Planurile ROMSLOT, cea mai puternică organizație profesională, în 2022

Sorin Georgescu, președinte ROMSLOT: ”Este momentul ca industria să își facă vocea auzită. Nu contează doar azi, noi trebuie să clădim imaginea de mâine a jocurilor de noroc”

După 2 ani de reziliență, în care majoritatea discuțiilor au fost despre închidere/redeschidere, COVID și șomaj tehnic, pentru 2022, industria de retail își propune să facă trecerea de la reactiv la revoluție. Legislația și relația cu autoritățile locale sunt în centrul atenției, dar mai mult decât niciodată este nevoie și de o discuție cu toate cărțile pe masă despre responsabilitate, dependență, taxe și cum ar trebui să arate amprenta pe care o lasă jocurile de noroc în comunitate.

”În ultimii doi ani, aproape toată energia industriei a fost cheltuită pe supraviețuire. Ne-am concentrat pe ziua de azi: să ieșim din pandemie cu business-urile întregi, să nu închidem locații, să ne păstrăm angajații, să nu ne fie afectate bugetele. Focusul a fost pe termen scurt, pe moment. Am ieșit mai puternici din pandemie, am dovedit reziliență, eficiență, am reușit să fim mai uniți, dar greul începe cu adevărat în acest moment, când autoritățile trag linie și își dau seama că lucrurile nu arată deloc roz.”, spune Sorin Georgescu, președintele Asociației Organizatorilor de Sloturi.

Într-o Românie în care se discută cu tot mai multă îngrijorare despre inflație, deficit la bugetul de stat, problemele în colectarea de taxe și impozite și o gaură tot mai mare în veniturile statului, industria jocurilor de noroc s-ar putea transforma într-o victimă sigură pentru noi inițiative de schimbare a legislației și colectare suplimentară de bani de la o sursă sigură de venituri pentru stat. Iar o reacție reactivă nu ar face altceva decât să amâne un verdict.

Taxe, taxe, taxe
”Fiecare dintre noi a văzut că în momentele grele, sub presiune, de multe ori nu există timp și spațiu pentru discuții obiective în contextul în care partenerul de discuții, cel care are pâinea și cuțitul, nu înțelege specificul nostru și regulile după care funcționăm. Probabil că cel mai bun exemplu este faptul că nu am găsit un partener care să aibă curajul să aducă la zi legislația după care noi funcționăm. Am fost contribuabilul perfect: ne-am plătit taxele în regim normal, deși avem ușile închise sau funcționam în regim de avarie, cu nenumărate restricții. Această discuție despre taxe este departe de final și nu vrem să renunțăm la discuții, însă în locul unor pretenții trebuie să ne actualizăm mesajele și să vorbim în plan general, în spațiul public, despre rolul pe care îl are această industrie, amprenta pe care o avem în economie, statutul de mare angajator, astfel încât să nu mai fim priviți doar ca o sursă sigură de venit la buget și industria care poate să mai suporte încă o taxă pe venit”, adaugă Sorin Georgescu, președintele ROMSLOT.

Studiu despre industrie și impactul jocurilor de noroc
Zona în care industria jocurilor de noroc este cea mai vulnerabilă ține de mituri și prejudecăți, mai ales când este vorba de dependență. În lipsa unor studii făcute de stat sau privat, multă vreme, diverși experți și ”bine voitori” au fost cei care au arătat cu degetul industria și au lansat mesaje alarmiste privind ”milioane de dependenți” care își pierd întreaga avuție într-o sală de jocuri de noroc. Primul pas, pentru conturarea imaginii corecte asupra sălilor de jocuri de noroc, a fost făcut deja de ROMSLOT, care alături de organizațiile partenere Rombet și Romanian Bookmakers, au contractat IRES pentru realizarea celui mai complex studiu de până acum. Statisticienii IRES sunt cei care vor genera un set complet de date despre industrie, obiceiurile de joc, percepția clienților și impactul pe care sloturile îl au asupra clienților.

Online versus offline. Online și offline.
”Am observat că în spațiul public există personaje care își doresc să separe industria jocurilor de noroc în două segmente distincte, jocurile de noroc bune și cele rele, de parcă între online și offline nu ar exista nici măcar un punct comun. Aceste tentative sunt sortite eșecului mai ales că în studiul național pe care îl pregătesc cei de la IRES vom analiza și felul în care clientul percepe retailul și jocurile de noroc din mediul digital, felul în care s-au schimbat comportamentele clienților noștri în timpul pandemiei, dacă au apărut jucători noi în perioada de restricții. Am decis să acordăm un focus important inclusiv generației de azi, tinerii de 18 ani, pentru a vedea cum ne percep ei pe noi, dacă este nevoie să devenim inclusiv noi formatori în materie de educație financiară și dacă este nevoie să facem demersuri pentru a modifica legislația astfel încât să nu asistăm că avem un impact negativ asupra adolescenților de azi.”, mai spune Sorin Georgescu.

În urma studiului realizat de IRES, ROMSLOT alături de Rombet și Romanian Bookmakers își propun să aibă o discuție deschisă pentru a vedea cum pot să fie eliminate vulnerabilitățile și preconcepțiile despre jocurile de noroc. Ulterior, cele trei organizații profesionale își doresc inclusiv o campanie națională de comunicare pe bazele stabilite deja în cadrul proiectului ”Jucăm Responsabil. Ne vaccinăm”, în care să fie implicați cât mai mulți dintre jucătorii din piață, indiferent că este vorba de sloturi sau pariuri. În paralel, este nevoie și de o discuție despre mesajele pe care industria le propagă în cadrul campaniilor de marketing – mai ales prin intermediul reclamelor tv.

Victorie importantă pentru industria jocurilor de noroc
Proiectul ”Jucăm Responsabil. Ne Vaccinăm” a industriei jocurilor de noroc a fost remarcată și nominalizată drept campania cu cel mai mare impact social în 2021. Nominalizarea a venit din partea unui juriu format din cei mai puternici lideri ai comunității de afaceri din România la competiția Business Review Gala. Alături de industria jocurilor de noroc, la aceiași categorie au fost nominalizați reprezentații Asociației Comunității de Software din România, Carrefour Romania, Kaufland Romania și Endava.

Campania derulată de ROMSLOT, Rombet și Romanian Bookmakers a avut un reach de 8,1 milioane de persoane care au vizionat reclamele tv, 3,1 milioane de persoane care au urmărit mesajele pe conturile de social media ale celor mai importante companii care activează în retail și online. În plus, astăzi, jocurile de noroc sunt singura industrie cu o rată de vaccinare de peste 75 la sută în rândul angajaților.

„Nu ne-am dorit reclame spectaculoase. Am preferat să dăm voce oamenilor din sălile de jocuri de noroc și pariuri sportive, pentru că ei puteau să devină vectori pro-vaccinare, să își convingă familia, colegii, prietenii, cunoscuții și clienții. A fost o premieră. Nu a fost ușor, nicio inițiativă bună nu este ușoară. Dar ce pot să vă spun este că am prins curaj. Astăzi nu ne mai prezentăm drept unul dintre cei mai mari contribuabili la bugetul de stat, nu mai vorbim doar despre gradul nostru record de colectare la buget, astăzi suntem și un exemplu de responsabilitate.”, spune Sorin Georgescu.

Articolul precedentICE London 2022 ia startul după o pauza prea lungă
Articolul următorRemote 2 All expune la ICE Londra 2022 tehnologie de înaltă clasă (video ziua I)