În dialog cu Dragoș Mîndreci Dragos Mindreci

În dialog cu Dragoș Mîndreci, Director General, BETANO România

Ne vom adapta noului context social și economic

➤ Cine este Dragoș Mîndreci?
Am 18 ani de marketing, experiență acumulată în domenii variate precum FMCG, industria bancară și, începând cu 2019, industria gamblingului. În ultimii ani am condus o serie de proiecte digitale în zona plăților biometrice și creditare, aducând un factor de inovație în domeniu, și nu doar pentru piața din România.
Indiferent de domeniu, a fost și este important pentru mine să mă identific cu ceea ce fac. Pornind de la această bază, construiesc împreună cu echipa din care fac parte, pentru a duce afacerile la nivelul următor. Sunt o persoană dinamică, cu ambiții și aspirații puternice.

➤ Cum este trecerea de la sistemul bancar la industria jocurilor de noroc?
Destul de facilă. Ambele industrii sunt în domeniul serviciilor, au ca element central clientul și crează o relație directă cu banii. Banking-ul este un sistem complex, care acoperă foarte multe arii de activitate și, într-o mare măsură, ele se regăsesc și în gambling.

Betano

➤ Cum te ajută experiența bancară în managementul Betano?
Industria bancară are istorie, are trecut, cea mai veche bancă din lume, care încă funcționează cu succes, fiind Banca Monte dei Paschi, înființată în anul 1472. Învățămintele și regulile legate de modelul de dezvoltare al afacerii, de raportare la clienți și modul în care aceștia reacționează în funcție de diferiți stimuli, fac din banking o industrie care merită să fie analizată și de unde avem ce învăța.
Experiența mea în banking a început în perioada de creștere a retailului, înainte de 2008-2009. Am trecut apoi prin perioada de criză efectivă, care a necesitat o reacție și o adaptare a modelului de business și de comunicare cu clientul. Creșterea utilizării tehnologiei de către clienți, scalarea internetului și utilizarea smartphone-urilor au impus măsuri ample de digitalizare a sistemului bancar. Aceste evoluții se regăsesc și în gambling, un domeniu relativ tânăr, dar dinamic și competitiv.
Experiența din banking m-a ajutat să devin mai adaptabil și chiar anticipativ în ceea ce privește înțelegerea etapei în care ne aflăm în industria de gambling. Maturizarea industriei noastre este încă la început. Acest fapt este vizibil în creșterea calității comunicării la nivelul principalilor operatori din industrie, tehnologizarea și trecerea din offline în online, precum și utilizarea noilor tehnologii de inteligență artificiala și încorporarea lor în platformele de gambling online.
În ceea ce privește schimbările pieței, ceea ce trăim în prezent, este oarecum similar cu criza din 2008, iar experiența de atunci mă ajută să iau decizii mai rapide și al căror impact îl pot estima.
Experiența acumulată m-a ajutat totodată să devin un manager asumat și în cunostință de cauza cu privire la ce anume trebuie făcut și ce nu trebuie făcut în aceste momente de schimbare, atât din perspectiva conducerii afacerii locale, dar și cu privire la modul de comunicare și interacțiune cu echipa noastră.
Cu siguranță că toți ne vom adapta noului context social și economic, dar cel mai important lucru este să avem grijă de clienți și de echipele noastre.

➤ Ce înseamnă proiectul BETANO?
Betano România a reprezentat primul exercițiu de expansiune internațional al Kaizen Gaming, companie lider de piață în Grecia și Cipru, prin brandul Stoiximan. Exercițiul a fost condus până la nivelul actual prin implicarea echipelor de la Atena și a echipei locale.
Este un proiect de succes, adus la acest nivel din pasiunea pentru clienți și prin munca depusă, ca și prin grija și respectul pentru toți partenerii noștri.
Acest lucru este confirmat de opinia clienților noștri, dar și de faptul că am fost desemnați ca cea mai bună platformă mobilă de pariuri din lume la EGR Operator Awards 2019, echivalentul Premiilor Oscar în lumea jocurilor de noroc online.

În dialog cu Dragoș Mîndreci, Director General, BETANO România

➤ Cum s-au schimbat jocurile online în conformitate cu noul normal?
În noul context social, filozofia noastră de afaceri, dacă pot simplifica pe cât de mult posibil, am prioritizat:
– Îmbunătățirea, diversificarea ofertei, astfel încât să răspundă nevoilor clienților într-o perioadă în care există un grad ridicat de incertitudine privind derularea evenimentelor sportive;
– Suportul și informarea clienților mai puțin tehnologizați cu privire la modul în care pot beneficia de experiența platformei Betano.
– Îmbunătățirea acțiunilor legate de joc responsabil prin dezvoltarea multor instrumente care să vină în întâmpinarea clienților care au nevoie de o pauză sau care își doresc să își limiteze activitatea din diverse motive. Mai mult, la nivel de grup am dezvoltat în parteneriat cu Microsoft un instrument care folosește Inteligența Artificială pentru detectarea timpurie a comportamentelor predispuse pentru adicție. Această inovație a fost premiată de EGR în 2020 și calificată de juriu ca instrument ce ar trebui standardizat la nivel de industrie.

➤ Cum se manifestă sinergia corporației în compania românească?
Betano este un brand internațional, prezent pe lângă România, Grecia și Cipru și în Portugalia, Germania și Brazilia.
Pentru că suntem la bază o companie de tehnologie, cu aproape 1000 de angajați, cu ambiții de expansiune globală, învățămintele și schimbul de experiență dintre țări reprezintă unul din ingredientele de succes ale dezvoltării noastre.
Workshop-urile și comunicarea permanentă dintre colegii din diferite țări, în funcție de specializare sau tematică, facilitează această creștere.
Acest lucru se întâmplă extrem de natural, având în vedere că suntem o companie care pune oamenii și tehnologia pe primul loc.
Sunt fericit să observ că Betano este o școală bună, este un mediu în care ești încurajat să înveți și să te dezvolți profesional, toți angajații având acces susținut financiar de companie la informații și platforme de companie.

În dialog cu Dragoș Mîndreci, Director General, BETANO România

➤ Care este mesajul pe care Betano vrea să-l transmită în piață?
Suntem aici pe termen lung, cu obiectivul de a crește sustenabil, atât din punct de vedere comercial, cât și din perspectiva implicării în societate.
Am încredere că prin inovație și dedicare vom reuși să rămânem un partener preferat al clienților din România și că vom continua să ne consolidăm prezența pe piața locală, cu beneficii directe pentru economia românească și implicit pentru români.

Vă mulțumim și vă urăm mult succes!

Ediția 130/decembrie se poate citi AICI.