Ana-Maria Marculescu

De vorbă cu Ana-Maria Mărculescu, Director General Nagra Gaming, operator al sălilor de jocuri Eldorado, despre criza COVID-19

Din nefericire, criza COVID-19 nu are o soluție comercială.

➤ Ce a însemnat suspendarea activității pentru Eldorado?
Eldorado a fost încă o victimă a situației mondiale determinată de criza COVID-19, atât din punct de vedere social cât și economic, determinând pierderi uriașe pentru companie cât transformări majore pe toate planurile, atât intern cât și față de partenerii noștri comerciali.

➤ Cum și când preconizezi că veți recupera pierderile?
În condițiile restrictive actuale, prin care inclusiv programul de funcționare ne-a fost redus semnificativ, redresarea activității jocurilor de noroc în România continuă să fie un ideal pentru operatori. Această situație este amplificată de incertitudinea măsurilor ce se impun de la o zi la alta, multe dintre ele fiind inechitabile în raport cu ceilalți operatori economici. Accentuez faptul că pierderile financiare sunt masive, nu doar în urma suspendării activității din prima jumătate a anului, cât și a investitiilor pentru reluarea operațiunilor conform reglementărilor speciale.

➤ Pentru ce măsuri de prevenție ați optat? Cum influențează măsurile de securitate sanitară jucătorii? Dar personalul?
Eldorado tratează cu responsabilitate prevenirea răspândirii COVID-19 și a intreprins toate măsurile impuse de legislația actuală pentru a proteja atât jucătorii cât și personalul angajat, încă de la inceputul acestei situații. Bineînțeles, pentru toată lumea aceste măsuri implică un disconfort mai ales pentru jucătorii care ne vizitau locațiile pentru atmosfera de joc și socializare într-un cadru cât mai relaxant. Interacțiunea dintre jucători și personalul nostru este limitată rezultând un timp mai scurt petrecut în locațiile noastre.

eldorado

➤ Poate fi marketingul o soluție la ieșirea din criză?
Din nefericire, criza COVID-19 nu are o soluție comercială. Pentru a o depăși este nevoie de un efort colectiv social cumulat cu o stabilitate legislativă adecvată. Condițiile actuale nu ne permit previziuni pe termen mediu sau lung, motiv pentru care marketingul nu este soluția într-o asemenea stare de incertitudine. Să nu uităm că printre restricții se numără și limitarea numărului de persoane prezente simultan în aceași locație.

➤ Ați adaptat planurile de marketing la nouă normalitate?
Am fost determinați să adaptam toate planurile, nu doar cele de marketing. Din acest punct de vedere a fost necesar să ne modificăm strategia de marketing în raport cu viziunea actualizată a clienților noștri, cât și dinamica acestora, condiționată de criza COVID-19.

De vorbă cu Ana-Maria Mărculescu, Director General Nagra Gaming
Ana Maria Marculescu

➤ Ce crezi că ar trebui să facă operatorii ca să treacă cu bine de criza aceasta? Dar producătorii?
Industria jocurilor de noroc nu se rezumă doar la producători șo operatori, ci reprezintă o entitate gigant ce determină un aport în multe alte domenii economice, cât și o componentă socială importantă, implicand zeci de mii de locuri de muncă la nivel național. Industria noastră trebuie să devină o singură voce care să lupte pentru interesele comune, anul 2020 fiind cu certitudine un an al provocărilor.

➤ Cum ar trebui să procedeze autoritățile ca să ajute operatorii din industrie?
Consider că ar trebui să existe o coerență legislativă, iar măsurile impuse să fie proporționale cu riscurile determinate de activitatea noastră. Vorbim despre una dintre cele mai bine reglementate industrii care are cele mai riguroase măsuri de prevenire a transmiterii virusului COVID-19. Nu pot să nu menționez că ne-am dori ca măsurile impuse industriei noastre să fie unele echitabile în raport cu multe alte domenii cu un risc mult mai ridicat de sănatate publică, cărora nu le-au fost impuse restricții atât de dure.

De vorbă cu Ana-Maria Mărculescu, Director General Nagra Gaming, operator al sălilor de jocuri Eldorado, despre criza COVID-19