De vorbă cu reprezentanți ai lumii jocurilor de noroc de pretutindeni despre era post-Covid și despre ce se poate face în noua normalitate
André Wilsenach
Senior Vice-President Relații Guvernamentale, BMM International
➤ Cum vedeți jocurile de noroc terestre în epoca post covid?
Cred că o anumită parte a oamenilor este probabil să se comporte în același mod în care s-au comportat în timpul pandemiei stând departe. Cu toate acestea, cel mai mare segment al populației de jocuri de noroc se va întoarce imediat ce se va simți protejată și în siguranță în cazinouri. Măsura în care situația se normalizează va depinde de capacitatea operatorilor de a stabili un mediu sigur de jocuri și divertisment. De asemenea, cred că este posibil să vedem schimbări în tehnologie pentru a facilita jocurile fără numerar.
➤ Ce ar trebui să facă operatorii pentru a-și asigura afacerea?
Soluția ideală este de a permite clienților să joace online din locațiile land-based. Dacă ne uităm la experiențele din New Jersey și Pennsylvania în care operatorilor de jocuri de noroc li s-a permis să-și ofere jocurile atât prin canale off, cât și online, i) clienții noi care nu s-au mai jucat până acum au fost adăugați, așa cum se potrivea jucătorilor mai tineri; ii) clienții existenți care au pariat doar offline s-au înregistrat și la jocuri de noroc online; iii) cheltuielile medii ale clienților existenți care s-au inregistrat să joace online au crescut; iv) clienții noi care s-au înregistrat online pentru prima dată au vizitat cazinoul, lucru pe care nu l-au mai făcut niciodată; v) activitățile ilegale de jocuri de noroc online s-au redus.
➤ Poate fi marketingul o soluție pentru îmbunătățirea activității tradiționale de jocuri de noroc?
Din nou, în mod ideal, canalul online ar trebui să facă parte din soluția de marketing. Este posibil să fi văzut articolul despre rolul pe care jocurile online îl joacă în furnizarea „calea de intoarcere” pentru cazinourile offline – https://www.cdcgamingreports.com/the-path-back-igaming-gaining-favor-among-players-lawmakers/ – unde unul dintre experți este citat spunând „… jocurile online sunt cea mai mare oportunitate de creștere pentru cazinouri. Operatorii ar trebui să stabilească o prezență online chiar și în state fără pariuri sportive mobile sau iGaming, a recomandat el, deoarece oferirea de jocuri pe bani poate ajuta cazinoul să-și extindă relația cu clienții.”
Acest lucru confirmă faptul că prin furnizarea unui canal online pentru clienți către un cazinou ar putea servi drept vehicul pentru comercializarea produselor online și offline ale cazinoului.
Arjan Korstjens
Fondator ExPlayner
➤ Jocurile land-based post Covid & ce trebuie făcut pentru a-și asigura afacerile:
Produsul nostru este de toate timpurile și în orice condiții, așa că va exista intotdeauna o cerere. Operatorii (și guvernele) ar trebui să realizeze acest lucru și, de asemenea, să vadă că produsul nostru oferă oamenilor o evadare temporară din viața lor (nouă) de zi cu zi. Oamenii sunt deja atât de limitați în ceea ce pot face. Călătoria nu va mai fi la fel de lungă, distracția la domiciliu va fi limitată, atât în ceea ce este oferit, cât și ca mărime. Așadar, a permite oamenilor să își petreacă „timpul în minte” este un lucru bun, atât timp cât este responsabil. Evadarea realității pentru câteva momente poate funcționa într-un mod pozitiv pentru toată lumea. Pe lângă responsabilitatea noastră de a opri răspandirea virusului prin curățarea echipamentelor noastre, crearea distanței sociale și a altor măsuri de siguranță în jurul sănătății fizice, ar trebui, de asemenea (să fim obligați) să oferim un mediu îmbunătățit de sănătate mentală. Așadar, să aveți grijă unul de celălalt nu trebuie să vă opriți cu un dispozitiv de desfacere a mâinilor sau mască de gură, eforturile noastre responsabile de joc ar trebui să fie și triplate. Vrem să oferim un loc de scăpare, dar asigurați-vă că nimeni nu se pierde.
➤ Poate marketingul să îmbunătățească activitatea de joc (rețineți că întrebați un marketer?!)
Primul lucru (cei mai mulți) pe care marketeri trebuie să-l facă este să-și repare defectele enorme care au devenit vizibile în timpul primei blocări: obțineți datele de contact ale oaspeților. Majoritatea cazinourilor pe care le-am văzut nu au putut comunica cu clienții lor obișnuiți din momentul în care a fost nevoit să închidă ușile. Să încercăm să evităm asta în viitor. In al doilea rand, fiecare strategie promoțională trebuie rescrisă. Pentru a începe din nou creșterea, trebuie să începem să lucrăm cu Marketing segmentat. Acum bugetele noastre vor fi limitate, nu ne putem permite decât promoții care cunosc un profit pozitiv al investițiilor. Acest lucru nu este foarte dificil, dar necesită un alt fel de gândire care nu este comună în industria noastră. Analizați baza de date a clienților dvs. și creați promoții segmentate direcționate către grupuri țintă mai mici. SchimbațI tactica de la ploaia cu grindină (dați o mașină cadou) la tragerea cu gloanțe.
Zoran Puhač
Secretar General al European Organization for Gaming Law
➤ Cum vedeți jocurile de noroc land-based în epoca post COVID?
Indiferent de creșterea continuă a numărului de utilizatori de telefonie mobilă și internet, sunt sigur că spațiile din teren vor supraviețui în următorul deceniu. In acest moment, nimeni nu știe exact când va veni epoca post covid. Planificarea pe termen lung ar trebui să găsească și să ia măsuri continue pentru a asigura un mediu sigur în timpul și după epoca covid cu două obiective – protejarea jucătorilor și protejarea angajaților. Desigur, organizatorii trebuie să îndeplinească condițiile cerute de autorități, dar sentimental de mediu sigur în spații este cheia organizatorilor de pe uscat, în special pentru cazinouri.
➤ Ce ar trebui să facă operatorii pentru a-și asigura afacerea?
Pe lângă crearea unui mediu cu adevărat sigur, operatorii s-ar putea gândi la redefinirea strategiei locațiilor și la renunțarea la unele locații fără perspective (realizarea analizei din diferite unghiuri). Aceasta ar reduce cheltuielile în zilele noastre și ar pregăti compania pentru îmbunătățirea perioadei post COVID. De asemenea, în zilele noastre este momentul să dedicăm cea mai mare parte a creativității inovațiilor pentru era post-covid – tot felul de inovații – oferte noi, jocuri noi, servicii noi …
➤ Marketingul poate fi o soluție pentru îmbunătățirea activității tradiționale de jocuri de noroc?
Marketingul de la sine nu poate fi o soluție, ci doar un instrument foarte util. Există o regulă generală, companiile inteligente nu scad activitățile de marketing într-o perioadă de criză, de obicei cele mai puțin inteligente, chiar opresc astfel de activități și, de regulă, greșesc. De asemenea, pe termen mediu și lung, trebuie să aveți o ofertă sau / și un produs de incredere pentru un marketing de succes. Deci, activitățile de marketing ar trebui să continue în perioada covid și în perioada post-covid, dar ar trebui să fie făcute cu înțelepciune – din cauza unor afaceri și situații specifice – activitățile de marketing ar trebui să aibă grijă de limitarea legală și, în plus, de atitudinea și opinia publică (foarte importantă în timp de criză și post criză).
Hrvoje Vincetić
Managing Director, Casino Adriatic
➤ Cum vedeți jocurile de noroc land-based în epoca post covid?
Afacerile land-based din epoca post-covid ar trebui să se bazeze pe jocurile de poker, deoarece eu consider că este singura cale de a supraviețui. O serie de jucători de poker sunt încă jucători ai jocurilor tradiționale terestre, precum AR, BJ și UTH, dar trebuie să găsească o modalitate de a-i duce la cazinou. Turneele de poker și evenimentele de jocuri cash sunt perfectul / singurul mod de a-i aduce în sălile de joc.
➤ Ce ar trebui să facă operatorii pentru a-și asigura activitatea?
Toată lumea ar trebui să se concentreze pe piața internațională. Nu există niciun mod de a supraviețui pe piața locală, în special într-o țară mică ca Croația. Făcând oferte cu hoteluri turistice din imprejurimi pentru a-și aduce oaspeții in cazinou. Promoțiile, unele gratuități pentru clienți, un serviciu de top, o nouă abordare (gazdele excelente ale cazinourilor care lucrează în mod procentual pentru a atrage noi clienți) ar fi singura soluție. Cine așteaptă și speră ca jucătorii să vină singuri – pierde.
➤ Poate fi marketingul o soluție pentru îmbunătățirea activității tradiționale de jocuri de noroc?
Marketing în sens tradițional – cu greu. Departamentul de marketing ar trebui să se concentreze pe evenimente de calitate, nu doar pe mase. Aceasta este o problemă, deoarece departamentele de marketing tradiționale nu înțeleg că trebuie să schimbe abordarea. Evenimente deschise simple (concursuri de Miss, Anul Nou chinezesc, concerte la cazinou, etc…) pur și simplu nu atrag clienți de calitate, ci doar un Joe obișnuit care cheltuiește un cip promoțional de 10 € și asta este. Aceștia ar trebui să vizeze turiștii de calitate superioară, evenimente de afaceri din oraș, conferințe financiare, agenții de turism, hoteluri de înaltă clasă și clienții lor. Timpul în care clienții buni se grăbeau să intre în cazinou s-a terminat, nu îl vom mai vedea niciodată. Oricine trebuie să lupte pentru fiecare client bun și să ofere un serviciu excelent odată ce l-ai primit în cazinou.
Jan Řehola
Avocat asociat la PS Legal
➤ Cum vezi jocurile de noroc land-based în epoca post covid?
Jocurile de noroc land-based coexistă deja de ceva vreme impreună cu fratele său mai mic online. De la început, această relație a fost complicată, iar cazinourile terestre s-au uitat cu frică la fratele lor mai mic (jocuri de noroc online). Ambele canale s-au văzut concurente. Cred că, din ceea ce vedem acum, jocurile de noroc online nu sunt în mod clar aici pentru a înlocui formatul tradițional de jocuri de noroc din țară. Intotdeauna vor exista jucători dispuși să simtă fiorul, să joace ruletă live sau jocuri de cărți în spațiile cazinoului fizic și care s-ar bucura de o interacțiune reală cu alți jucători și crupieri. Epoca Covid oferă cele mai mari dovezi pentru această afirmație înțelegerii mele. In timpul inchiderii locațiilor de jocuri de noroc din țară, veniturile operatorilor de cazino online au crescut, dar nu atât de semnificativ cum s-ar fi așteptat. După redeschiderea cazinourilor fizice, veniturile operatorilor din land-based au ajuns aproape de cele din epoca pre-Covid și, în unele cazuri, chiar și mai mari, indiferent de incertitudinea economică pe care o avem acum. Jocurile de noroc land-based vor rămane aici cu siguranță, chiar și în epoca post-Covid.
➤ Ce ar trebui să facă operatorii pentru a-și asigura activitatea?
Ei ar trebui să valorifice relațiile interpersonale și legăturile personale pe care le-ar putea stabili cu clienții lor. Acest lucru este mult mai complicat în lumea online. Aceștia ar trebui să ofere ceva ce jucătorii online nu pot experimenta in lumea izolată și rece a jocurilor de noroc online.
➤ Poate fi marketingul o soluție pentru îmbunătățirea activității de jocuri de noroc tradiționale?
Categoric. Astăzi, marketingul este instrumentul cheie pentru o operațiune de succes. Marketingul și un sistem de loializare a bonusurilor personale reprezintă un mare avantaj pe care industria land-based îl are impotriva colegilor săi online și ar trebui să-l folosească mai mult.
De vorbă cu reprezentanți ai lumii jocurilor de noroc de pretutindeni despre era post-Covid și despre ce se poate face în noua normalitate