The white paper – Propuneri privind actualizarea legislației jocurilor de noroc din Marea Britanie (IV)

Continuăm publicarea unor largi extrase dintr-un important proiect supus dezbaterii pubice de Guvernul Marii Britanii, așa-numitul White Paper.

De Dan Iliovici, Vicepreședinte ROMBET

Beneficiile jocurilor de noroc

Jocurile de noroc pot fi sociabile, pot ajuta la combaterea singurătății și izolării, pot spori plăcerea altor activități și pot fi o distracție valoroasă în sine, deși cuantificarea acestor beneficii este în mod inerent dificilă.
Există, de asemenea, beneficii economice de a avea o industrie bine reglementată pentru a satisface această cerere.
Sectorul jocurilor de noroc contribuie, de asemenea, în mod semnificativ la alte industrii, inclusiv sportul, publicitatea și cursele (…).
Jocurile de noroc pot contribui, de asemenea, la turism, de exemplu în orașele de pe litoral din toată țara sau în cazinourile de lux care atrag vizitatori bogați de peste mări care cheltuiesc într-o serie de alte sectoare în această țară.
În plus, unele produse de jocuri de noroc permit organizațiilor caritabile și altor organizații necomerciale, cum ar fi cluburile sportive, să strângă fonduri valoroase.

După această precizare, continuăm prezentarea pe larg a documentului.

Protecții curente
8. Această secțiune face un bilanț al protecțiilor existente pentru jucătorii de noroc online pentru a contextualiza propunerile prezentate mai târziu în acest capitol. Jocurile de noroc online sunt un sector pe deplin reglementat, iar regulile care îl guvernează sunt în mare măsură stabilite în condițiile de licență sau standardele tehnice pentru operatorii de la distanță, mai degrabă decât în statut. Acest lucru permite ca cerințele să fie mai detaliate și să fie modificate mai rapid în timp pentru a răspunde schimbărilor tehnologice sau noilor riscuri pentru consumatori. Protecții aplicate de consummator.
9. Toți operatorii online licențiați trebuie să ofere clienților o serie de instrumente care să îi ajute să joace în siguranță, cum ar fi declarațiile privind activitățile de jocuri de noroc, funcționalitatea „time out” și facilități pentru a stabili limite de cheltuieli. În timp ce utilizarea acestor instrumente de către clienți este voluntară și operatorilor li se oferă un grad de discreție în ceea ce privește modul în care sunt proiectate, există cerințe atașate anumitor instrumente. De exemplu, opțiunea de a seta o limită de depunere trebuie să fie disponibilă pentru toți clienții din momentul în care deschid pentru prima dată un cont sau depun fonduri, iar creșterea limitei de depozit trebuie să dureze cel puțin 24 de ore pentru a intra în vigoare.
10. În timp ce majoritatea instrumentelor de gestionare a jocurilor de noroc sunt furnizate pentru a ajuta clienții să joace în siguranță, toți operatorii trebuie să ofere, de asemenea, facilități de auto-excludere pentru a-i ajuta pe cei care doresc să renunțe complet la jocurile de noroc. În martie 2020, a devenit obligatoriu pentru operatorii licențiați să se înscrie la GAMSTOP, schema de auto-excludere pentru mai mulți operatori. Conform transmiterii GAMSTOP către comitetul selectat DCMS, care a fost publicată în martie 2023, 345.000 de persoane s-au înregistrat în sistem din aprilie 2018.

joc responsabil

11. Alte sectoare și organizații non-profit pot, de asemenea, ajuta consumatorii să-și gestioneze jocurile de noroc. Aproximativ 90% din conturile curente din Regatul Unit de la băncile de retail oferă acum blocarea “opt-in” a jocurilor de noroc care împiedică plățile cu cardul către companiile de jocuri de noroc odată activate. Instrumente similare sunt din ce în ce mai disponibile de la alți furnizori de plăți, cum ar fi PayPal. Servicii precum Gamban și BetBlocker permit, de asemenea, consumatorilor să blocheze accesul la aplicațiile și site-urile de jocuri de noroc de pe dispozitivele de internet. Atunci când sunt utilizate împreună cu auto-excluderea, plata și blocarea site-urilor web pot adăuga un nivel suplimentar de protecție pentru persoanele care se recuperează din cauza jocurilor de noroc.

Protecții aplicate de operatorii de jocuri de noroc
12. Cu toate acestea, deși aceste instrumente sunt utile pentru mulți jucători online, ele nu sunt suficiente pentru a atenua pe deplin riscurile, așa că există și o serie de obligații pentru operatori de a identifica și preveni daunele legate de jocurile de noroc. Toți operatorii trebuie să monitorizeze comportamentul jucătorilor și să folosească multitudinea de date pe care le au la dispoziție pentru a-i identifica pe cei care ar putea fi expuși riscului și să ia măsuri pentru a-i proteja, în conformitate cu îndrumările detaliate ale Comisiei. Acolo unde este necesar, acțiunile întreprinse trebuie să includă încurajarea sau solicitarea unui jucător să stabilească limite, semnalizarea activă a serviciilor de asistență, suspendarea marketingului în cazurile în care există indicatori puternici de prejudiciu și suspendarea sau închiderea unilaterală a conturilor.
13. În timp ce abordările operatorilor pentru a realiza acest lucru variază, regulile consolidate ale Comisiei pentru jocuri de noroc, care au intrat în vigoare în septembrie 2022 și februarie 2023, clarifică responsabilitățile operatorilor în ceea ce privește interacțiunea cu clienții și coerența mandatului în întregul sector. Aceste reguli specifică șapte categorii relevante de „indicatori de prejudiciu” pe care toți operatorii trebuie să le monitorizeze din momentul deschiderii contului (Figura 4) și stabilesc modul în care operatorii trebuie să adapteze acțiunile pe care le întreprind pe baza acestor indicatori comportamentali.

Figura 4: Operatorii online „Indicatori de prejudiciu” trebuie să monitorizeze și să exemplifice indicatorii constitutive

Sursa: Comisia pentru jocuri de noroc, consultarea Ghid de interacțiune cu clienții la distanță*1

14. În plus, autoritatea de reglementare stabilește, de asemenea, Standardele tehnice de la distanță care conturează standardele tehnice și de securitate pentru operațiunile de jocuri de noroc de la distanță. Pe lângă specificarea modului în care ar trebui să funcționeze anumite protecții la nivel de cont, acestea includ reguli specifice pentru proiectarea produselor de jocuri de noroc online, menite să se asigure că jocurile funcționează într-un mod responsabil din punct de vedere social și nu încurajează activitățile de jocuri de noroc potențial dăunătoare. În cadrul strategiei de testare a produselor a Comisiei, care a fost actualizată în februarie 2020, jocurile sunt supuse testării înainte de lansare pentru caracter aleatoriu și echitabil și, odată lansate, sunt supuse auditurilor anuale de către casele de testare.
15. În februarie 2021, Comisia pentru jocuri de noroc a anunțat standarde revizuite pentru jocurile de slot online, pentru a le face mai sigure prin design. Acestea oglindesc multe dintre controalele existente ale aparatelor de jocuri și abordează unele dintre caracteristicile care exacerbă riscul jucătorilor; de exemplu, creșterea intensității jocului sau încurajarea unei percepții false a jocului, cum ar fi senzația de a controla rezultatul jocului sau a crede că un joc este datorat unei plăți.
16. În cele din urmă, există și o serie de alte controale universale pentru a face experiența de jocuri de noroc online mai sigură, impuse în mare parte prin condițiile de licență operatorilor de jocuri de noroc. De exemplu, există măsuri puternice de verificare a vârstei pentru crearea de conturi pentru a preveni jocurile de noroc ale copiilor, retragerile inverse au fost interzise din octombrie 2021 (pe baza ghidurilor emise în mai 2020), iar utilizarea cardurilor de credit pentru a juca online a fost interzisă în aprilie 2020 , despre care dovezile sugerează că a fost util în prevenirea prejudiciului*2.

(continuarea în ediția următoare)

––––––––––––––––––––––––––-
*1 https://www.gamblingcommission.gov.uk/guidance/customer-interaction-guidance-for-remote-gambling-licensees-formal-guidance
*2 https://www.gamblingcommission.gov.uk/news/article/gambling-commission-publishes-interim-evaluation-on-the-successful

Articolul precedentFedBet: înțelegem și acceptăm necesitatea noilor măsuri legislative. Pledăm pentru un sistem legislativ și fiscal predictibil
Articolul următorIRI Travel: Românii aleg din nou ofertele early booking