Despre pariuri în perioada critică și noua normalitate cu Radu Ciupercă, Brand Manager Fortuna Entertainment Group (Fortuna & Casa Pariurilor)
Cât din mesajele mixului de media să fie pur brand și cât să fie promoție…
Cum a fost, la voi perioada de blocare atât pentru online cât și pentru offline? Dar redeschiderea?
Fără să ne ascundem după fraze sforăitore, lockdown-ul a fost un șoc pentru toată lumea, deoarece nu ne-am mai confruntat niciodată, în istoria modernă, cu această paradigmă. Totuși, din dorința de a ne adapta repede la noua realitate, alimentată de adrenalina necunoscutului, au ieșit lucruri bune.
În linii mari, planul a fost să eficientizăm costurile, să maximizăm veniturile online și să reușim să atragem cât mai mulți jucători obisnuiți să parieze în agenții.
Strategic, am ales să comunicăm potențialilor clienți faptul că jocurile din agenții sunt disponibile online, iar celor existenți multitudinea de opțiuni non-sport. Tactic, am creat promoții dedicate celor mai populare Sloturi, Jocuri Virtuale sau Loterii și am tratat meciurile de eSports ca pe unele reale.
Circumstanțele speciale au generat decizii speciale, pe care într-o realitate normală nu le-am fi luat, cum ar fi cross-ul dintre branduri, precum cele dintre Ladbrokes și Coral sau Paddy Power și Betfair.
Colegii din retail, cu un ochi pe ordonanțele guvernului și cu altul pe livrarea soluțiilor de dezinfectat, au pregătit redeschiderea din prima zi a închiderii. Reluarea activității a adus o mare bucurie pentru 3.500 de familii care aveau un angajat în agențiile Fortuna sau Casa Pariurilor.
Aveți noutăți pentru clienți?
În primul rând suntem foarte atenți în a asigura un mediu septic și sigur în retail, atât pentru angajați, cât și pentru clienți, prin respectarea numărului maxim de persoane într-o agenție, distanțarea meselor și a sloturilor, luarea temperaturii, portul măștii și existența dezinfectantului.
Noutatea este că, în curând, vom oferi opțiunea plății cu cardul în toate agențiile.
Există o nouă orientare în rapost cu noua normalitate?
Dacă în trecut pariurile sportive reprezentau motorul nostru de achiziție, acum ne concentrăm la fel de mult asupra promovării Cazinoului Online și a Jocurilor Virtuale.
Volumul pariurilor plasate pe eSports crește imens de la un an la altul, dar încă suntem departe de cifrele înregistrate în Vestul Europei. Acolo, de exemplu, Mercedes-Benz a renunțat la contractul pe care îl avea cu echipa lui Joachim Löw pentru a deveni sponsorul Naționalei de eSports a Germaniei.
Despre pariuri în perioada critică și noua normalitate cu Radu Ciupercă, Brand Manager Fortuna Entertainment Group (Fortuna & Casa Pariurilor)
Ce provocări noi aduce noua normalitate în fața unui brand manager?
În timpul stării de urgență provocările au fost multe: cât din mesajele mixului de media să fie pur brand și cât să fie promoție, care să fie tonul vocii în comunicare, cum să reușim atragerea pe 2 platforme, percepute mai curând sportive, a jucătorilor din cazinourile stradale, cum să creăm apetență pentru meciurile de eSports?
În noua normalitate, ne păstrăm poziționarea brandurilor și misiunea de a fi principalii parteneri ai fotbalului românesc, în calitate de sponsor al Echipelor Naționale și al competiițiilor Liga 1, Liga 2 și Cupa României, dar ne vom extinde identitatea brandurilor ca furnizor de servicii omni-channel și multi-product.
Te aștepți la mișcări importante de genul fuziuni și achiziții în perioada următoare?
Nu mă aștept să apară pe piața din România fuziuni și achiziții, deoarece categoria este deja supra-aglomerată. În toate țările din jurul nostru industria are maximum 3, 4 companii de pariuri. La noi sunt peste 10 jucători.
Despre pariuri în perioada critică și noua normalitate cu Radu Ciupercă, Brand Manager Fortuna Entertainment Group (Fortuna & Casa Pariurilor)