Marca a fost creată în 1966 pentru preşedintele Fidel Castro şi a fost produsă în fabrica El Laguito

Iniţial, aceste trabucuri se găseau în afara Cubei numai sub formă de cadou pentru şefii de state şi diplomaţii aflaţi în vizită. Din 1982 trabucurile Cohiba s-au găsit în cantităţi limitate pe piaţa liberă. Numele mărcii reprezintă o străveche denumire amerindiană Taino pentru mănunchiurile de frunze de tutun pe care prima oară Columb le-a descoperit ca fiind fumate de locuitorii băştinaşi din Cuba – cea mai timpurie formă de ţigară cunoscută. Frunzele folosite pentru trabucurile Cohiba sunt „selecţia selecţiei” din cele mai fine cinci tipuri de frunze de Vegas Finas de Primera din zonele San Juan y Martinez şi San Luis din regiunea Vuelta Abajo. În mod unic printre trabucurile Habanos, două dintre frunzele folosite în amestecul de tutun pentru Cohiba, şi anume frunzele de seco şi ligero, sunt supuse unui al treilea proces de fermentaţţie în butoaie, ceea ce aduce un plus de fineţe amestecului de tutun. Există două linii distincte (Lineas) de trabucuri Cohiba: Linia Clasică (Linea Clasica) ce include trabucuri cu aromă medie până la trabucuri cu aromă tare, linie introdusă între anii 1966 – 1989; şi Linia 1492 (Linea 1942) de trabucuri cu aromă medie, introdusă pe piaţă în 1992 pentru a marca cea de a 500-a aniversare a călătoriei lui Columb de descoperire a Americii. Zece ani mai târziu în 2002, s-a adăugat o nouă variantă de trabuc la Linia 1942, şi anume Siglo IV. Toate tipurile de trabucuri Cohiba sunt „totalmente a mano, tripa larga” – fabricate complet manual, cu un amestec bogat. Tipuri de arome: Mediu spre Tare (Línea Clásica) şi Mediu (Línea 1492). Habanos S.A., liderul mondial şi producătorul numărul unu de trabucuri „Premium”, a prezentat în cadrul Festivalului de Havane lansarea vedetă pentru anul 2007: Maduro 5, noua linie de trabucuri maduro cubaneze (foiţa de învelit trabucurile închisă la culoare) din marca Cohiba. S-a anunţat de asemenea, şi lansarea liniei de trabucuri Reserva de Montecristo, omagiu pentru linia Montecristo nr. 4, tipul de fabricaţie cu cea mai bună vânzare în istorie, cu peste 1 miliard de trabucuri vândute de la lansarea sa în 1935.

Maduro 5, noua linie de trabucuri ce se va alătura mărcii Cohiba, va completa liniile de renume internaţional Clasica şi 1942 (Siglos). Maduro 5 este moştenitorul celei mai bune tradiţii în ceea ce priveşte trabucurile cubaneze cu foiţă de culoare închisă (capa madura), care foloseşte frunzele superioare ale plantei obţinându-se astfel gama sa caracteristică de culori închise şi textură prin intermediul unui lung şi complex proces de fermentaţie complet naturală. Acest tip de foiţă, îmbunătăţită printr-o maturizare ce durează 5 ani, se utilizează pentru noua linie Maduro 5, şi conferă caracteristici unice celor trei tipuri de trabucuri din această linie. Cele trei nume de fabricaţie ale liniei Maduro 5 sunt: Genios (diametru 52 x 140 mm); Mágicos (diametru 52 x 115 mm), şi Secretos, (diametru 40 x 100 mm.).

A doua mare lansare din anul 2007, Reserva de Montecristo, aduce tribut liniei Montecristo no.4, tipul lider de fabricaţie al mărcii, precum şi utilizatorilor săi. Foiţa, frunzele din amestec şi de legătură din Reserva de Montecristo au fost maturate timp de trei ani. Aceste trabucuri sunt ambalate în casete de lux acoperite cu lac negru, conţinând 20 de trabucuri cu bandă dublă: inelul specific mărcii şi al stocului.

Trabucul, un produs de lux

Odată cu lansările liniilor Maduro 5 şi Reserva de Montecristo No. 4, grupul Habanos (Habanos Corporación şi Asociaţia Distribuitorilor de havane autorizaţi din întreaga lume), a cărui cifră de afaceri a atins în 2006 suma de 370 milioane dolari, îşi consolidează strategia sa de comercializare a trabucurilor „Premium” ca autentice produse de lux. Dificultăţile actuale şi restricţiile pe care sectorul tutunului le întâmpină în prezent sunt influenţarea şi schimbarea obiceiurilor consumatorilor privind fumatul, consumatori care, având în vedere restricţiile privind fumatul, favorizează trabucurile de calitate superioară şi preţ ridicat. Conform Vice-preşedintelui comercial al Corporaţiei Habanos S.A., Manuel García, acesta reprezintă principalul motiv ce stă la baza faptului că în ciuda uşoarei creşteri a vânzărilor la bucată, vânzările de havane au crescut considerabil: 8% mai mult decât anul trecut.

Habanos S.A comercializează în prezent o gamă de produse ce acoperă peste 240 de modele în cadrul celor 27 de mărci premium ale sale, precum Cohiba, Montecristo, Romeo y Julieta, Partagás, Hoyo de Monterrey, H. Upmann, Punch, San Cristóbal de la Habana, Trinidad and Cuaba; şi altele.

Articolul precedentCIVILIZAŢIA SĂLBATICĂ
Articolul următorAl 15-lea succes pentru Expoziţia GTI Asia Taipei

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.