Utilizarea vedetelor în reclamele la jocuri de noroc care ar putea fi restricționate în Marea Britanie, ca parte a noilor reguli de reducere a marketingului care atrage persoanele sub 18 ani.
Este posibil ca operatorilor de jocuri de noroc să le fie interzis să prezinte vedete, vedete sportive și influenceri din rețelele sociale în reclame.
Propunerea cu utilizarea vedetelor în reclamele la jocuri este inclusă într-o nouă consultare lansată de Committee of Advertising Practice (CAP), organismul responsabil cu stabilirea codului britanic pentru publicitate.
Acesta își propune să limiteze anunțurile de jocuri de noroc care fac apel la sub 18 ani.
Regulile existente interzic anunțurile care ar putea atrage mai mult minorii decât adulții, dar măsurile propuse ar merge mai departe și ar interzice toate reclamele care sunt considerate a face apel la persoanele cu vârsta sub 18 ani.
Aceasta ar include interzicerea utilizării personalităților care fac apel la minori.
CAP a spus că schimbarea ar avea un impact major asupra anunțurilor care folosesc sportivi și vedete, inclusiv vedetele TV de reality show și influențatorii din rețelele sociale.
Decizia ar depinde de cât de populară este o celebritate în rândul tinerilor.
Anunțurile cu vedete care nu au o rezonanță semnificativă în rândul publicului mai tânăr, cum ar fi aparițiile lui Ray Winstone în anunțurile pentru Bet365, ar scăpa probabil de interdicție.
Dar anunțurile de jocuri de noroc cu personaje precum José Mourinho, Michael Owen și Harry Redknapp ar fi interzise.
CAP a clarificat: „De exemplu, prezentarea căpitanului de fotbal din Anglia într-o reclamă de jocuri de noroc ar fi interzisă prin această nouă regulă”.
Propunerile vin după ce un studiu comandat de GambleAware a constatat că reclamele pentru jocuri de noroc au avut un impact mai mare asupra persoanelor sub 18 ani decât se credea anterior.
CAP a spus că nu există dovezi care să justifice interzicerea completă a publicității pentru jocuri de noroc și a respins apelurile de la GambleAware pentru a pune în aplicare restricții mai stricte asupra mass-media în care pot apărea reclame.
Directorul CAP, Shahriar Coupal, a declarat: „Consultarea propune o consolidare a regulilor și îndrumărilor noastre, care ne vor ajuta în activitatea noastră continuă de a preveni copiilor, tinerilor și altor persoane vulnerabile să fie dăunate sau exploatate prin publicitate privind jocurile de noroc.
Acesta răspunde unor cercetări valoroase comandate de GambleAware care au evidențiat modul în care anunțurile pentru jocuri de noroc au un potențial mai mare decât s-a înțeles anterior să aibă un impact negativ asupra acestor audiențe – este un lucru pe care îl luăm foarte în serios și pe care ne propunem să îl abordăm. ”
Consultarea este deschisă până pe 22 ianuarie 2021. Detaliile sunt disponibile pe site-ul PAC.
Vara trecută, industria jocurilor de noroc în sine a introdus o interdicție voluntară de a face reclamă pariurilor în timpul programelor sportive pentru a reduce expunerea tinerilor la reclamele pentru jocuri de noroc.
Poate că sunteți interesat să citiți și articolele de AICI.
Sursa: focusgn.com