de Dragos OHR
Un prieten bun mi-a spus odată: ” Prietene dacă te gândeşti vreodată să te însori eşti un dobitoc! Dar nu te judec… Însă dacă te gândeşti să rămâi cu o singură maşină mai mult de 5 ani atunci noi nu mai avem ce discuta… Trebuie să te bucuri de cât mai multe doamne … pe patru roți…”
Nu știu cum se întâmplă lucrurile bune în viața ta dar în cazul meu, toate vin vara… Așa că într-o zi în care soarele rânjea șăgalnic pe cerul azuriu , primesc un telefon de la un prieten prin care îmi prezenta succint o aventură de două zile prin cele mai frumoase locuri ale României alături de două domnițe pe patru roți… A ținut totul acoperit în mister și asta m-a intrigat al naibii de mult. Am acceptat.
Dimineața celei de a doua zile. Am plecat furios de repede spre Bucureşti. Nu aveam nici cea mai vagă idee ce urma să se întâmple… „Prietene nu te grăbi…flota ne aşteaptă!” Imi zic: Asta e tot?? Curiozitatea mă omora şi goneam ca un nebun pentru a dezvălui misterul. Ajungem în Bucureşti – Bulevardul Gheorghe Şincai , ora 17.45…o parcare obscură ce nu anunţa nimic interesant. Mă uit atent şi printre marea de maşini parcate, două siluete perfecte îmi sar in ochi…O doamne!! Dacă nu eşti un împătimit al frumoaselor pe 4 roţi nu vei putea simţi asta niciodată…mă apropii cu paşi mici şi sfioşi de ele..nu vreau să le trezesc.
Privesc cu admiraţie şi uimire si un amalgam de gânduri şi trăiri intense zburdă libere prin minte…Îmi zic: Intr-o bună zi voi stăpâni una din aceste bestii. Vă rog daţi-mi voie să vi le prezint : Noul Range Rover Autobiography şi noul model sport produs de cei de la Jaguar – F-type!! Eram gata de aventură prin frumoasa Românie! 3 zile în care vom hoinări şi vom exploata la maximum aceste două frumuseţi. O echipă tânără alimentată cu adrenalină era pregatită…
Pornim motoarele…O simfonie a turaţiilor se declanşează…Daa!! Sunt vii!! Mârâitul strident, agresiv şi brutal al răutăciosului motor de 3.0 litri V6 alimentat cu 340CP ce aparţine Jaguarului se împleteşte perfect cu sunetul gutural dar liniştit al motorului diesel 3.0 litri V6 de 254CP al Range-ului – parcă e vocea unui bătran care le-a trait și văzut pe toate, ce se adresează unui tânăr neliniştit gata să înfrunte lumea.
Jaguarul este animalic, un prădător înnăscut care vânează tot ce prinde. Cel puţin în Bucureşti făcuse ravagii… După câteva ore bune petrecute în capitală unde am realizat o şedinţă foto în faţa Bibliotecii Naţionale, am plecat spre o nouă locaţie. – Buşteni. Aventura continua. O şedinţă foto într-o locaţie de vis – Castelul Cantacuzino. A urmat Bran şi parcă nu ne mai săturam. Aveam o poftă nebună de condus. Am realizat primul video pe curbele sinuoase ce duc la cetatea Răşnov , insă adevărata provocare urma sa fie Masivul Făgăraş – Transfăgărăşan unul din cele mai frumoase drumuri din lume.
Am ajuns la momentul adevărului – testul suprem al bolizilor noștri avea să fie în compania unei perle a ingineriei civile românești – Transfăgărășan. Două bestii britanice, două temperamente diferite, doi piloti – un singur drum! ! Succesoare a Jaguarului E-type , considerat a fi cea mai frumoasă maşină construită vreodată, F-type nu dezamăgeşte, dovadă că deține titlul de Designul Anului 2013 în lume!
„Fiecare linie a lui F-type are un punct de plecare o direcţie şi o concluzie” – spune directorul de design de la Jaguar, Ian Callum. Jaguarul testat de echipa noastră era echipat cu un motor V6 de 3litri şi 340CP…Cu aşa motor, F-type se simțea în largul lui pe Transfăgărăşan, iar peisajul ajuta al naibii de mult! Mârâitul răutăcios amplificat de ecoul munţilor trecea dincolo de crestele semeţe ale masivului Făgăraș şi se revarsa în văile prăpăstiose. Bine ai venit la noi acasă!
Cât despre Range…Dumnezeule!! Acum am realizat de ce l-au numit Autobiography …Mașina asta nu are nevoie de nici o descriere. Este dovada vie că industria auto a ajuns în acel punct în care mașina își transpune perfect pe limba neagră a șoselei propriile gănduri și aspirații. Iar englezii au reușit să facă cel mai bun SUV de pe piață. Punct.
Acest Range care are o nouă structură de bază din aluminiu și cântărește acum cu 420 de kilograme mai puțin față de predecesorul său, vine echipat inițial cu un motor diesel TDV6 de 3 litri cu sistem start/stop care produce 255 CP și are un cuplu de 600Nm. Bestia neagra așa cum am denumit-o noi.
Ne jucăm de-a șoarecele și pisica pe serpentinele munților și ne ținem respirația la fiecare viraj sperănd să nu fie ultimul… Un asemenea drum cu asemenea mașini nu putea scăpa făra un album foto…Oprim. Liniște cu excepția văntului ce suflă a pustiu și a ticăitului motoarelor care se răcesc… Privesc prin obiectiv – amestec al ingineriei britanice și al purității peisajului românesc – asta da fotografie!! Noaptea-i la chindie și povestea noastră se apropia de final – cai putere, scărțâit de roți, nori de fum, oboseală, adrenalină, Jaguar, Range Rover, .. perfecţiune… A meritat!
Acest tablou pictat cu migală de un împătimit al cailor putere, călătoriei și spiritualitații umane a reprezentat sufletul unui proiect ce ia naștere în colorata și vibranta Romaniei anul acesta – Ace Parade.
Privesc cu licăriri de nostalgie inapoi și îmi dau seama de un lucru : Mariajul omului cu mașina și a mașinii cu natura creează un tot unitar ce va fi expus cu perfecțiune în perioada 10 – 14 septembrie la Ace Parade!