Interviu cu Arjan Korstjens, Director, Casino Marketing Academy

Este marketingul modern soluția pentru era digitală?
Multumesc de intrebare. În calitate de Marketer, voi spune întotdeauna că Marketingul este soluția pentru multe lucruri. Când întrebi ChatGPT care este definiția Marketingului, se spune: „Marketingul poate fi definit ca procesul de identificare, anticipare și satisfacere a nevoilor clienților”. Dacă citești asta, pur și simplu spune că trebuie să-i asculți pe ceilalți și să te pui în pielea lor înainte de a putea convinge pe cineva să facă ceva. În acest fel, nu cred despre lucruri precum „media modernă” și „era digitală” atunci când te uiți la fundamentul marketingului și comunicării. A ști ce îi place și ce are nevoie grupul tău țintă a fost elementul de bază de zeci de ani. Așadar, o cercetare profundă, cunoașterea pieței și a avea perspectivele potrivite sunt importante ca întotdeauna.

Cum poți descrie marketingul digital?
Ceea ce se schimbă este modul în care este livrat conținutul, tipul de conținut pe care trebuie să îl produceți, aspectul și senzația și tonul vocii și da, aici marketingul digital este diferit. Acest lucru este cauzat în principal de modul în care generațiile diferă în modul în care consumă media. Generația părinților noștri, care acum are 80 de ani, a crescut fără televizor și au fost consumatori în primul mare val de tehnologie de consum. VCR, text TV, CD-uri, telefoane mobile și internet cu bandă redusă. Părinții mei, ambii de aproape 80 de ani, sunt încă la curent datorită copiilor mei. Dar modul în care consumă mass-media și informații este într-un ritm mai lent decât al meu. Nu înțeleg toate modurile în care oamenii comunică acum și s-au conectat la unele părți. Întotdeauna m-am considerat foarte priceput la tehnologie, prima mea conexiune la internet datează din 1990 și am fost unul dintre primii cu un mobil, dar în unele cazuri chiar trebuie să mă deconectez. Copiii mei, de 15 și 20 de ani, își consumă conținutul în felul lor. Citirea este depășită și dacă un conținut este mai lung de 30 de secunde trebuie să fie excepțional, altfel îi vei pierde. Prin urmare, marketingul trebuie să se adapteze grupului țintă la care doriți să ajungeți și să le prezinte mesajul în modul în care sunt utilizate. Acum șase ani erai foarte „la modă” când aveai Facebook sau Twitter ca cazinou. Acum? Se uită cineva măcar? Prin urmare, utilizarea marketingului digital a devenit chiar mai dificilă, prea multe canale din care să alegeți, iar canalul și conținutul vor funcționa doar atunci când se conectează direct în grupul țintă.

Care vor fi caracteristicile viitoarelor moduri de joc de noroc?
Această schimbare de atenție ar putea duce la concluzia că trebuie să ne schimbăm și oferta produsului nostru de cazinou, dar nu cred asta. De asemenea, copiii din generația Z joacă ore și ore. Deci nu înseamnă că nu poate fi convins să joace mult timp. Faptul că ei consumă media în format gustare nu înseamnă că și jocurile trebuie să se schimbe în format gustare. În acest sens, mă gândesc mereu la discuțiile din industria noastră de acum zece ani și ceva. Se apropia Milenialul și acesta era sfârșitul industriei… Trebuia să facem jocuri bazate pe îndemânare, altfel nu se jucau. Sau faci social media, sau fii la modă, sau… N-am crezut niciodată asta. Da, când milenialii aveau douăzeci de ani nu erau deosebit de interesați, dar, să fiu sincer, când aveau douăzeci de ani grupul nostru principal de vizitatori? Întotdeauna am spus: așteptați până când milenialii își iau o casă, își încep o slujbă normală și își fac copii. Atunci îi vom vedea. Și ce se întâmplă acum? Milenialii se dovedesc, de asemenea, să se dezvolte ca oameni normali, nu că sunt în treizeci de ani. Nu este vorba despre schimbarea caracteristicilor. Jocurile de noroc sunt ceva diferit de a juca jocuri. Să-ți pui fundul, propriii bani în joc pentru a câștiga este o emoție. Aceasta declanșează un răspuns neuropsihologic și acesta este caracterul principal al produsului nostru. A nu finaliza un nivel în Candy Crush NU ESTE același lucru cu a pierde 10 EUR într-un joc. Nici unul nu oferă împușcarea multor oameni în Grand Theft Auto același sentiment de câștig ca și când jucați 10 EUR pe numărul câștigător de pe Ruletă. Unde altundeva în lume poți schimba 10 € în 350 € în mai puțin de 90 de secunde, fără cunoștințe anterioare, fără ani de studii, fără să ridici o mână?

Vor muri jocurile de noroc tradiționale? Ce părere aveți despre fanii land-based? Ar trebui să apeleze la jocurile de noroc digitale?
Asta răspunde și la ultima ta întrebare: vor muri jocurile de noroc tradiționale. Nu, sigur că nu. Jocurile de noroc sunt jocuri de noroc și sunt la fel de vechi ca omenirea. Întotdeauna spun că este a doua cea mai veche profesie din lume. Asta nu înseamnă că nu trebuie să ne schimbăm mediul și contextul în care oferim produsul nostru. În opinia mea, cazinourile „de modă veche”, doar cu o ofertă tradițională vor muri. Și cu asta mă refer și la cazinourile online! Cinematograful din zilele noastre nu arată ca cinematografele din anii optzeci. Parcurile de distracție și plimbările sunt diferite de acum douăzeci de ani. Chiar și restaurantele își schimbă conceptul din când în când. Dar la cazinou? Cu excepția unor echipamente digitale, chiar s-au schimbat? Cazinourile își ascultă oaspeții? Știu că majoritatea vă vor spune că da. Dar, în cele mai multe cazuri, le pot dovedi, mergând și discutând cu niște oaspeți și analizând datele că nu sunt. Din păcate, trăim într-o lume în care vom face mâine ceea ce am făcut și anul trecut, pentru că așa am procedat mereu. Da, din când în când văd o nouă abordare plăcută și un cazinou care mă surprinde. Dar de cele mai multe ori văd același vechi, același vechi. În acest sens, cazinourile online au devenit deja de modă veche. Treisprezece într-o duzină. Aceeași interfață cu utilizatorul, aceeași ofertă de jocuri, aceleași jocuri live de studio, aceeași onboarding, aceleași e-mailuri, aceleași bonusuri. Aceiași dinozauri. Singura diferență aici între teren și online? Onlineul încă își poate permite să fie de modă veche și non-unic. Este o piață în creștere și în acele piețe emergente nevoia de inovare este mai mică. Când vin banii, de ce să se schimbe. Dar cazinourile terestre nu au avut același lux? În anii 80, 90 și chiar zerouri. Totuși, acest lux este ceva ce nu își poate permite. Dacă nu se schimbă, vor întâlni aceeași credință pe care o aveau semenii lor acum aproximativ 66 de milioane de ani: „Ce este un meteorit?”

Articolul precedentEASYPAY SYSTEM, expozant important la CEGS23
Articolul următorJoker Poker – care este inspirația din spatele jocului?