Experiența acumulată în 20 de ani de business, în industria de cazino, l-a ajutat pe Sorin Constantinescu să facă din Regent Casino unul dintre cele mai mari și mai elegante cazinouri din România.
AU TRECUT, DE LA DESCHIDEREA CAZINOULUI REGENT – UNUL DINTRE CELE MAI MARI CAZINOURI DIN BUCUREȘTI ȘI DIN ȚARĂ – , MAI BINE DE ȘASE LUNI. CUM A PRIMIT PUBLICUL ACEST EVENIMENT?
Am încercat să fac un alt gen de cazinou față de ceea ce este la ora actuală pe piață. Concureța fiind mare, trebuie neapărat să te diferențiezi, să aduci ceva nou. Astfel am reușit să deschid Regent Casino care are foarte multe elemente originale, începând de la design și până la jocuri, facilități și servicii, totul este unic și inedit. Astfel, am amenajat un salon de joc pentru clienți VIP, în care se intră direct din stradă, și m-a amuzat faptul că, imediat după noi, cazinouri mai vechi au copiat această idee și au făcut intrări separate – ba chiar au construit lift exterior dacă aveau salon VIP la etaj, pentru a avea intrare directă din stradă.
Până la urmă sunt mulțumit că apariția unui nou concurent îi îngrijorează, ceea ce este un fapt foarte pozitiv. Nu este puțin să te copieze cazinouri aflate pe piață de 10-12 ani, atunci când ai deschis doar de câteva zile.
Hold’em Poker. Acum, conform noii legislații, poți avea câte mese de Holde’em Poker vrei, nu mai există limita de 10 la sută mese de poker din totalul jocurilor. Dacă ai succes cu turneele îți poți instala câte mese vrei.
PUTEM SPERA CA, ÎN CURÂND, SĂ APARĂ ȘI LA NOI TURNEE PUTERNICE DE POKER?
Se încearcă ceva, însă problema la noi este că avem o legislație foarte restrictivă și, în momentul în care ai încasat taxa de participare de la jucător, se consideră joc de noroc și îți trebuie licență, în consecință trebuie să-l organizezi într-un cazino. Acesta este motivul pentru care, la noi, nu s-au organizat turnee de mare anvergură.
Iar dacă organizezi un turneu la „n” mese, trebuie să ai licență pe ele pentru cinci ani și frecvența cu care organizezi astfel de turnee este foarte mică. Din punct de vedere financiar, nu se susține o asemenea investiție și, în consecință, trebuie găsită o soluție de compromis.
PROMOȚIA CU PREMIUL DE 100.000 EURO SE ÎNCADREAZĂ PE ACEASTĂ DIRECȚIE?
Da. Am obosit de tombolele acestea clasice în care toți clienții pun biletele în urnă, vine o domnișoară mai mult sau mai puțin dezbrăcată și trage un bilet, iar unul dintre clienți câștigă o mașină sau o sumă de bani. Ei bine, am vrut să fac ceva mai interactiv, genul tombola-show. De aceea am realizat acest concept, absolut original.
Omul are tot timpul șansa de a câștiga suta de mii de euro, iar impactul psihologic este foarte mare. Am observat că, la miezul nopții, când se face extragerea, toată lumea lasă jocul și devine foarte interesată, participând prin aplauze și încurajări.
CUM VĂ MAI DESCURCAȚI CU CRIZA? CE CREDEȚI CĂ VA FI NOU, DIN ACEST PUNCT DE VEDERE, ÎN 2010?
Criza, așa cum afectează toate sectoarele, afectează și cazinourile. Se simte puternic și se vede că oamenii sunt mult mai rezervaț i. A scăzut, de asemenea, și numărul de clienți. Dacă până la criză, media la un cazino bun din București depășea 300 de intrări pe zi, acum media este undeva la 200. La fel de interesant este faptul că s-a schimbat structura de clienți. Dacă până acum erau 60 la sută clienți români și 40 la sută străini, acum situația este exact invers. Probabil că la ei criza s-a cam terminat.
S-a stins în această perioadă și tursimul de cazino. Nu se mai organizează pentru că nu mai sunt solicitări. Nu mai vin clienți nici din Israel, nici din Grecia. Foarte rar mai avem grupuri organizate.
CUM VEDEȚI DUMNEAVOASTRĂ VIITORUL ACESTEI INDUSTRII, ATÂT DIN PUNCT DE VEDERE AL PATRONULUI DE CAZINO, CÂT ȘI DIN CEL AL PREȘEDINTELUI ASOCIAȚIEI ORGANIZATORILOR DE CAZINOURI?
Pe termen scurt este foarte greu să fac o predicție, pentru că este un haos general la noi în țară din cauza crizelor – economică, politică, socială. Noua legislație este și ea greoaie și încâlcită. Pe termen lung sper să fie bine, joacul de cazino are o tradiție îndelungată, practic se joacă în cazino din anul 1500. Totuși, nicăieri nu e liniște. Iată, Bellagio este scos la vânzare. Grupul MGM a greșit când a construit în vecinătate un complex foarte mare. Când a venit criza, și-au dat seama că, odată terminat noul resort, Bellagio va pierde enorm și l-au scos la vânzare. Cine ar fi crezut?! Dar nu poți reduce foarte mult cheltuielile, pentru că imediat se simte la nivelul serviciilor – calitatea mâncării, a personalului -, deci continuăm pe aceleași coordonate. Când situația generală se va redresa, cei rămași vor trăi mult mai bine. Din păcate, în război sunt și victime.