La sfarsitul lunii ianuarie 2010, a fost pus în functiune sistemul xSellKiosk de vanzare a legitimatiilor de calatorie în trafic intern, în cadrul unui program pilot (etapa I), prin instalarea a doua automate de vanzare bilete în Gara de Nord din Bucuresti. Noul program de vanzare a legitimatiilor – xSellKiosk – se aplica etapizat, pentru a permite testarea si monitorizarea echipamentelor utilizate.

Automatele de vanzare a legitimat iilor de calatorie în trafic intern sunt usor de folosit, prin intermediul unui touch-screen, iar pentru plata legitimatiilor de calatorie au încorporat cititor de card bancar (POS). Acestea sunt preva- zute cu module si aplicatii necesare pentru emiterea legitimatiilor si rezervarea locurilor si ofera o gama larga de servicii:
• Informarea calatorilor despre orele de plecare si sosire a trenurilor.
• Vanzarea de legitimatii de calatorie în trafic intern – se emit legitimatii de baza, la tarif: pret întreg, pentru copii, elevi si studenti, cu rezervarea locurilor doar la vagoane clasa.
• Plata prin card a legitimatiilor achizitionate cu tiparirea chitantei aferente pentru tranzactia bancara.

În etapa I, programul pilot îsi va extinde functionalitatile de baza prin introducerea ofertelor tarifare (dus-întors, minigrup etc.) si rezervarea locurilor pentru vagoane de dormit si cuseta. Înca 10 automate de vanzare a legitimatiilor în sistem xSellKiosk vor fi montate si în alte statii CFR resedinta de judet din tara, pe parcusul anului 2010.

Etapa a doua prevede ca – din jumatatea a doua a anului 2010 – sistemul sa aiba optiunea de plata si în numerar.

Pretul de cost al automatelor de vanzare este scazut, pentru implementare si exploatare utilizand aceleasi tehnologii, aceleasi ecrane de cerere si raspuns, aceleas i legitimatii si raportari ca ale unui post de lucru xSell – post de casier (xSell – sistemul electronic de emitere a legitimatiilor de calatorie si cu rezervare a locurilor în trafic intern, omologat în anul 2000). În acelasi timp, automatele de vanzare au fost concepute modular atat din punct de vedere hardware cat si software, permi- tand dezvoltari ulterioare. Sistemul xSellKiosk de vanzare a legitima- tiilor de calatorie în trafic intern este un proiect necesar si util nu numai pentru modernizarea activitatii comerciale a CFR Calatori, dar mai ales pentru ca ofera publicului o disponibilitate maxima de utilizare 24 de ore din 24, 7 zile din 7.

Totodata punerea în functiune a automatelor de vanzare bilete permite companiei asigurarea de noi canale de distributie a legitimat iilor de calatorie CFR, acestea urmand a fi montate în statiile unde nu este asigurat serviciu permanent, în halte unde biletele se vand prin terti si în mall-uri si supermarketuri, pentru a atrage mai multi calatori la tren.

Proiectul este realizat în colaborare cu Informatica Feroviara SA – furnizor si dezvoltator al softwareului utilizat în cadrul sistemului xSell ce a asigurat dezvoltarile software si hardware necesare pentru restructurarea si dezvoltarea aplicatiilor existente în cadrul sistemului informatic xSell, astfel încat sa permita efectuarea vanzarilor de bilete cu rezervarea locurilor prin automatele de vanzare.

Practic, automatele de vanzare pot fi considerate posturi de lucru xSell fara operator uman, pentru care toate încasarile, situatiile comerciale si rapoartele sunt întocmite, transmise si arhivate dupa aceleasi principii ca orice alt post.

Rugam calatorii sa evite introducerea codurilor PIN eronate în mod repetat.

Articolul precedentCROCKFORD – LUX SI ELEGANTA CU ISTORIC
Articolul următorCasino Palace: Concursuri peste concursuri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.