Air, Vinexpert şi altele. Printre expozanţi s-au regăsit branduri precum Sunseeker sau Bavaria (iahturi), Maserati, Ferrari sau McLaren (auto), Vertu sau Motorola (telefoane mobile), Ovo Design (mobilier).
BOGAŢII FAC ECONOMII
Şi totuşi, efectele crizei mondiale s-au făcut simţite. Încasările au fost de 1,2 milioane de euro, mai mici decât cele înregistrate anul trecut.
Primul produs de lux vândut a fost un jacuzzi imens cu televizor încorporat, pentru care noul proprietar a plătit 30.000 de euro. Au urmat comenzi pentru patru limuzine Maserati Quattroporte, automobil al cărui preţ ajunge la 142.000 de euro, şi care se livrează cu şofer aflat la dispoziţia proprietarului pentru şase luni. „Promoţiile“ au însoţit şi modelele Maserati Granturismo şi Granturismo S. La cumpărarea unei astfel de maşini primeai cadou un ceas Audemars Piguet sau un set de genţi de călătorie marca Salvatore Ferragamo, al cărui preţ de retail se ridică la aproape 6.500 de euro.
În topul celor mai bine vândute produse au intrat şi plasmele care odată oprite se transformă în oglindă. S-au vândut peste 20 de exemplare, cu 5.600 de euro bucata.
Foarte căutate au fost şi telefoanele Vertu, din colecţiile Signature şi Ascent TI Ferrari, la care preţurile urcau până la 26.000 euro bucata. Toate cele nouă aparate expuse au dispărut din stand încă din primele zile ale târgului. Bineînţeles că doamnele au fost mai puţin interesate de maşini şi gadgeturi. Astfel, s-au vândut bijuterii cu pietre preţioase, diamante chiar şi de zece carate, în valoare de peste 200.000 de euro. Pe lângă acestea, special pentru reprezentantele sexului frumos, expoziţia a inclus prezentări de creaţii de modă şi produse pentru întreţinere şi înfrumuseţare.
Alţi cumpărători au plecat acasă cu obiecte de mobilier unicat, placate cu foiţe din aur sau argint: bibliotecă şi şemineu – 50.000 euro bucata, un dormitor regal – 38.000 euro, piese de mobilier cu cristale Swarovski. Nu mai puţin de 15 astfel de şeminee vor decora locuinţele unor români cu dare de mână.
ROMÂNII VOR SĂ SE SIMTĂ CA JAMES BOND
Cei mai mulţi vizitatori s-au oprit să admire ambarcaţiunea condusă chiar de James Bond, în ultimul său film. Sunseeker Super Hawk 43, ediţie limitată, în lume existând doar zece astfel de exemplare, are două motoare de 750 de cai putere şi finisaje de top, din carbon, piele albă şi lemn de nuc. Preţul e şi el pe măsură: 460.000 de euro.
Şi maşina preferată a cunoscutului spion a avut succes printre cei care au călcat pragul târgului. Aston Martin, ediţie limitată, care costă 225.000 euro, are interiorul lucrat manual, iar nuanţele de alb şi roşu sunt unice în lume.
Romexpo si Euroexpo, organizatorii celei de-a treia ediţii a Luxury Show, au anunţat că evenimentul din acest an a necesitat un buget de investiţii de 500.000 de euro, valoarea totală a obiectelor expuse fiind de 60 de milioane de euro. „Oraşul Luxului“ s-a întins atât pe orizontală, cât şi pe verticală, cuprinzând patru zone: Luxury Marina; Luxury Night; Life Living in Luxury City; Luxury Mall. Din seria „Millionaire Faire“ au fost organizate evenimente similare la Moscova, München, Shanghai, Istanbul, Amsterdam.