DOMNULE CEBECI, AVEM DE-A FACE CU O COMBINAŢIE INEDITĂ DE ACTIVITATE COMERCIALĂ. PE DE O PARTE, UNITED GAMING SUPPLIES ŞI, PE DE ALTĂ PARTE, AGENŢIA TARACE ADVERTISING, AMBELE DEZVOLTÂNDU-SE EXTREM DE REPEDE ŞI CU UN SUCCES ADMIRABIL, CONFORM GRAFICELOR. CE SE ÎNTÂMPLĂ?
Aşa cum aţi subliniat, se întâmplă multe, indicatorii economiei globale fiind destul de instabili. În acelaşi timp, economia României şi activităţile comerciale sunt remarcabil de stabile. Şi eu cred că aceasta este încă o dovadă că am avut dreptate cu privire la puterea economică a acestei ţări. Atunci când am înfiinţat Tarace Adverstising, ideea era aproape completă. Operaţiunea noastră a fost proiectată încă de la început, astfel încât să acopere două pieţe puternice şi foarte active: cazinourile şi marketingul.
CUM AU FOST ALESE ACESTE DOUĂ PIEŢE, DOMNULE CEBECI?
În perioada de mare dezvoltare a României, aceste sectoare au fost, în mod evident, mult mai strălucitoare. Oamenii de afaceri din România şi investitorii au descoperit puterea şi importanţa marketingului, într-un timp foarte scurt. Chiar şi acum, după ce a fost înfiinţat un număr mare de companii ce activează în domeniul marketingului, încă mai este loc pentru altele, mai ales atunci când este vorba de companii cu o mentalitate nouă şi modernă de marketing, cum este şi Tarace. Celălalt sector, cel al cazinourilor, este şi mai dinamic din punct de vedere economic. Aşa cum ştim cu toţii, România este lider zonal pentru această piaţă, iar acum lucrurile devin şi mai complicate.
Afacerile din domeniul cazinourilor se schimbă şi se dezvoltă foarte repede, raportat la mişcările globale de pe această piaţă. În acest context a apărut United Gaming Supplies. Eu spun că, în curând, cazinourile şi sectorul marketing vor deveni cele mai puternice şi mai dinamice din zona economiei, alimentându-se una pe alta şi crescând continuu.
CARE ESTE PRINCIPALA ACTIVITATE A UNITED GAMING SUPPLIES?
United Gaming Supplies funcţionează ca distribuitor al aparatelor cu fise Octavian în Europa de Est, precum şi al Liberty Gaming şi al multor producători de echipamente pentru cazino. În ciuda faptului că a fost înfiinţat în 2008, a luat deja parte la două expoziţii de gaming şi a avut un succes ce ne-a depăşit aşteptările. În prezent, eforturile principale ale companiei sunt axate pe aparatele cu fise Octavian, care promit să se poziţioneze între primele trei aparate ca vânzări pe piaţă, în 2009.
LA CE PROIECTE LUCRAŢI ACUM?
Pe lângă United Gaming Supplies, în calitate de secretar general al Camerei de Comerţ Turco-Română, mă ocup de dezvoltarea programelor tip B2B şi de menţinerea legăturilor cu comunitatea de afaceri turcă din România. Un proiect la care ţin este legat de editarea şi distribuţ ia ziarului comunităţii de afaceri turce, Gurbetci.
CE CREDEŢI DESPRE DOMENIUL JOCURILOR DE NOROC ÎN ROMÂNIA?
Creştem, şi vom continua să creştem cu o viteză şi mai mare. Pe măsură ce lucrurile se schimbă la nivel global, şi piaţa românească se confruntă cu schimbări rapide. În acest moment, aş vrea să ne lărgim perspectivele puţin.
CE FACE CA DOMENIUL JOCURILOR DE NOROC SĂ FIE UN DOMENIU ECONOMIC IMPORTANT ŞI PUTERNIC?
Acest domeniu este un furnizor de sume mari cash, un plătitor de taxe pentru stat, un domeniu ce oferă un volum mare de locuri de muncă. Guvernele realizează care este dinamica şi adevărata putere a domeniului jocurilor de noroc în ţările lor. În întreaga lume, cazinourile îşi înnoiesc operaţiunile şi identităţile alături de politicile guvernelor ţărilor în care se află. În America, statele adoptă în serie legi privind jocurile de cazino live. America nu mai înseamnă doar Vegas şi Atlantic City. Înspre Est, Macau devine o nouă bijuterie a Asiei, atrăgând sume incredibile de bani din ţările din jur. Rusia tocmai şi-a lansat procesul de modernizare şi centralizare. Investitorii ruşi au început deja să copleşească piaţa europeană a jocurilor de noroc cu proiectele lor uriaşe. Guvernul turc suferă acum consecinţele deciziei de a închide cazinourile, o decizie pe care a luat-o acum 10 ani, şi caută modalităţi de a repara lucrurile. Autorităţile cazace au adoptat decizii importante, în urmă cu aproape doi ani, pentru a deveni un paradis al cazinourilor în zona lor. În mod evident, în ciuda crizei globale, piaţa jocurilor de noroc se dezvoltă foarte agresiv. Pe piaţa din România lucrurile nu stau diferit.