Sfera casino-entertainment este o tentație pentru investitori. Mulți doresc să afle cum pot demara o afacere în domeniu. Prin amabilitatea președintelui AOCR, Sorin Constantinescu, vă prezentăm aici cele mai importante informații
Pentru a putea desfășura activități în domeniul jocurilor de noroc, la noi în țară sunt necesare următoarele documente:
PENTRU CASINO LIVE: actele firmei, o declarație pe proprie răspundere a administratorului că fondurile investite în această activitate sunt obținute în mod legal și că persoana respectivă are experiență în domeniul jocurilor de noroc, avizul IGPR – în cazul cetățenilor străini, verificați prin Interpol dacă au avut sau nu antecedente penale în domeniul jocurilor de noroc în țara de origine.
Aș preciza aici, pentru legiuitor, că în alte țări din Europa, mai întâi este necesar să obții licența și abia apoi poți importa aparatele. La noi e invers: dacă nu ai aparatele în sală nu-ți dă nimeni licență.
Asta ne creează destule probleme la achiziționarea mașinilor, producătorii cerându-ne licența pe care noi o putem obține abia după achiziționarea jocurilor.
De asemenea, în România, licența se atribuie pentru fiecare aparat în parte. Afară licențierea se face pe activitate.
PENTRU SĂLI DE SLOTURI:
Este necesară o declarație, ca și în cazul cazinourilor live, cazierul administratorului, facturile și actele de proveniență ale aparatelor – închiriate, leasing, proprietate personală -, dovadă de poziționare a spațiului de joc – să nu fie în incinta școlii, lângă biserici, să aibă intrare direct din stradă. Acest aspect este verificat de o comisie.
Dacă e vorba de o sală de jocuri, vorbim de o comisie locală, formată dintr-un inspector al Administrației Financiare și un polițist de la sectorul respectiv.
Dacă e vorba de casino live, comisia vine de la Ministerul de Finanțe – Direcția pentru jocuri de noroc – plus doi reprezentanți de la Garda Financiară și un reprezentant al poliției. Cei cinci constată dacă sala corespunde. Foarte important de știut este că mesele de joc nu-și schimbă poziționarea în sală fără aprobarea comisiei. Pentru obținerea licenței se prezintă inclusiv o schiță cu amplasarea meselor. Dacă doresc, la un momentdat, să mut o masă trebuie să cer o nouă aprobare, întrucât, odată cu schimbarea poziției mesei, este necesar să fie schimbat și unghiul camerei de luat vederi, amplasată astfel încât să obțină o vizibilitate perfectă: numărul jetoanelor de pe coloană, cărțile de joc, valoarea bancnotelor, culoarea lor, culoarea jetoanelor și așa mai departe.
Mai trebuie precizat că există obligativitatea prezentării unui Regulament de Ordine Interioară care să descrie exact fișa postului pentru fiecare angajat în parte, de la manager la portar. Nimeni nu are voie să facă altceva, decât ceea ce limitează fișa. De asemenea, trebuie prezentat comisiei regulamentul fiecărui joc. Nu poți desfășura un joc nou fără aprobarea comisiei.
Legea instituie necesitatea controlului comisiei MF între 15 și 20 ale lunii sau ori de câte ori este nevoie.